Gå til innhold

Denne dagen er kjedelig. Noen forslag til hva jeg gjøre på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (48 minutter siden):

Bare kjekt med spørsmål, kjekt når andre også blir giret på dette. :D

Ikke alle bokser har bytteting. Det står på hjemmesiden til cachen hvor stor den er. Mange er så små at det er ikke plass til annet enn en liten logg. (Du må gjerne ta med blyant selv). 

Byttetingene er som regel småting (ofte rettet mot barn). Kan være en ballong, en liten lekebil, en refleksbrikke el.lign. Bare småting for moro skyld. Ikke legg oppi noe spiselig da det vil råtne.

Nå leste jeg på det, jeg fant til og med blogger som skriver om det. Dette er en aktivitet jeg definitivt skal begynne med. Nå blir turer faktisk spennende, jeg har til og med sett at det finnes bokser gjemt i mitt nærområdet. Sååå gøy, tenk om jeg har gått forbi. Har du funnet spennende ting? 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå leste jeg på det, jeg fant til og med blogger som skriver om det. Dette er en aktivitet jeg definitivt skal begynne med. Nå blir turer faktisk spennende, jeg har til og med sett at det finnes bokser gjemt i mitt nærområdet. Sååå gøy, tenk om jeg har gått forbi. Har du funnet spennende ting? 

Anonymkode: 52f29...828

Ja, det er kjempegøy.

Jeg har funnet mye kult. Noen ganger finner du "trackables". Disse tar du med deg, legger dem i en annen cache og registerer dem der. Jeg kjøpte en slik trackable en gang og den var på reise til Tyskland sist jeg så. (Har lagt ut et par cacher selv også).

Mange cacher ligger også på interessante steder med tanke på lokal kulturhistorie. Jeg fant f.eks rester av en gammel ruinkirke ikke langt fra meg som jeg ikke visste eksisterte pga en cache. Har funnet adventscacher som hang i et tre med "dukkehus" med julemotiv inni boksen, noen som henger i trær, noen som ligger i røtter, noen som ligger under terrassen elleri hagen til den som har lagt den ut osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Ja, det er kjempegøy.

Jeg har funnet mye kult. Noen ganger finner du "trackables". Disse tar du med deg, legger dem i en annen cache og registerer dem der. Jeg kjøpte en slik trackable en gang og den var på reise til Tyskland sist jeg så. (Har lagt ut et par cacher selv også).

Mange cacher ligger også på interessante steder med tanke på lokal kulturhistorie. Jeg fant f.eks rester av en gammel ruinkirke ikke langt fra meg som jeg ikke visste eksisterte pga en cache. Har funnet adventscacher som hang i et tre med "dukkehus" med julemotiv inni boksen, noen som henger i trær, noen som ligger i røtter, noen som ligger under terrassen elleri hagen til den som har lagt den ut osv.

 

Så gøy. Bruker du det du finner til noe pynt i huset ditt? Jeg leste at det anbefales at man skal finne minst 20 bokser før man begynner å legge noe ut for at de som finner det skal finne glede i det. Og at man skal være diskrè hvis man er et sted med mange folk. Det gjør det jo ekstra gøy. Når det gjelder kulturhistorie kan jeg ikke så mye om det så det er det ikke sikkert jeg hadde lagt merke til, sånn som deg. Hehe

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så gøy. Bruker du det du finner til noe pynt i huset ditt? Jeg leste at det anbefales at man skal finne minst 20 bokser før man begynner å legge noe ut for at de som finner det skal finne glede i det. Og at man skal være diskrè hvis man er et sted med mange folk. Det gjør det jo ekstra gøy. Når det gjelder kulturhistorie kan jeg ikke så mye om det så det er det ikke sikkert jeg hadde lagt merke til, sånn som deg. Hehe

Anonymkode: 52f29...828

Grunnen til at jeg får med meg det med kulturhistorie er fordi det står på hjemmesiden til cachen. Mange cacher ligger på interessante steder og da står det om dette på hjemmesiden. :)

Nei, det er ikke mye jeg har tatt med meg. Har for det meste vært trackable som jeg har tatt med meg til en annen cache. 

Ja, man skal være diskre, mugglere (som de kalles de som ikke kjenner til geocaching) skal ikke se hva man gjør. 

Ja, det er lurt å finne ulike typer geocacher selv før man tenker på å legge ut slik at man vet hva det går i og kan planlegge deretter. Ikke minst også få gode GPS-koordinater som gjør det nøyaktig for de som leter etter den.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke form til det 

Anonymkode: 52f29...828

Du trenger ikke form for å bake brød. Lag deigen litt fast, så holder det formen selv. Eller du kan bake ut rundstykker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 minutt siden):

Du trenger ikke form for å bake brød. Lag deigen litt fast, så holder det formen selv. Eller du kan bake ut rundstykker. 

Jeg har ikke bakt brød før. Er det vanskelig? 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (20 minutter siden):

Grunnen til at jeg får med meg det med kulturhistorie er fordi det står på hjemmesiden til cachen. Mange cacher ligger på interessante steder og da står det om dette på hjemmesiden. :)

Nei, det er ikke mye jeg har tatt med meg. Har for det meste vært trackable som jeg har tatt med meg til en annen cache. 

Ja, man skal være diskre, mugglere (som de kalles de som ikke kjenner til geocaching) skal ikke se hva man gjør. 

Ja, det er lurt å finne ulike typer geocacher selv før man tenker på å legge ut slik at man vet hva det går i og kan planlegge deretter. Ikke minst også få gode GPS-koordinater som gjør det nøyaktig for de som leter etter den.,

Tusen takk at du delte med meg denne aktiviteten :) super kult. 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk at du delte med meg denne aktiviteten :) super kult. 

Anonymkode: 52f29...828

Bare hyggelig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Så gøy. Bruker du det du finner til noe pynt i huset ditt? Jeg leste at det anbefales at man skal finne minst 20 bokser før man begynner å legge noe ut for at de som finner det skal finne glede i det. Og at man skal være diskrè hvis man er et sted med mange folk. Det gjør det jo ekstra gøy. Når det gjelder kulturhistorie kan jeg ikke så mye om det så det er det ikke sikkert jeg hadde lagt merke til, sånn som deg. Hehe

Anonymkode: 52f29...828

Geocaching er kjempegøy. 😁 Det man finner er stort sett småting for barn, som klinkekuler, små figurer og slike ting. Man må legge igjen noe som er verdt like mye eller mer. Mitt inntrykk er at det har blitt stadig færre cacher med bytteting. Husk å ta med deg en penn, det er ofte at cachene er så små at det ikke er skriveredskap inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men ikke for alle. 

Anonymkode: 52f29...828

Gikk du på spesialskole?

Anonymkode: 9aa2b...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gikk du på spesialskole?

Anonymkode: 9aa2b...bdf

Nei jeg gikk på internasjonal skole hvor språket var engelsk :) 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (36 minutter siden):

Geocaching er kjempegøy. 😁 Det man finner er stort sett småting for barn, som klinkekuler, små figurer og slike ting. Man må legge igjen noe som er verdt like mye eller mer. Mitt inntrykk er at det har blitt stadig færre cacher med bytteting. Husk å ta med deg en penn, det er ofte at cachene er så små at det ikke er skriveredskap inni.

Det skal jeg notere meg :) Blir rart og ha penn med meg, sånn på tur. Er ikke typiske små ting sånn som lommelykt ell noe sånt? Et speil? 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skal jeg notere meg :) Blir rart og ha penn med meg, sånn på tur. Er ikke typiske små ting sånn som lommelykt ell noe sånt? Et speil? 

Anonymkode: 52f29...828

Nei, det er altfor dyrt. Små ting er små ting. Det er ikke tingene som er poenget med geocaching, og de tingene som er, er oftest rettet mot barn.

Det er ikke rart å ha penn på tur. (Anbefaler forresten blyant, ikke penn. Den skriver bedre på papir som kan være småfuktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Nei, det er altfor dyrt. Små ting er små ting. Det er ikke tingene som er poenget med geocaching, og de tingene som er, er oftest rettet mot barn.

Det er ikke rart å ha penn på tur. (Anbefaler forresten blyant, ikke penn. Den skriver bedre på papir som kan være småfuktig).

Ok, hehe. Som du nevnte var en ballong eller noe. Ok det glemte jeg i øyeblikket.  Blyant har jeg ikke, ikke sånn grå blyant. Men kan jeg da bruke en farge blyant? 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, hehe. Som du nevnte var en ballong eller noe. Ok det glemte jeg i øyeblikket.  Blyant har jeg ikke, ikke sånn grå blyant. Men kan jeg da bruke en farge blyant? 

Anonymkode: 52f29...828

Du kan bruke hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det skal jeg notere meg :) Blir rart og ha penn med meg, sånn på tur. Er ikke typiske små ting sånn som lommelykt ell noe sånt? Et speil? 

Anonymkode: 52f29...828

Billige småting, byttetingene skal ikke koste mye. Et lite lommespeil er fint. 🙂 Ha en penn i lomma, det trenger du på mange cache.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har ikke bakt brød før. Er det vanskelig? 

Anonymkode: 52f29...828

Nei, det er ikke vanskelig. Det fins massevis av oppskrifter på nettet. Og det er herlig å kna brøddeig, vente på at den hever, stekes, og nydelig å spise. Prøv! Du kan øve deg til du mestrer det perfekt! 

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har ikke bakt brød før. Er det vanskelig? 

Anonymkode: 52f29...828

Alle bakte vel brød på skolekjøkkenet?

Anonymkode: b60ec...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Alle bakte vel brød på skolekjøkkenet?

Anonymkode: b60ec...e72

På skjolekjøkkenet? 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...