Gå til innhold

Er lei av dette.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må utsette deg for ubehag gjentatte ganger, om du skal få det bedre. Det er mye «kanskje» og lite handling hos deg. Du HAR guts, det har du vist tidligere, men DU må mobilisere, ingen andre vil gjøre det. 

Anonymkode: 3037d...620

Ja bare tror sykepleieren kan mer, han er kanskje bare lei av rarheten min? Jeg snakker jo om det hver gang men kommer ingen vei. 

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man skal aldri sammenligne seg med andre, innenfor psykiatrien er det spesielt viktig, det påvirker selvfølelsen på en negativ måte og tapper en for energi.

Det er ingen trøst i å høre at noen fikser ting så mye bedre.

Anonymkode: 63c7e...a6e

Her har du nok misforstått grundig. Jeg har ikke sammenlignet Stjernestøv med noen. Jeg har fulgt henne og vi to har hatt dialog gjennom de siste tjue årene her på dol. Svarene mine til henne handler kun om henne.

Endret av Kayia
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Føler det er han som styrer det hele jeg da hehe :D 

Ja så er det det å tørre å be om det da. 

Skjønner, det er jo han du møter mest. Ta mot til deg og spør du, det ville vært en fin ting å gjøre for seg selv, og rett og slett et første initiativ på ferden med å jobbe for å mestre angsten bedre. Det er jo den samme angsten som forhindrer deg i å spørre også vettu ;) 

Jeg heier på deg! :) 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Kayia skrev (21 minutter siden):

Her har du nok misforstått grundig. Jeg har ikke sammenlignet Stjernestøv med noen. Jeg har fulgt henne og vi to har hatt dialog gjennom de siste tjue årene her på dol. Svarene mine til henne handler kun om henne.

Ok, synes bare det ble litt mye fokus på noen som mestret angsten 

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ok, synes bare det ble litt mye fokus på noen som mestret angsten 

Det har svært mange som forsøker å instruere andre hva de skal svare og si på dol de siste dagene. For min del er det sånn at et budskap av og til blir mindre abstrakt om man eksemplifiserer eller perspektiverer, og jeg mente det var riktig i svarene mine til Stjernestøv her. Hva om du heller formidler ditt budskap slik du ønsker og tror på, og lar andre gjøre det på sin måte, uten at du blander deg?

AnonymBruker
Kayia skrev (27 minutter siden):

Det har svært mange som forsøker å instruere andre hva de skal svare og si på dol de siste dagene. For min del er det sånn at et budskap av og til blir mindre abstrakt om man eksemplifiserer eller perspektiverer, og jeg mente det var riktig i svarene mine til Stjernestøv her. Hva om du heller formidler ditt budskap slik du ønsker og tror på, og lar andre gjøre det på sin måte, uten at du blander deg?

Det er jo akkurat det jeg gjør, formidler mitt budskap. Det er ingen grunn til å svare så aggressivt. Hvis du opplever at andre instruerer dine svar får du ta det opp med dem

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo akkurat det jeg gjør, formidler mitt budskap. Det er ingen grunn til å svare så aggressivt. Hvis du opplever at andre instruerer dine svar får du ta det opp med dem

Ikke les meg med sint stemme, jeg skriver det ikke sånn.

Ad det å kommentere på sin måte så mente jeg kommentere til trådstarter(e). Det å også la andre gjøre det samme uten å blande seg inn er en fin ting. 

stjernestøv skrev (12 timer siden):

Ja det er det, han sier jeg må klappe på meg selv og holde bena hardt i gulvet. Det hjelper jo ikke. Og å legge merke til ting rundt meg eller telle bakover fra hundre, har prøvd. 

Dette er gode teknikker å bruke for å bekjempe det du kaller rarheten:-)

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du fersk her? Spør fordi du tydeligvis ikke skjønner gamet? Mange brukere her har lang fartstid og kjenner hverandres historie ila flere år. 

Anonymkode: 7ef1a...c39

stjernestøv skrev (5 timer siden):

Men det står jo at han bruker kognitiv terapi og andre tilnærminger? Er det bare meg som ikke får det med meg? I dag spurte han hva jeg ville sagt om det var han som spurte, da sa jeg skifte fokus og det var visst en god ide. Men det er jo ikke å jobbe med seg selv. 

I motsetning til en del andre, så mener jeg at den oppfølgningen du får fra FACT er et godt tilbud.  Synes du skal fortsette å snakke med sykepleieren om rarheten - og prøve å følge de rådene han gir deg. 

Jeg har også lyst til å si at gitt hvor alvorlige psykiske vansker du har hatt - og har - så klarer du deg veldig godt på mange måter. Men det hadde vært fint om du kunne slippe å ha så mye angst når du er utenfor huset ditt. Kanskje du og sykepleieren litt oftere kunne ha vært utendørs når dere treffes, at dere kunne gjort litt eksponering sammen?

stjernestøv
Kayia skrev (10 timer siden):

Skjønner, det er jo han du møter mest. Ta mot til deg og spør du, det ville vært en fin ting å gjøre for seg selv, og rett og slett et første initiativ på ferden med å jobbe for å mestre angsten bedre. Det er jo den samme angsten som forhindrer deg i å spørre også vettu ;) 

Jeg heier på deg! :) 

Jo takk for det :) 

Annonse

stjernestøv
frosken skrev (9 timer siden):

I motsetning til en del andre, så mener jeg at den oppfølgningen du får fra FACT er et godt tilbud.  Synes du skal fortsette å snakke med sykepleieren om rarheten - og prøve å følge de rådene han gir deg. 

Jeg har også lyst til å si at gitt hvor alvorlige psykiske vansker du har hatt - og har - så klarer du deg veldig godt på mange måter. Men det hadde vært fint om du kunne slippe å ha så mye angst når du er utenfor huset ditt. Kanskje du og sykepleieren litt oftere kunne ha vært utendørs når dere treffes, at dere kunne gjort litt eksponering sammen?

Ok. Ja han har jo vært god å ha, ikke alltid jeg husker alle rådene han gir heller. 

Jo takk :) Ja vi kan jo gå ut og noen ganger gjør vi det og. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...