Gå til innhold

Bruker du kontanter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg bruker ikke kontanter i Norge. Unntaket er når jeg har pantet flasker og tar ut pengene kontant.

I utlandet er det litt mer både og. Jeg bruker ikke kontanter i Skandinavia/Norden. I resten av Europa tar jeg ut 50-100 euro mest fordi jeg synes det er litt gøy med fremmede sedler og fordi det brukes litt mer kontanter der. I USA bruker jeg langt oftere kontanter fordi jeg 1) synes det er gøy å ha en stor stack av dollar, og 2) fordi jeg ikke er bekvem med denne "gi fra deg kortet og signer her" måten de opererer på. Når skal et (i alle fall i følge seg selv) sivilisert land lære seg at PIN-kode er en ting?

Endret av ISW
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/484247-bruker-du-kontanter/#findComment-4300004
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...