Gå til innhold

Hvor lenge har du gått i terapi på DPS?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har gått i flere omganger. Jeg har vel hatt 9 ulike behandlere til nå. Lengste jeg har gått er rett over 2 år og korteste er vel 1 måneds tid. Det har vært litt forskjellige problemstillinger, men for det meste har det dreid seg i hovedsak om bipolar, depresjon og suicidalitet. Men jeg har også gått dit for revurdering av diagnose og bare støttesamtaler. Jeg har akkurat begynt på igjen nå og da er det medisinvurdering og overspising som er i fokus (jeg har heldigvis blitt bedre mtp depresjon og suicidalitet så det er ikke noe som er i fokus per nå).

Anonymkode: 60027...5dd

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har gått i flere omganger. Jeg har vel hatt 9 ulike behandlere til nå. Lengste jeg har gått er rett over 2 år og korteste er vel 1 måneds tid. Det har vært litt forskjellige problemstillinger, men for det meste har det dreid seg i hovedsak om bipolar, depresjon og suicidalitet. Men jeg har også gått dit for revurdering av diagnose og bare støttesamtaler. Jeg har akkurat begynt på igjen nå og da er det medisinvurdering og overspising som er i fokus (jeg har heldigvis blitt bedre mtp depresjon og suicidalitet så det er ikke noe som er i fokus per nå).

Da du avsluttet etter 2år. Var det du eller behandler eller begge som foreslo å avslutte hjelpen? Var du klar og ville avslutte?

Anonymkode: 23370...4c2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da du avsluttet etter 2år. Var det du eller behandler eller begge som foreslo å avslutte hjelpen? Var du klar og ville avslutte?

Behandler som jeg gikk til fikk ett tilbud om ny jobb som hun valgte å takke ja til, så dessverre måtte vi avslutte ganske kjapt etter at jeg først fikk vite at hun skulle begynne i ny jobb siden hun hadde ferie først osv. Så jeg var absolutt ikke klar og hadde ingen ønske om å avslutte naturligvis. Jeg vil tippe på at jeg nok hadde fortsatt minst 1 år til hos henne, eller mer hvis hun ikke hadde byttet jobb.

Annonse

Everybody
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du faktisk blitt bedre av så mye ustabilitet og forskjellige behandlere som sikkert begynner fra scratch hver gang? 

Anonymkode: 0f2b9...e71

Er nok mest medisinene som har gjort meg bedre, men det er jo slitsomt å måtte begynne fra scratch på hver behandler. Men tipper de leser en del i journalen før de møter ny pasient?

AnonymBruker
Everybody skrev (50 minutter siden):

Er nok mest medisinene som har gjort meg bedre, men det er jo slitsomt å måtte begynne fra scratch på hver behandler. Men tipper de leser en del i journalen før de møter ny pasient?

Det gjør de nok.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Jeg gikk til 3 forskjellige psykologer over en 10-års periode, men ikke hele tiden. Jeg vet fortsatt ikke hvilken problemstilling jeg egentlig ble behandlet for, men det var i hvert fall ikke den problemstillingen jeg søkte hjelp for.

Spurte du aldri behandleren din om det mens du gikk der? Det er sikkert mulig å finne ut i journalen hvis du er interessert i å vite da?

Annonse

psykedeliker

Spurte du aldri behandleren din om det mens du gikk der?

Nei, jeg lot den profesjonelle part ta styringen og svarte bare på de spørsmålene som ble stilt. Det står jo mye i journalene, men det gir ingen mening. F.eks. har den siste jeg gikk til skrevet i journalen "kan pasienten være feilinformert?", men dette ble aldri drøftet eller tatt opp på annen måte i timene. Til og med fastlegen trodde jeg fikk riktig behandling i alle de årene.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg lot den profesjonelle part ta styringen og svarte bare på de spørsmålene som ble stilt. Det står jo mye i journalene, men det gir ingen mening. F.eks. har den siste jeg gikk til skrevet i journalen "kan pasienten være feilinformert?", men dette ble aldri drøftet eller tatt opp på annen måte i timene. Til og med fastlegen trodde jeg fikk riktig behandling i alle de årene.

Hm. Det høres merkelig ut. Hva mente de at du kunne være feilinformert om da?

psykedeliker

Hva mente de at du kunne være feilinformert om da?

Jeg aner ikke hva de refererte til, men jeg vet jo selv nå hva det var. Det jeg stiller spørsmål ved er hvorfor denne mistanken aldri ble drøftet med meg i timene.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (44 minutter siden):

Jeg gikk til 3 forskjellige psykologer over en 10-års periode, men ikke hele tiden. Jeg vet fortsatt ikke hvilken problemstilling jeg egentlig ble behandlet for, men det var i hvert fall ikke den problemstillingen jeg søkte hjelp for.

Du burde ta mer vare på pasientrettighetene dine. Du kan jo saksøke dps for den feilen de gjorde. De burde spørre deg hvorfor du ville gå til dps. Det var tross alt du som ba om hjelp og ville gå der så det du ville ha hjelp til skulle vært det du fikk hjelp med ikke noe annet vås. 

Anonymkode: 0f2b9...e71

AnonymBruker

Føles nesten ut som jeg har en veldig uønsket norges rekord, men sikkert noen som har gått lenger. 20 år sammenhengende ble det før jeg valgte å slutte for godt.  Grunnen til at jeg fikk hjelp så lenge var mye traumer,tillegg til alvorlig depresjon. Og så har jeg schizofreni.  Nå har jeg vært uten kontrakt med helsevesenet i rundt to år, og  det går veldig fint. 

Anonymkode: 1d093...cb2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...