Gå til innhold

Forferdelig hukommelse, hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lagt merke til at jeg har forferdelig korttidshukommelse, dette ble jeg bevisst på da jeg spilte memory spill med ungene, ikke for småbarn men mer avansert med flere kort og bilder av flagg blant annet. Prøvde flere ganger og karret til meg 2 par hver eneste gang. Jeg lastet deretter ned noen apper som går på hukommelse, for å teste meg i fred og ro. Det var tallrekker og bilder. Jeg husket 3/8 siffer gjentatte ganger, og når jeg skulle gjøre det baklengs husket jeg ingenting! Kanskje ett siffer på det beste. Bildene var litt lettere,men fortsatt veldig dårlig. Jeg vil påstå at jeg funger greit på andre områder. Utfra hva jeg har lest meg frem til så har jeg et elendig arbeidsminne. 

Jeg begynte med et par  medisiner som heter Lamictal og quitepine for ett års tid siden og tenker at det kanskje kan være noe her, uansett; har noen erfaringer med dette eller er det mulighet for å øke kapasiteten på noen måte? Det plager meg fordi jeg føler meg mindre begavet pga dette. 

Hilsen kvinne 41

Anonymkode: c20b8...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Kanskje lurt å gjøre slike øvelser innimellom, for å trene hukommelsen? 

Noen kvinner får "hjernetåke", altså dårlig hukommelse i forbindelse med overgangsalderen. Kanskje det gjelder deg? Husket du bedre tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir

Dette kan du øve opp! Du må prøve å forbinde det du leser og ser med noe kjent eller morsomt- noe du vil huske. Start gjerne med en tallrekke. 

Jeg begynte med dette selv, og jeg husker veldig mye. Lærte alle delstatene i USA, og deretter delhovedstedene. Så land i Europa, og deretter mestselgende bøker, singler, de mest sette filmer osv. Jeg noterer alt i kladdebøker for å huske enda lettere, og så er det gøy å skrive for hånd. 

Jeg så aldri poenget med pugging før, å vite bare for å vite liksom, men det er utrolig morsomt jo mer fakta en vet! Dessuten tror jeg på å holde hjernen i form, og den liker alt nytt. 

Begynn å øv i det små, så vil det hjelpe bra etterhvert 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del kvinner som får dårlig hukommelse i forbindelse med overgangsalder ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Osten skrev (33 minutter siden):

Det er en del kvinner som får dårlig hukommelse i forbindelse med overgangsalder ja

Det er en velkjent greie i oa det ja... *sukk* Jeg bare ler om noen ber meg minne dem på noe, jeg har nok med å huske meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...