Gå til innhold

Kvinners bortsortering av lavstatus-menn har ført til at vi ikke føder mer enn 1,4 barn, sier forsker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

psykedeliker
erik123 skrev (2 timer siden):

Innvandrere får i snitt åtte barn, så de holder raten oppe, men er det en berikelse for Norge?

Hva mener du selv, siden du stiller spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vhanja skrev (På 6.7.2024 den 12.54):

Det at verden er overbefolket er et større problem enn at det fødes færre barn enn før i Norge.

Verden er ikke overbefolket. Hvor tar du det fra? 

Anonymkode: 61235...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Verden er ikke overbefolket. Hvor tar du det fra? 

Anonymkode: 61235...44a

Jo, den er faktisk det. Det bør bli færre folk (og ikke minst kjæledyr) i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Jo, den er faktisk det. Det bør bli færre folk (og ikke minst kjæledyr) i verden. 

Hvorfor kjæledyr?

Anonymkode: cfeca...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

Fordi de akkurat som mennesker forbruker Og forsøpler. Til sammen mer enn kloden tåler - på sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (15 minutter siden):

Fordi de akkurat som mennesker forbruker Og forsøpler. Til sammen mer enn kloden tåler - på sikt. 

Det er for mange undulater

Anonymkode: 788ec...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nachnoo
AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 21.42):

Og pultost har jeg aldri hørt om en gang. 

Anonymkode: 61235...44a

Det er den lykkeligste osten 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
nachnoo skrev (9 timer siden):

Jo, den er faktisk det. Det bør bli færre folk (og ikke minst kjæledyr) i verden. 

Med tanke på miljøet er det for mange mennesker i verden.

Med tanke på helse, omsorg og levestandard i fremtiden fødes det for få barn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kvinnene kommer til å gå i front. Det ble innført tvunget verneplikt for kvinner i 2014.

Kos deg i sofaen.

Anonymkode: 788ec...a4f

Det var dagens. Jeg snakker ikke "koseroller" i trygge områder, jeg snakker gå i skyttergraven med russisk artilleri og droner peprer deg 1000 ganger dagen til de treffer og/eller du tråkker på en mine. "verneplikt" eller ei det kommer aldri til å skje, for det er ikke som på film, det er ikke kos, det er lid til du dør, det er soldatens jobb. Bortskjemte prinsesser (dagens norske kvinner) vil ALDRI godta en slik rolle. Bare se på jobbmarkedet, hvem går ned i kloakken og rydder opp slik at prinsessenes toaletter fungerer som de skal? Du lever i en eventyrverden

Grendel skrev (10 minutter siden):

Med tanke på miljøet er det for mange mennesker i verden.

Med tanke på helse, omsorg og levestandard i fremtiden fødes det for få barn i Norge.

Det er som å si at pyramidepsill fungerer ikke fordi det er for få nye ofre å rekruttere. Vi trenger flere mennesker så pyramidespillene varer lengre før de kollapser. God løsning?

Selv med 2.1  barn per kvinne , går ikke helse omsorg og levestandard opp i dagens regnestykke, i det hele tatt. VI trekker ut myyye mer enn vi putter inn, og som mann forstår nok du sikkert hva som skjer på sikt da, er ikke rakettforskning lizzom ;) 

Anonymkode: 87683...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

Selv med 2.1  barn per kvinne , går ikke helse omsorg og levestandard opp i dagens regnestykke, i det hele tatt. VI trekker ut myyye mer enn vi putter inn, og som mann forstår nok du sikkert hva som skjer på sikt da, er ikke rakettforskning lizzom ;) 

Anonymkode: 87683...f01

Hvis vi var avhengige av befolkningsvekst kunne du snakket om pyramidespill. Det går ikke i lengden.

Realiteten i Norge i dag er 1.4 barn per kvinne. Da landet vi litt for hardt etter min mening. SSB sier at andelen som jobber i helse og omsorg må dobles eller tredobles på 30 år, og det skjer ikke.

Jeg tenker også at det er naturlig og positivt at moderne samfunn får færre barn. Den brå nedgangen i Norge de aller siste årene ser jeg på som et sykdomstegn. Det er ikke bare et problem i seg selv, men et symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (5 timer siden):

Hvis vi var avhengige av befolkningsvekst kunne du snakket om pyramidespill. Det går ikke i lengden.

Realiteten i Norge i dag er 1.4 barn per kvinne. Da landet vi litt for hardt etter min mening. SSB sier at andelen som jobber i helse og omsorg må dobles eller tredobles på 30 år, og det skjer ikke.

Jeg tenker også at det er naturlig og positivt at moderne samfunn får færre barn. Den brå nedgangen i Norge de aller siste årene ser jeg på som et sykdomstegn. Det er ikke bare et problem i seg selv, men et symptom.

Det er bare å åpne grensene. Det er mange som ønsker å komme hit?

Anonymkode: 92de3...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (19 timer siden):

Jo, den er faktisk det. Det bør bli færre folk (og ikke minst kjæledyr) i verden. 

Nei det er ikke det store problemet i verdensbildet. Det er forsøplingen på kloden av bruk og kast, og folk som kaster søppel i naturen. Og pulstost høres ut som puleost.. æsj. 

Anonymkode: 61235...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei det er ikke det store problemet i verdensbildet. Det er forsøplingen på kloden av bruk og kast, og folk som kaster søppel i naturen. Og pulstost høres ut som puleost.. æsj. 

Anonymkode: 61235...44a

Vi holder på å bli så mange mennesker at det er kamp om mat, vann og jord. Og verre blir det.

Anonymkode: 92de3...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi holder på å bli så mange mennesker at det er kamp om mat, vann og jord. Og verre blir det.

Anonymkode: 92de3...755

Det merkes på ingen områder i Norge 

Anonymkode: 61235...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det merkes på ingen områder i Norge 

Anonymkode: 61235...44a

På ingen måte nei?

Nå er verden litt større enn bare Norge. Begynn å følg med på utenriksnyhetene du.

Anonymkode: 92de3...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Og pulstost høres ut som puleost.. æsj. 

Det er derfor han mener pultost er den lykkeligste osten. En pult ost 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På ingen måte nei?

Nå er verden litt større enn bare Norge. Begynn å følg med på utenriksnyhetene du.

Anonymkode: 92de3...755

Men dette du bekymrer deg for kommer ikke til å skje i vår levetid. Ser på CNN hver dag .. 

Anonymkode: 61235...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (2 minutter siden):

Det er derfor han mener pultost er den lykkeligste osten. En pult ost 😝

Æsj bare ordet er ekkelt. Hva med neste, reke ost? 

Anonymkode: 61235...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Æsj bare ordet er ekkelt. Hva med neste, reke ost? 

Anonymkode: 61235...44a

Hvordan kan du reke en ost? 😅 Sikkert ikke noe lettere å pule en ost, men det var noe med ordspillet i pultost 😂 Reke ost (som i rekeost) gir derfor ingen mening for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...