Gå til innhold

Hvordan tilgi seg selv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (15 timer siden):

Rydde opp i rotet man har laget.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Si unnskyld til de involverte.

Anonymkode: fa872...d88

Jeg har ikke vært slem mot noen, så sånn sett kan jeg ikke be om unnskyldning eller rydde opp. Saken er at jeg har driti meg skikkelig ut under påvirkning av sykdom, og vet altså ikke hvordan jeg kan tilgi meg selv for det. Jeg skammer meg så veldig at jeg ikke vet om jeg orker å leve videre. 

Anonymkode: 9043e...a16

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke vært slem mot noen, så sånn sett kan jeg ikke be om unnskyldning eller rydde opp. Saken er at jeg har driti meg skikkelig ut under påvirkning av sykdom, og vet altså ikke hvordan jeg kan tilgi meg selv for det. Jeg skammer meg så veldig at jeg ikke vet om jeg orker å leve videre. 

Ta en dag om gangen. Så legger det seg lag på lag med tid og du får mer avstand til ting. Det varer ikke evig. Kanskje ikke du glemmer det helt, men det blekner. 

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg tenker det handler om å erkjenne at en gjorde det i en periode av livet når en var syk. Under normale omstendigheter, frisk tankegang, ville du ikke ha handlet slik. Det vet ev. mennesker som har vært rundt deg. Forsøk å ikke tenke på deg selv som mislykket, men at du har kommet deg igjennom dette også.

Hva ville du ha sagt, dersom en venn var i din situasjon? Jeg synes at rådet som Osten ga var veldig klokt.

Om du ser en person få et illebefinnende på gaten. Da bebreider du antakeligvis ikke den personen for alt oppstyret h*n steller i stand - det er ikke noe vedkommende kan noe for. Sykdom er sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...