Gå til innhold

Er det noen som har en tanke om min psykiske helse

Anbefalte innlegg

ISW skrev (4 minutter siden):

Hei Kashmir,

Jeg har ikke tenkt til å legge meg opp i brukerdebatt/polemikk i denne tråden, og jeg har ikke til hensikt å kritisere noen av dere, men er det ikke lurt om vi avslutter denne diskusjonen nå alle sammen og lar tråden handle om det den opprinnelig gjorde, som var @Fru2020 sin sykdom og behov for både omsorg, støtte og råd? 

Dere kan jo ved behov ta denne diskusjonen videre i egen tråd eller på PM?

Alt det beste 😊

Greit.

Mem jeg blir oppgitt over at man ikke kan være ærlig og heller går for det som gagner en selv fordi det er mest behagelig. 

Men jeg stopper nå. 

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som noen netter på hotell hadde vært det du trenger. Å bli innlagt vil hjelpe kanskje bare i noen få dager så er du like ille igjen for å være innlagt hjelper ikke mot traumer. Det er ikke sånn at du får mindre traumesymptomer av å være innlagt i en uke. 

Anonymkode: f8f9b...ca2

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Høres ut som noen netter på hotell hadde vært det du trenger. Å bli innlagt vil hjelpe kanskje bare i noen få dager så er du like ille igjen for å være innlagt hjelper ikke mot traumer. Det er ikke sånn at du får mindre traumesymptomer av å være innlagt i en uke. 

Enig med deg i at traumesymptomer ikke reduseres med noen dager på sengepost. Noen netter på hotell vil vel ikke hjelpe heller, tenker du det?

Kashmir skrev (40 minutter siden):

Men kjæresten din oppe i dette? Med to alvorlig syke barn, og dine problemer? Hva tenker du om det, pluss at din sønn har sitt?

Morsomt at du idag synes det er greit å kommentere kjæresten, men jeg skal svare likevel. 

Ja, jeg tenker på både kjæreste og sønn. Kjæresten er positiv for min psyke, hans psyke barn har negativ påvirkning. Det er også en belastning, i mine øyne, at kjæresten også må forholde seg til min psyke. Han har et annet syn på det og mener at det går helt fint. 

Min sønn diskuterer jeg med en psykolog i kommunen. Hun er ikke bekymret for han. Han har det veldig fint nå. Vi var mer bekymret for han i fjor.

AnonymBruker
Fru2020 skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg tenker på både kjæreste og sønn. Kjæresten er positiv for min psyke, hans psyke barn har negativ påvirkning. Det er også en belastning, i mine øyne, at kjæresten også må forholde seg til min psyke. Han har et annet syn på det og mener at det går helt fint. 

Min sønn diskuterer jeg med en psykolog i kommunen. Hun er ikke bekymret for han. Han har det veldig fint nå. Vi var mer bekymret for han i fjor.

Det må være veldig belastende for din kjæreste når både du og hans barn er syke. Noe av det vondeste man kan oppleve som forelder er når ens barn er syk. Han har mye å stå i. Håper han har noen i livet sitt som han kan snakke med, å få støtte hos, utenom deg. Han vil sikkert ikke belaste deg mer enn høyst nødvendig.

Anonymkode: 4c048...c73

AnonymBruker
Fru2020 skrev (42 minutter siden):

Enig med deg i at traumesymptomer ikke reduseres med noen dager på sengepost. Noen netter på hotell vil vel ikke hjelpe heller, tenker du det?

Morsomt at du idag synes det er greit å kommentere kjæresten, men jeg skal svare likevel. 

Hotell blir jo en avslapning fra det vonde mtp at det virker som det er livssituasjonen din med mannen og barna som gjør deg dårlig. Jeg tenkte at siden det ikke er noe konkret du skulle ha ved en innleggelse så blir en innleggelse unødvendig. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hotell blir jo en avslapning fra det vonde mtp at det virker som det er livssituasjonen din med mannen og barna som gjør deg dårlig. Jeg tenkte at siden det ikke er noe konkret du skulle ha ved en innleggelse så blir en innleggelse unødvendig. 

Samtaler for å sortere ting kan være til hjelp. Jeg er alene hele tiden omtrent, men samtaler med helsevesenet er til hjelp. Å ligge på hotell kan ikke erstatte det. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Samtaler for å sortere ting kan være til hjelp. Jeg er alene hele tiden omtrent, men samtaler med helsevesenet er til hjelp. Å ligge på hotell kan ikke erstatte det. 

Men det er ikke meningen man skal bli innlagt for å ha noen å snakke med. 

Trenger man å snakke og sortere kan man ringe mental helse hjelpetelefon, kirkens SOS eller snakke med fastlegen. Kanskje aller beste er å snakke med de man har rundt en som faktisk bryr seg dvs samboer eller venner. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er ikke meningen man skal bli innlagt for å ha noen å snakke med. 

Trenger man å snakke og sortere kan man ringe mental helse hjelpetelefon, kirkens SOS eller snakke med fastlegen. Kanskje aller beste er å snakke med de man har rundt en som faktisk bryr seg dvs samboer eller venner. 

Eller psykiatrisk hjemmesykepleier som man får gjennom kommunen. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må være veldig belastende for din kjæreste når både du og hans barn er syke. Noe av det vondeste man kan oppleve som forelder er når ens barn er syk. Han har mye å stå i. Håper han har noen i livet sitt som han kan snakke med, å få støtte hos, utenom deg. Han vil sikkert ikke belaste deg mer enn høyst nødvendig.

Jeg tenker også at kjæresten min står i en veldig belastende situasjon. Derfor har jeg fått han til å kontakte kommunen for å få samtaler med psykisk helse der. Han skal starte opp etter ferien.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lever ikke sammen med kjæresten min. Jeg har også en sønn som er veldig selvstendig. Det vil si at jeg har masse masse tid til til hvile. Det er ikke det som er problemet. Hvordan jeg har det med meg selv og marerittene mine ville jo blitt med meg til hotellet. Men det vil jo eventuelt også bli med meg på DPS

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Eller psykiatrisk hjemmesykepleier som man får gjennom kommunen. 

Jeg har oppfølging fra kommunen. De ønsket at jeg skulle henvises til innleggelse

Nå ringte jeg faktisk til AAT for å få deres vurdering. Hun jeg snakket med har jeg ikke snakket med på to år. Hun sa at hun tenkte på meg for et par dager siden. Det var jo fint. Hun sa at hun også støttet tanken om en innleggelse. Så da tenker jeg at jeg ringer legen i morgen og tar det derfra. Hun fra AAT sa at de også kunne gi meg oppfølging de neste dagene og tilbudte seg å komme hjem til meg i morgen. Jeg sa jeg skulle kontakte dem igjen hvis det blir nødvendig.

stjernestøv
Fru2020 skrev (9 minutter siden):

Nå ringte jeg faktisk til AAT for å få deres vurdering. Hun jeg snakket med har jeg ikke snakket med på to år. Hun sa at hun tenkte på meg for et par dager siden. Det var jo fint. Hun sa at hun også støttet tanken om en innleggelse. Så da tenker jeg at jeg ringer legen i morgen og tar det derfra. Hun fra AAT sa at de også kunne gi meg oppfølging de neste dagene og tilbudte seg å komme hjem til meg i morgen. Jeg sa jeg skulle kontakte dem igjen hvis det blir nødvendig.

Det er bra for da har du støtte og da blir det vel innleggelse? Håper du får nytte av det ❤️ 

AnonymBruker
Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker også at kjæresten min står i en veldig belastende situasjon. Derfor har jeg fått han til å kontakte kommunen for å få samtaler med psykisk helse der. Han skal starte opp etter ferien.

Veldig bra at han får noen å prate med og som tar vare på han. Det er tøft å være pårørende, mange tanker og bekymringer
Det må være godt for deg også at han får hjelp

Fru2020 skrev (3 timer siden):

Ok. Jeg beklager at jeg misforstår intensjonen til folk her iblant, eller hvis jeg har rett og ikke kan holde munn. Men ripper ikke opp i det, for nok er nok. Svaret ditt ga mening da, for det er nok mer følelse av hjelpesløshet når det handler om barn. 

emilie321
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig med @Glitter   Samtaler + litt skjerming kan hjelpe en til å restarte litt

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...