Gå til innhold

Slike kjekke gutte vil gamle Norge ha...

Anbefalte innlegg

Dagens lystige lesing i Nettavisen om disse guttene med "vett i pannen, og stål i ben og armer..(vel, stål er de alle vel utrustet med), er jo riktig betryggende:

"Drapssiktet slapp fengsel

En av de drapssiktede etter dobbeltdrapet i Moss slapp unna fengsel bare 13 dager før drapene. Mannen er dømt for vold og ran og hadde brutt betingelsene for betinget dom. Men forhørsretten lot mannen gå fri.

Flere av de fire siktede i etter dobbelt-drapet i Moss har vært involvert i kriminelle forhold tidligere. En av dem, en 19 år gammel norsk statsborger med familierøtter fra Eritrea, slapp unna fengselstraff bare to uker før drapene skjedde.

Den unge mannen ble i 1999 dømt for drapstrusler og vold. I 2000 ble han igjen dømt for grovt ran, vold og drapstrusler. Straffen ble betinget under forutsetning av at han skulle innordne seg i et omfattende behandlingstilbud.

Ville fengsle

Da han ikke hadde møtt som avtalt, måtte han nok engang møte i retten. Påtalemyndigheten ville at mannen skulle sone den betingede straffen, men forhørsretten ga ham en ny sjanse, skriver Asker og Bærums budstikke.

"Retten er av den oppfatning at domfelte fullt ut ikke har innsett alvoret i og konsekvensene av ikke å møte til tilsynssamtaler", skriver dommer Helen Amundsen. Retten la også vekt på at mannen var i fast jobb og skulle ha skikket seg vel. Han fikk et halvt år ekstra prøvetid, men slapp å sone.

Retten la også vekt på at 19-åringen skulle ha skikket seg vel og var i fast jobb. Han ble derfor ilagt et halvt års ekstra prøvetid. 19-åringen godtok dommen.

Én av fire uten rulleblad

Bare en av de fire siktede, en 22 år gammel mann oppvokst i Bagdad, er ikke tiltalt eller dømt tidligere.

18-åringen som ennå ikke er pågrepet i saken er tiltalt for ran av en Kiosk i Asker i romjulen 2000. Saken skal opp i Asker og Bærum tingrett i september.

Den fjerde personen, en 20 år gammel norsk statsborger fra Kosovo, er dømt for tyveri og trusler i 1999. Han er også tiltalt for ran og utpressing sammen med 18-åringen som tirsdag morgen ennå ikke var arrestert."

Jeg synes det er fint at retten finner at "de skikker seg vel", slik at vi alle kan ta del i det fargerike mulitkulturelle felleskapet de bidrar så sterkt til. At de denne gangen velger å bidra med blodrødt til den norske smeltediggel, får vi vel se litt stort på?

Jeg for min del, synes at norsk innvandrings- og asylpolitikk i større grad bør sørge for at andelen letttilpassede og integreringsdyktige, krigsskadde barn og unge bør opp blandt våre nye landsmenn, siden vi så åpenbart har et flott apparat stående for å lette overgangen til det norske, sivile samfunn....

Forøvrig vil jeg ikke bli overrasket om "Retten er av den oppfatning at domfelte fullt ut ikke har innsett alvoret i og konsekvensene av å stikke folk med kniv", så man lar han få en betinget dom. Han skikker seg jo så vel......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48437-slike-kjekke-gutte-vil-gamle-norge-ha/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Bra skrevet!

Grunnen til at de begår lovbrudd på lovbrudd på lovbrudd er fordi de ikke får straff uansett! Hadde de gjort det samme i hjemlandet sitt hadde de blitt skutt på flekken!

Asylsøkere lokkes hit fordi "her kan alle gjøre hva de vil, og slippe straff"! Er det ikke flott da dere?

Håper potit-Norge får opp øya snart og lærer litt av Danmark!

De tilhørte den såkalte "sandvikagjengen" og jeg har gått forbi de svina der hver jævla gang jeg har dratt på forelesning det siste året. De og en rekke andre står og henger på sandvika stasjon hele dagen, og det er ganske utrolig egentlig, at de faktisk står der når normale mennesker drar på jobb/skole om morgenen, ved 08.00 tiden, og de står faen skjæra meg der når man drar hjem fra jobb/skole utpå ettermidagen også.

Man skulle faktisk tro at de hadde vekkeklokka på ringing for å komme seg ned på stasjonen for å "henge" der.

Godt er det at to av dem ikke enda har blitt norske statsborgere, og disse to må da i det minste bli sendt på hue og ræva ut av landet.

Det var nettopp det med å oppleve konsekvensen av de handlinger man foretar seg.....

Dette er pottit norge på sitt verste - og viser at hverken innvandringspolitikken eller rettsvesenet fungerer i nærheten av hva det burde.

Og i mellomtiden (og før og etter) så blir det bare preik og bortforklaringer langs hele linka.

Dette er for øvrig et meget godt eksempel på de faktiske resultatene og realitetene av Sørs teoretiske verden. Et resultat av snillisme, naivitet og håpløse teorier som ikke eier rot i virkligheten.

Mvh

Hei Conan.

Endelig et innlegg på DOL uten usaklig generalisering og forplantning av stereotypier. Jeg er rimelig enig i det du sier, dòg med et forbehold om hvem som virkelig er skyldig i saken. I dette har suppe-Norge også et ansvar, og jeg håper med dette at en får diskutert de potensielle følgene ved snillismeholdningene i rettssystemet.

De er faen meg ikke snille når jeg parkerer ti cm. utfor en gyldig parkeringsplass, og får bot tredd nedover ørene. For ikke å snakke om da jeg kjørte i 53 km/t i 50-sonen... Betaler jeg ikke, ender det med ubetinget fengsel...

En sak for Suppe-rådet iallfall.

mvh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...