Gå til innhold

Studere som sykemeldt og på aap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går det om man får nav med på at omskolering er lurt? Jeg kan ikke stå i mitt yrke lengre og må finne noe nytt, det krever to års videreutdannelse. Psyk har allerede foreslått 100% sykemelding og aap etter det pga tilstand og jobb nå 

Anonymkode: 0d460...4ec

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/484537-studere-som-sykemeldt-og-p%C3%A5-aap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går det om man får nav med på at omskolering er lurt? Jeg kan ikke stå i mitt yrke lengre og må finne noe nytt, det krever to års videreutdannelse. Psyk har allerede foreslått 100% sykemelding og aap etter det pga tilstand og jobb nå 

Anonymkode: 0d460...4ec

Ja.  Men det avhenger av om omskolering er den beste måtenneller om det finnes andre alternativer

Anonymkode: 718f1...4ba

AnonymBruker

Ja, det er mulig. Men jeg tror ikke det er så lett, for da jeg forsøkte så fikk jeg avslag og bare svar om at det var vanskelig å få dekket utdanning av NAV. Så da måtte jeg bryte med NAV (altså fikk ikke lengre AAP) og ta opp lån i Lånekassen slik som alle andre. Men du bør absolutt ta det opp med din veileder i NAV at du ønsker studere for å kunne bytte jobb, for det er jo ikke umulig å fortsette å få AAP mens man tar utdanning.

Anonymkode: 6ecc1...21c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...