Gå til innhold

Vaskemaskin.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Hvor lenge går vaskemaskinen deres? i dag satt jeg min på over tre timer, syns det var lenge. Hva er vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Hvor lenge går vaskemaskinen deres? i dag satt jeg min på over tre timer, syns det var lenge. Hva er vanlig? 

Tror det avhenger av vekta på tøyet. Hvis du har en litt moderne maskin, måles vekta på tøyet automatisk. Og jo høyere vekt, des lengre tid bruker den. Og så kommer det jo an på hvilket program og på hvor mange grader du har satt det på, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
stjernestøv skrev (26 minutter siden):

Hvor lenge går vaskemaskinen deres? i dag satt jeg min på over tre timer, syns det var lenge. Hva er vanlig? 

Noen av programmene på min bruker 3 timer og mere til, jeg gidder aldri kjøre dem så lenge så jeg velger alltid halv tid. Jeg tviler veldig på at klærne våre er så skitne at de må vaskes i 3,5 time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vendi skrev (15 minutter siden):

Tror det avhenger av vekta på tøyet. Hvis du har en litt moderne maskin, måles vekta på tøyet automatisk. Og jo høyere vekt, des lengre tid bruker den. Og så kommer det jo an på hvilket program og på hvor mange grader du har satt det på, selvfølgelig.

Ok. Det var masse klær, sikkert derfor da. Satt den på som vanlig som bruker en og en halv time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (6 minutter siden):

Noen av programmene på min bruker 3 timer og mere til, jeg gidder aldri kjøre dem så lenge så jeg velger alltid halv tid. Jeg tviler veldig på at klærne våre er så skitne at de må vaskes i 3,5 time...

Ok. Ja de er vel ikke så skitne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ok. Ja de er vel ikke så skitne. 

Det er mulig det gpr noen kroner mer når vannet må varmes opp raskere, men jeg gidder jo ikke bruke hele dagen på et par vaskemaskiner heller. Har kjørt 3 maskiner i dag og det tok vel ca. 4,5 time tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Det er mulig det gpr noen kroner mer når vannet må varmes opp raskere, men jeg gidder jo ikke bruke hele dagen på et par vaskemaskiner heller. Har kjørt 3 maskiner i dag og det tok vel ca. 4,5 time tilsammen.

Å har du hatt tre maskiner på ja, jeg tror jeg hadde for mye klær i maskinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Everybody skrev (39 minutter siden):

1 time 20 minutter. Speed program

Ja jeg pleier å ta på en og en halv time. Plutselig ble det mye mer, sikkert for mye klær i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Ja jeg pleier å ta på en og en halv time. Plutselig ble det mye mer, sikkert for mye klær i. 

De programmene som går over 3 timer er ECO programmer, for å spare strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Å har du hatt tre maskiner på ja, jeg tror jeg hadde for mye klær i maskinen. 

Min maskin nekter å starte om jeg putter inni for mye. Det er ikke lurt å stappe den for full nei, da blir jo ikke tøyet skikkelig rent. Jeg ser det står at man skal ha plass til en knyttet neve på toppen av klærne, det mener jeg er litt for mye klær, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Everybody skrev (2 timer siden):

De programmene som går over 3 timer er ECO programmer, for å spare strøm.

Ok. Det visste jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (2 timer siden):

Min maskin nekter å starte om jeg putter inni for mye. Det er ikke lurt å stappe den for full nei, da blir jo ikke tøyet skikkelig rent. Jeg ser det står at man skal ha plass til en knyttet neve på toppen av klærne, det mener jeg er litt for mye klær, men...

Ok. Ja vel det var masse klær uff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
Vendi skrev (4 timer siden):

Tror det avhenger av vekta på tøyet. Hvis du har en litt moderne maskin, måles vekta på tøyet automatisk. Og jo høyere vekt, des lengre tid bruker den. Og så kommer det jo an på hvilket program og på hvor mange grader du har satt det på, selvfølgelig.

Jeg har en 18år gammel maskin og den veier også tøyet automatisk og vasker etter hvor tungt det er. Veldig kjekt.  En full, vanlig 40 graders bruker 2 timer. Er fornøyd med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Lillemus skrev (3 timer siden):

Min maskin nekter å starte om jeg putter inni for mye. Det er ikke lurt å stappe den for full nei, da blir jo ikke tøyet skikkelig rent. Jeg ser det står at man skal ha plass til en knyttet neve på toppen av klærne, det mener jeg er litt for mye klær, men...

Helt korrekt, tøyet blir ikke skikkelig rent eller skylt ordentlig og maskinen går fortere i stykker. Iallefall hvis en gjør det ofte pga slitasjen på maskinen blir for stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tar en vanlig omgang med 60-grader 1:58. Det finnes en eco-variant som tar en time mer, og det tar også lengre tid dersom man tar forvask. Dette programmet på snaut 2 timer brukes til sengetøy, håndklær, undertøy mm. 

Så brukes også noen kortere programmer, som en 40-graders til 1:12, og en 40-graders med ekstra skånsom sentrifuge til 0:58. 

Jeg bruker også en «oppfriskning» på 20 minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
morsan skrev (43 minutter siden):

Hos meg tar en vanlig omgang med 60-grader 1:58. Det finnes en eco-variant som tar en time mer, og det tar også lengre tid dersom man tar forvask. Dette programmet på snaut 2 timer brukes til sengetøy, håndklær, undertøy mm. 

Så brukes også noen kortere programmer, som en 40-graders til 1:12, og en 40-graders med ekstra skånsom sentrifuge til 0:58. 

Jeg bruker også en «oppfriskning» på 20 minutter. 

Det var avansert. Setter det på det samme hver gang jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
morsan skrev (2 timer siden):

Jeg bruker også en «oppfriskning» på 20 minutter. 

Det er sånn kortprogram på min også, det var hovedgrunnen til at jeg byttet ut den gamle maskina for noen år siden. (den var over 20 år altså) Et utrolig kjekt program det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Lillemus skrev (14 minutter siden):

Det er sånn kortprogram på min også, det var hovedgrunnen til at jeg byttet ut den gamle maskina for noen år siden. (den var over 20 år altså) Et utrolig kjekt program det! 

Jeg har kortprogram på min 18år gamle maskin. Hvordan maskin hadde du? Jeg har en Miele og er spent på når den må byttes ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
emilie321 skrev (1 time siden):

Jeg har kortprogram på min 18år gamle maskin. Hvordan maskin hadde du? Jeg har en Miele og er spent på når den må byttes ut

Den gamle er jeg usikker på, det var mannen som kjøpte den flere år før jeg kom i hus. Den nye er Siemens IQdrive 1500 og jeg er veldig fornøyd med den. Har hatt flere AEG som jeg også har vært fornøyd med. Kjøpte med dempematte til denne og det har jeg ikke angret på, merker fint lite til den når den vasker og sentrifugerer, den gamle bråkte og ristet sånn at man var redd huset skulle fall ned! 😂 Har god erfaring med flere hvitevarer fra Siemens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...