solmaa Skrevet 16. april 2002 Skrevet 16. april 2002 Hei, Jeg har vært ansatt i et vikarbyrå, og er nå sykmeldt. Jeg har nettopp fått beskjed om at jeg ikke får fornyet kontrakten min. Hvordan blir min situasjon i forhold til sykepenger da? Mister jeg sykepengene samtidig som jeg mister joben, eller vil jeg beholde sykepengene, siden jeg allerede er "inne i systemet"? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 18. april 2002 Skrevet 18. april 2002 Det kommer an på hvor lenge kontrakten har vart, hva du er sykmeldt for og forholdene ellers. eksempel: Har du hatt kontrakt over 6 mndr, er sykmeldt for andre ting enn slikt som er jobbrelatert, kan vise til god tilknytting til arbeidslivet så ser jeg ingen grunn til at sykepengene skulle stanse. Varte kontrakten i mindre enn 6 mndr og du ellers er student så er det tvilsomt om du får beholde sykepengene. Samme om du er sykmeldt pga forhold på den konkrete arbeidsplassen. Alt innimellom blir vurderingssak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.