psykedeliker Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Grendel skrev (3 minutter siden): Blant annet ved at det blir behov for dobbelt så mange innen helse og omsorg mens folk utdanner seg til helt andre ting. Når vi kvitter oss med alle jobbene det egentlig ikke er bruk for, vil folk velge andre utdanninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4295850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli psykedeliker skrev (2 timer siden): Når vi kvitter oss med alle jobbene det egentlig ikke er bruk for, vil folk velge andre utdanninger. Jeg støtter den, men det er lettere sagt enn gjort. Kanske enklere å lage en ekstra unge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4295876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 3. juli Del Skrevet 3. juli Grendel skrev (28 minutter siden): Kanske enklere å lage en ekstra unge. Det kaller jeg å rømme fra problemene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4295883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli psykedeliker skrev (På 3.7.2024 den 12.39): Hvorfor trenger vi flere? Ser du ikke problemet, det fødes for få barn. Noen grupper får både 6 og 8 barn, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli erik123 skrev (1 time siden): Ser du ikke problemet, det fødes for få barn. Jeg ser at vi har et globalt overbefolkningsproblem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli erik123 skrev (1 time siden): Ser du ikke problemet, det fødes for få barn. Noen grupper får både 6 og 8 barn, Hvor mange barn har du satt til verden? Anonymkode: 88e4a...621 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli psykedeliker skrev (22 minutter siden): Jeg ser at vi har et globalt overbefolkningsproblem. Ikke i NORGE!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli erik123 skrev (22 minutter siden): Ikke i NORGE!!! Det at verden er overbefolket er et større problem enn at det fødes færre barn enn før i Norge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli Vhanja skrev (2 minutter siden): Det at verden er overbefolket er et større problem enn at det fødes færre barn enn før i Norge. Du vet hvem som får mange unger? Hva skal vi gjøre med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli erik123 skrev (18 minutter siden): Du vet hvem som får mange unger? Hva skal vi gjøre med det? Det er et kompleks problem med mange faktorer. F.eks er det de rike landene som føder færre barn, men det er også de rike landene som bruker opp det meste av jordens ressurser. Men vi kan i hvert fall se det større bildet og se at vi har større problemer enn at det fødes færre mennesker i Norge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli erik123 skrev (1 time siden): Du vet hvem som får mange unger? Hva skal vi gjøre med det? Hva er problemet, og hva gjør DU med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli psykedeliker skrev (8 timer siden): Hva er problemet, og hva gjør DU med det? Hva gjør du med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli Uten innvandring går det slik i løpet av 200 år. Anonymkode: 92de3...755 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 6. juli Del Skrevet 6. juli psykedeliker skrev (På 3.7.2024 den 14.48): Når vi kvitter oss med alle jobbene det egentlig ikke er bruk for, vil folk velge andre utdanninger. Jeg ser poenget ditt. Veldig mange jobber som er i dag er egentlig bare tull hvis man ser dypt på det. Inkludert mine egne. Det er jobber som eksisterer som et resultat av at mange har penger å «sløse» bort. Men jeg er likevel glad i jobbene mine og trives. Jeg står i de så lenge de eksisterer. Jeg begynner ikke i noe helse og omsorg før det er så stor krise at man «må». Men så er spørsmålet, når må man egentlig? Slik det fungerer i dag liker jeg ikke. Gamle mennesker som er klare for døden blir holdt i live. Jeg synes naturen skal få gå sin gang uten at vi skal utsette «problemet». Men folk setter følelser først og vil ikke miste noen som står de nær. Bedre at pines og holdes i live litt lenger bare for å utsette ubehag, i følge mange. Noen kan velge å avslutte livsforlengende medisiner hvis de ønsker. Og så kan man lure på hvorfor det skal være så stort behov for helse og omsorg. Er det vi som er dårlig skapt? Og så bør folk som har arvelige sykdommer tenke seg om et par ganger ekstra før de får barn. Her settes også følelser først dessverre. Behovet for å få barn er så stort at de ikke tenker over livet til barnet. Men så kan man ikke garantere alt heller. Friske mennesker kan få syke barn. Jeg har ikke tenkt å leve livet mitt i depresjon fordi jeg må jobbe med noe jeg ikke trives i, fordi det skal fødes så mange barn, fordi eldre klare for sluttet skal holdes i live osv osv. Noen trives med slike yrker. Andre ikke. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Uten innvandring går det slik i løpet av 200 år. Anonymkode: 92de3...755 Tenk på alle mennene som ofret livet sitt for Norge. Også snur kvinnene på det og gjør det der. i fremtiden synes jeg mennene bør frigjøre seg selv også. kommer russerne får kvinnene gå i front og redde Norge, så kan vi sitte i sofan. for det er FRIHET det. Anonymkode: 87683...f01 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogbrann Skrevet 7. juli Del Skrevet 7. juli Drømmeautomat skrev (På 1.7.2024 den 17.39): – En atomkrig hadde vært verre, med et fødselstall på 1,4 burde alarmen gå på det høyeste nivået. Fra artikkelen. Vanskelig å ta Larsen seriøst etter en så hysterisk overdrivelse. For få mennesker på kloden er veldig langt unna å være et problem. Og som (ofte) singel mann kjenner jeg meg ikke igjen virkelighetsbeskrivelsen han kommer med. For meg er det et fantastisk privilegium å ikke ha barn. Når det gjelder sjekkeapper forstår jeg litt av det som sies. Jeg tilhører neppe 5% av toppmennene der, og selv om jeg får matcher og dater er det sjelden kvinner jeg er spesielt interessert i, så lite kommer ut av det. Det som derimot virker er å lære seg å gå bort til kvinner i den virkelige verden, snakke til dem og ikke være redd for å signalisere interesse eller til og med begjær. Samt lære å forholde seg til kvinner man er interessert som om de er mennesker og ikke fremmede vesener som må behandles på en spesiell måte. Da kan du få napp hos kvinner som er mye mer attraktive enn de du matcher med på en app. Hvis det er noe som kan hjelpe seksuelt frustrerte menn, som kanskje til og med ønsker seg barn, er det å lære seg dette. Jeg tror dessuten ikke kjernefamilien og/eller barn ikke er en livsform som passer for alle, ikke minst kvinner. For den enkelts lykkes skyld tror jeg det er viktig å være åpen for ulike samværs- og intimitetsformer, ikke kjempe for at alle skal leve konformt slik man stort sett har gjort. Det ble litt vanskelig for meg også å ta Larsen seriøst etter å ha lest den artikkelen. Han legger han skylden utelukkende på kvinner, og nevner ikke noe om hva menn kan gjøre for å forbedre situasjonen. I tillegg nevner han teoretiske løsninger som mindre likestilling, sterkere patriarki, forbud mot abort og prevensjon, selv om han er klar på at ingen av disse begrepene er spiselige i vår vestlige verden. At det var det han kom med som motargument for disse helt hinsides teoretiske løsningene er for mitt vedkommende bekymringsverdig. Likestilling er et relativt nytt fenomen, det var ikke lenge siden jenter fikk mindre undervisning i teoretiske skolefag, at det var egne lønnstariffer for kvinner som var betydelig mye lavere enn for menn med samme arbeid, det var heller ikke lenge siden vi fikk retten til selvbestemt abort og en likestillingslov. På grunn av økt likestilling og mindre kvinnediskriminering/undertrykkelse er ikke kvinner avhengige av menn for å kunne klare seg. I tillegg var kvinner før i tiden i mye større grad husmødre, og det var mulig å klare seg på kun en inntekt. Mange, om ikke de fleste menn på f.eks. 70-tallet og trolig enda lenger skiftet knapt eller aldri en bleie. Husstell og barnepass var kvinnens oppgave. I dag jobber både kvinner og menn fulltid, men kvinner står fremdeles for mesteparten av husstellet og barnestellet. Det er også kvinner som må gå gravide i hele ni måneder og attpåtil gå gjennom en vanligvis veldig smertefull fødsel. Så hvis du som kvinne jobber fulltid så risikerer du å i tillegg måtte slite deg ihjel på hjemmebane med husstell og omsorgsoppgaver med en mann som knapt bidrar eller til og med gjør situasjonen verre hvis du velger feil mann. Høyt utdannede menn er i snitt klart mer feministiske enn lavtutdannede menn. Likestillingenn er høyere, og fordelingen av oppgaver i hjemmet er klart likere blant samboere med høyere utdannelse. De fleste kvinner er ikke så opptatte av høyde, utseende og andre overfladiske faktorer som enkelte menn skal ha det til. De fleste av oss ønsker bare å bli behandlet med respekt, og som du skriver ikke som fremmede vesner som må "vinnes over" eller lignende. Samt være opptatt av hvilke interesser vi har, hvem vi er som personer og ikke bare det overfladiske. Jeg har flere ganger opplevd at menn kan være nærmest dehumaniserende. Menn har fulgt etter meg på åpen gate (også midt på lyse dagen) fordi de ikke har godtatt å bli avvist, eller bare fortsatt å "prøve seg" og deretter gjøre meg svært ukomfortabel med diverse ubehagelige tilnærminger og masing. Fysisk tatt tak i meg og "vist meg frem" til vennene sine, tilbudt meg penger for sex (helt absurd å gjøre). Det er også noe frustrerende når du prøver å ha en samtale med en mann og han er mest opptatt av å stirre på deg eller avbryte deg for å komplimentere utseende ditt i stedet for å bry seg om hva du snakker om. Jeg er enig med deg i at det beste er å oppsøke folk i den virkelige verden, også jeg som kvinne har gjort dette. Sist mann jeg datet (måtte avslutte relasjonen pga. min maniske og påfølgende depressive psykose i fjor) var det jeg som spurte ut. Det skal sies at menn jeg faller for er menn som er litt tilbaketrukne eller innadvendt og i det minste noe sosialt klønete. Jeg er heller ikke interessert i menn som er objektivt sett kjekke. Så jeg vet jo at hvis jeg ønsker å finne en mann som er min type så er det godt mulig at jeg må legge inn litt innsats selv, og ta initiativ i det virkelige liv. Så menn må seriøst slutte å sutre over at de ikke får matcher på tinder og heller ta initiativ i virkeligheten. De må også begynne å se på kvinner som medmennesker, og ikke fremmede vesner som du skriver. Kanskje prøve å få kvinnelige venner eller sette seg inn i hvordan det er å være kvinne, og ikke bare skape en imaginær distanse mellom kjønnene. Ikke se på enkelte oppgaver som kvinners ansvar, eller holde fast ved mannssjåvinistiske holdninger på noe som helst vis, ingen kvinne med selvrespekt vil være sammen med en mann som ikke respekterer henne. Legge fra seg illusjonen om at kvinner bare bryr seg om ditt og datt eller overfladiske ting og ikke gir menn under 180++ en sjanse, forskning viser at menn er mer overfladiske enn kvinner og det har ingen hensikt å gå inn i offerrollen og sutre over illusjoner. Min familie på den ene siden består av svært høye personer og menn, og den andre av lave. Med lav mener jeg til og med under 170 cm. Alle er gift og har barn til tross for dette. Noen menn må kanskje begynne å ta vare på seg selv litt bedre også, mange menn kunne blitt latterlig mer attraktive hvis de hadde brydd seg litt mer om personlig hygiene, hårfrisyre osv, eventuelt klesstil også. Jeg har sett menn gå gjennom enorme endringer i attraktivitets-nivået på grunn av disse faktorene. Å holde seg i form er også en fordel, man trenger ikke å være veltrent, å holde seg normalvektig er godt nok. Å forvente at kvinner skal ta seg til takke med selvsentretre menn som nekter å gjøre noe som helst for å øke sin egen attraktivitet og forlanger langt mer enn de gir er absurd. At forvente at de attpåtil skal få barn med disse mennene er helt hinsides. Jeg har hørt kvinner etter skilsmisse si at det er lettere å være alenemor fordi da slipper de å måtte ta vare på og rydde opp etter mannen i tillegg. 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli (endret) skogbrann skrev (20 timer siden): Det ble litt vanskelig for meg også å ta Larsen seriøst etter å ha lest den artikkelen. Han legger han skylden utelukkende på kvinner, og nevner ikke noe om hva menn kan gjøre for å forbedre situasjonen. I tillegg nevner han teoretiske løsninger som mindre likestilling, sterkere patriarki, forbud mot abort og prevensjon, selv om han er klar på at ingen av disse begrepene er spiselige i vår vestlige verden. At det var det han kom med som motargument for disse helt hinsides teoretiske løsningene er for mitt vedkommende bekymringsverdig. Likestilling er et relativt nytt fenomen, det var ikke lenge siden jenter fikk mindre undervisning i teoretiske skolefag, at det var egne lønnstariffer for kvinner som var betydelig mye lavere enn for menn med samme arbeid, det var heller ikke lenge siden vi fikk retten til selvbestemt abort og en likestillingslov. På grunn av økt likestilling og mindre kvinnediskriminering/undertrykkelse er ikke kvinner avhengige av menn for å kunne klare seg. I tillegg var kvinner før i tiden i mye større grad husmødre, og det var mulig å klare seg på kun en inntekt. Mange, om ikke de fleste menn på f.eks. 70-tallet og trolig enda lenger skiftet knapt eller aldri en bleie. Husstell og barnepass var kvinnens oppgave. I dag jobber både kvinner og menn fulltid, men kvinner står fremdeles for mesteparten av husstellet og barnestellet. Det er også kvinner som må gå gravide i hele ni måneder og attpåtil gå gjennom en vanligvis veldig smertefull fødsel. Så hvis du som kvinne jobber fulltid så risikerer du å i tillegg måtte slite deg ihjel på hjemmebane med husstell og omsorgsoppgaver med en mann som knapt bidrar eller til og med gjør situasjonen verre hvis du velger feil mann. Høyt utdannede menn er i snitt klart mer feministiske enn lavtutdannede menn. Likestillingenn er høyere, og fordelingen av oppgaver i hjemmet er klart likere blant samboere med høyere utdannelse. De fleste kvinner er ikke så opptatte av høyde, utseende og andre overfladiske faktorer som enkelte menn skal ha det til. De fleste av oss ønsker bare å bli behandlet med respekt, og som du skriver ikke som fremmede vesner som må "vinnes over" eller lignende. Samt være opptatt av hvilke interesser vi har, hvem vi er som personer og ikke bare det overfladiske. Jeg har flere ganger opplevd at menn kan være nærmest dehumaniserende. Menn har fulgt etter meg på åpen gate (også midt på lyse dagen) fordi de ikke har godtatt å bli avvist, eller bare fortsatt å "prøve seg" og deretter gjøre meg svært ukomfortabel med diverse ubehagelige tilnærminger og masing. Fysisk tatt tak i meg og "vist meg frem" til vennene sine, tilbudt meg penger for sex (helt absurd å gjøre). Det er også noe frustrerende når du prøver å ha en samtale med en mann og han er mest opptatt av å stirre på deg eller avbryte deg for å komplimentere utseende ditt i stedet for å bry seg om hva du snakker om. Jeg er enig med deg i at det beste er å oppsøke folk i den virkelige verden, også jeg som kvinne har gjort dette. Sist mann jeg datet (måtte avslutte relasjonen pga. min maniske og påfølgende depressive psykose i fjor) var det jeg som spurte ut. Det skal sies at menn jeg faller for er menn som er litt tilbaketrukne eller innadvendt og i det minste noe sosialt klønete. Jeg er heller ikke interessert i menn som er objektivt sett kjekke. Så jeg vet jo at hvis jeg ønsker å finne en mann som er min type så er det godt mulig at jeg må legge inn litt innsats selv, og ta initiativ i det virkelige liv. Så menn må seriøst slutte å sutre over at de ikke får matcher på tinder og heller ta initiativ i virkeligheten. De må også begynne å se på kvinner som medmennesker, og ikke fremmede vesner som du skriver. Kanskje prøve å få kvinnelige venner eller sette seg inn i hvordan det er å være kvinne, og ikke bare skape en imaginær distanse mellom kjønnene. Ikke se på enkelte oppgaver som kvinners ansvar, eller holde fast ved mannssjåvinistiske holdninger på noe som helst vis, ingen kvinne med selvrespekt vil være sammen med en mann som ikke respekterer henne. Legge fra seg illusjonen om at kvinner bare bryr seg om ditt og datt eller overfladiske ting og ikke gir menn under 180++ en sjanse, forskning viser at menn er mer overfladiske enn kvinner og det har ingen hensikt å gå inn i offerrollen og sutre over illusjoner. Min familie på den ene siden består av svært høye personer og menn, og den andre av lave. Med lav mener jeg til og med under 170 cm. Alle er gift og har barn til tross for dette. Noen menn må kanskje begynne å ta vare på seg selv litt bedre også, mange menn kunne blitt latterlig mer attraktive hvis de hadde brydd seg litt mer om personlig hygiene, hårfrisyre osv, eventuelt klesstil også. Jeg har sett menn gå gjennom enorme endringer i attraktivitets-nivået på grunn av disse faktorene. Å holde seg i form er også en fordel, man trenger ikke å være veltrent, å holde seg normalvektig er godt nok. Å forvente at kvinner skal ta seg til takke med selvsentretre menn som nekter å gjøre noe som helst for å øke sin egen attraktivitet og forlanger langt mer enn de gir er absurd. At forvente at de attpåtil skal få barn med disse mennene er helt hinsides. Jeg har hørt kvinner etter skilsmisse si at det er lettere å være alenemor fordi da slipper de å måtte ta vare på og rydde opp etter mannen i tillegg. Jeg synes også det virker som et overdrevent fokus på vellykkede kvinner som velger bort lavstatusmenn, selv om det kan være litt sannhet i det. Det kan være kvinner tenker som deg, at menn med høy utdanning er mer moderne og selvgående. Mesteparten av årsaken til økningen i barnløse menn er at vi har arbeidsinnvandring fra Polen og andre steder. Deres barn er ikke registrert i Norge. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/bg3W5d/andelen-barnloese-menn-er-ikke-overraskende-hoey-eller-sterkt-oekende I tillegg er de fleste enslige og barnløse kvinner relativt fattige og har dårlig helse, akkurat som barnløse menn. Det liker ikke media å skrive om. Det blir mye mer klikk og debatt av å fokusere på høystatuskvinner som velger bort lavstatusmenn. Kvinner liker å tenke at de er ressurssterke og menn liker å skylde på kvinner så da har vi det gående. Endret 8. juli av Grendel 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli Leste noe som kan være relevant: Det er forsket på hvorfor kvinner får færre barn, og de kom frem til at med økt selvstendighet og at kvinner finner mening i andre aspekter ved livet så sank antall fødte barn. Det vil dermed si at ved å finne mening i annet enn å få barn gjør at både kvinner og menn velger bort familielivet. Har ingenting med lav/ høy status å gjøre. Kvinner har karriere, penger og generelt mer muligheter enn før. Før var det skrevet i stein: gift deg, få barn og ta deg av hjemmet. Tror artikkelen er skrevet nettopp for provokasjon og dermed debatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4296998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 23.50): Uten innvandring går det slik i løpet av 200 år. Anonymkode: 92de3...755 Innvandrere får i snitt åtte barn, så de holder raten oppe, men er det en berikelse for Norge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4297056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 12.32): i fremtiden synes jeg mennene bør frigjøre seg selv også. kommer russerne får kvinnene gå i front og redde Norge, så kan vi sitte i sofan. for det er FRIHET det. Anonymkode: 87683...f01 Kvinnene kommer til å gå i front. Det ble innført tvunget verneplikt for kvinner i 2014. Kos deg i sofaen. Anonymkode: 788ec...a4f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483807-kvinners-bortsortering-av-lavstatus-menn-har-f%C3%B8rt-til-at-vi-ikke-f%C3%B8der-mer-enn-14-barn-sier-forsker/page/5/#findComment-4297136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.