Gå til innhold

Hvorfor er franskmenn så sure, ufine, uhøflige og kranglete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke min oppfatning. Ok, franskmenn er hakket mer opptatt av skikk, bruk og høflighet enn oss, og det hjelper sikkert at jeg snakker litt fransk. Kanskje kan de bli ørlite arrogante om de oppfatter folk ignorante. Men det er helt bak mål å kalle dem uhøflige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (31 minutter siden):

Kanskje fordi du ikke snakker bra nok fransk?

Kanskje franskmenn burde følge resten av verden og snakke engelsk? Fransk er et døende språk ellers.

Anonymkode: 765df...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle nasjoner har sitt som liksom skal kjennetegne dem. Det blir som å spørre hvorfor nordmenn er redde andre mennesker, spiser pølser i vafler, og har ensformig mat forøvrig hvor får- i-kål er nasjonalrett 🙂 Og hvorfor de gir bort lusekofter til alle Norges- venner, har en sjaman i kongefamilien og lar unger sove utendørs i minusgrader. Og ikke minst, hvorfor man spiser en ost som er brun, og ikke vet hva nærmeste nabo heter. 

I USA mener de også at nordmenn er nærmest kommunister. 

Så ja... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min oppfatning. De franskmenn jeg har truffet har vært hyggelige og "vanlige", som alle andre.

Individer kan være uhøflige og kranglete, men det er ikke særlig konstruktivt å generalisere det til kjønn, alder, etnisitet osv.  

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (2 timer siden):

Det er ikke min oppfatning. De franskmenn jeg har truffet har vært hyggelige og "vanlige", som alle andre.

Individer kan være uhøflige og kranglete, men det er ikke særlig konstruktivt å generalisere det til kjønn, alder, etnisitet osv.  

Enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes noen av dem kan fremstå som litt arrogante og lite hjelpsomme selv om de er i et serviceyrke. Absolutt.

I alle fall litt høyere konsentrasjon av arrogante kelnere i Frankrike enn i USA, Tyrkia og Sverige f.eks. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franskmenn er hyggelige så fort de snakker engelsk. Så det må være noe der. Ellers er vel parisere kjent for å ha en spesiell stil. Bodde forøvrig en tid i utlandet og var sjokkert over hvor uhøflige nordmenn var da jeg flyttet tilbake. Så vi har alle vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det kulturen?

Anonymkode: e860f...1c3

Det har jeg faktisk aldri opplevd. Hva baserer du deg på? En langhelg til Paris i travleste turistsesong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (34 minutter siden):

Det har jeg faktisk aldri opplevd. Hva baserer du deg på? En langhelg til Paris i travleste turistsesong?

Jeg har også opplevd det og har vært masse i Frankrike både på «turist-steder» og andre steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dele en motsatt opplevelse. Hadde akkurat satt meg til frokost på Oslo Plaza. Inn kom en far med sine to barn i småskolealder. Hadde tenkt meg en rolig frokost, så jeg vurderte å flytte meg. Men maken til veloppdragne, høflige barn med bordskikk har jeg knapt opplevd. Da jeg hørte de snakket fransk til hverandre, ble opplevelsen mindre overraskende 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...