Gå til innhold

Noen ide til gave til en innsatt?


Kashmir

Anbefalte innlegg

Klær og sko utgår da familie sørger godt for det. Det samme med all mat/ spiselig og drikkeda det absolutt ikke er lov  ( kanskje opplagt ). Vedkommende er opphengt i trening og kosthold, men har også fått bøker med oppskrifter osv. Jeg er helt lost her og vet ikke hva jeg skal gi! Er det noen sånne pulsklokker og sånt som er nyttig, uten at det koster en formue? Det passer seg ikke at jeg gir for dyrt, men mellom 500 og til 1000 kr går bra i denne anledningen. Men det er vel ikke noen slike dugelige klokker til den prisen? Jeg grubler og trenger hjelp, og nei jeg har ingen å spørre siden de er svært lite interessert i de besøkene mine. Kan noen hjelpe her? Den innsatte vil ikke si noe konkret heller, så hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Temu har de sånn tamagochi. Du vet de det spillene hvor man skal passe på et dyr med lek, mat, sove osv. 

Aner ikke om det fortsatt et morsomt for en voksen, men det er nå litt tidsfordriv. 

Eller rett og slett kjøpe en gameboy dersom det er lov å motta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

På Temu har de sånn tamagochi. Du vet de det spillene hvor man skal passe på et dyr med lek, mat, sove osv. 

Aner ikke om det fortsatt et morsomt for en voksen, men det er nå litt tidsfordriv. 

Eller rett og slett kjøpe en gameboy dersom det er lov å motta. 

Ja! Et sånt spill! Jeg er jo ikke inne i sånt i det hele tatt, så TAKK! Det kan være en god ide! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også spill eller bøker. Noe som kan funke som tidsfordriv i fengselet (alt etter hvor lenge vedkommende skal være inne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Vhanja skrev (23 minutter siden):

Jeg tenkte også spill eller bøker. Noe som kan funke som tidsfordriv i fengselet (alt etter hvor lenge vedkommende skal være inne).

Ja, spill er en god ide. Hen har adhd og dysleksi, MEN hadde jeg funnet en riktig faktabok 🙂 hen er en smart person, og liker info. Og å få tiden til å gå, naturlig nok. Spill blir dermed bra, men kunne gjerne gitt en bok også. Må bare finne den rette. Hen er vitebegjærlig også.. 

Og vel.. Hen er inne noen år. Hen sier hen har det som fortjent, Så en viss selvinnsikt..🙂

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (5 timer siden):

Ja, spill er en god ide. Hen har adhd og dysleksi, MEN hadde jeg funnet en riktig faktabok 🙂 hen er en smart person, og liker info. Og å få tiden til å gå, naturlig nok. Spill blir dermed bra, men kunne gjerne gitt en bok også. Må bare finne den rette. Hen er vitebegjærlig også.. 

Og vel.. Hen er inne noen år. Hen sier hen har det som fortjent, Så en viss selvinnsikt..🙂

En bok ja. En faktabok. 

Hmmm, jeg har et forslag. Hvis det finnes en bok som heter :-  Hvordan unngå å bli en kriminell / havne i fengsel , kunne det kanskje ha vært noe ? 

Jeg kommer ikke på noe annet. Hvis han er smart som du sier han er, så kanskje han kan klare å lære seg dette ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (14 minutter siden):

En bok ja. En faktabok. 

Hmmm, jeg har et forslag. Hvis det finnes en bok som heter :-  Hvordan unngå å bli en kriminell / havne i fengsel , kunne det kanskje ha vært noe ? 

Jeg kommer ikke på noe annet. Hvis han er smart som du sier han er, så kanskje han kan klare å lære seg dette ? 

Du skulle nok heller hatt en bok du tenker jeg. Som kunne gitt deg mer innsikt i hvordan noen blir kriminelle, og også at det i en god del tilfeller ikke har noe med manglende intelligens å gjøre. Det er du som virker lite smart her med akkurat denne kommentaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (19 minutter siden):

Baufil.

Den ville nok fort blitt beslaglagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (24 minutter siden):

Baufil.

😂😂

Anonymkode: c60d3...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Den ville nok fort blitt beslaglagt. 

Beklager å tulle litt med deg 😊

Men spøk til alvor: Har det noe å si at vedkommende sitter i fengsel (bortsett fra ting som da ikke er lov)? Det kommer vel an på hva vedkommende liker av gaver generelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 minutt siden):

Beklager å tulle litt med deg 😊

Men spøk til alvor: Har det noe å si at vedkommende sitter i fengsel (bortsett fra ting som da ikke er lov)? Det kommer vel an på hva vedkommende liker av gaver generelt? 

Det går bra! 

Det er jo ganske mye som er utelukket, så det spiller en rolle, og så er det jo litt med at det må brukes innendørs.. Men spill var en god ide, og så prøver jeg å finne en interessant bok eller noen magasiner eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

, og så prøver jeg å finne en interessant bok eller noen magasiner eller noe. 

Hva med å kjøpe en kindle i stedet for en bok? Hvis du har råd da, du kan også kanskje vurdere å kjøpe en brukt så blir det billigere? Jeg har ikke erfaring med kindle selv men så vidt jeg har skjønt skal det være billig og enkelt å laste ned de bøkene man ønsker på den, også vil den jo også ta mye mindre plass enn flere bøker. Tenkte hvis insatte har dårlig med lagringsplass? 

Anonymkode: a6942...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å kjøpe en kindle i stedet for en bok? Hvis du har råd da, du kan også kanskje vurdere å kjøpe en brukt så blir det billigere? Jeg har ikke erfaring med kindle selv men så vidt jeg har skjønt skal det være billig og enkelt å laste ned de bøkene man ønsker på den, også vil den jo også ta mye mindre plass enn flere bøker. Tenkte hvis insatte har dårlig med lagringsplass? 

Anonymkode: a6942...aed

aha 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med å kjøpe en kindle i stedet for en bok? Hvis du har råd da, du kan også kanskje vurdere å kjøpe en brukt så blir det billigere? Jeg har ikke erfaring med kindle selv men så vidt jeg har skjønt skal det være billig og enkelt å laste ned de bøkene man ønsker på den, også vil den jo også ta mye mindre plass enn flere bøker. Tenkte hvis insatte har dårlig med lagringsplass? 

Anonymkode: a6942...aed

 

Kashmir skrev (7 minutter siden):

aha 👍

Sjekk først om han har nett-tilgang i fengselet, det man han vel ha for å kjøpe bøker til Kindle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

 

Sjekk først om han har nett-tilgang i fengselet, det man han vel ha for å kjøpe bøker til Kindle? 

Ja.. Hm. Det var det da, men tror det er noen restriksjoner der. Skal undersøke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (9 minutter siden):

 

Sjekk først om han har nett-tilgang i fengselet, det man han vel ha for å kjøpe bøker til Kindle? 

Oops, ja det kan være lurt å sjekke opp. Jeg vet lite om hvordan Kindle funker så jeg tenkte ikke over det så bra du nevnte det. Eventuelt kan kanskje Kashmir ta med seg Kindle hjem for å kjøpe/laste ned bøkene da? For det er vel slik at hvis man kjøper en bok så har man tilgang til den uten nett også vil jeg tro? Jeg tolker det i alle fall slik at denne innsatte er en som Kashmir besøker regelmessig om jeg ikke har misforstått da og da er det vel mulig å gjøre det på den måten hvis det ikke skulle være nett tilgang.

Anonymkode: a6942...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oops, ja det kan være lurt å sjekke opp. Jeg vet lite om hvordan Kindle funker så jeg tenkte ikke over det så bra du nevnte det. Eventuelt kan kanskje Kashmir ta med seg Kindle hjem for å kjøpe/laste ned bøkene da? For det er vel slik at hvis man kjøper en bok så har man tilgang til den uten nett også vil jeg tro? Jeg tolker det i alle fall slik at denne innsatte er en som Kashmir besøker regelmessig om jeg ikke har misforstått da og da er det vel mulig å gjøre det på den måten hvis det ikke skulle være nett tilgang.

Anonymkode: a6942...aed

Vi har besøk av en gruppe innsatte på biblioteket mitt jevnlig og jeg tror ikke de har nettilgang på soningsstedet sitt i alle fall. Om Kashmir skal ha med seg lesebrettet frem og tilbake vil jeg tro det vil bli grundig sjekket hver gang, men det er kanskje ikke noe problem. Men dette bør hun nok avklare med fengselet først, kjedelig å kjøpe det og bli stoppet i døra liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (29 minutter siden):

Vi har besøk av en gruppe innsatte på biblioteket mitt jevnlig og jeg tror ikke de har nettilgang på soningsstedet sitt i alle fall. Om Kashmir skal ha med seg lesebrettet frem og tilbake vil jeg tro det vil bli grundig sjekket hver gang, men det er kanskje ikke noe problem. Men dette bør hun nok avklare med fengselet først, kjedelig å kjøpe det og bli stoppet i døra liksom.

Ja, det er helt klart man må avklare først :) Jeg har ingen erfaring med fengsler så aner ikke hvordan det er der, annet enn at jeg vet at fengselet i byen jeg bor i har verksted der de lager forskjellig som hvem som helst kan kjøpe og der innsatte kan jobbe. Tror de lager benker og litt annet forskjellig. Men det ble en avsporing hehe...

Anonymkode: a6942...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler å ikke kjøpe såpe ihvertfall. 

Anonymkode: 8f965...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...