Gå til innhold

Er barn erstatningspliktige?

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er veldig viktig at lærerne takler det på riktig måte -og får hjelp inn i klassen.

Ev. assistenter.

Men.. skolene har ikke ressurser til det og da går det utover de andre.

I vårt tilfelle er det for mye uro i klassen til at sønnen min klarer å holde på konsentrasjonen. Han melder seg ut.

Fint du vil lære mer da *s*

Det er veldig slitsomt å være foreldre til disse barna, de må jo gjetes hele tiden.

Men det sier jo seg selv at det ikke går alltid.

Det er jo nok å gå på do det.......

Jeg reagerer når jeg hører at skolen ikke har ressurser til assistenter!

Min datter ( AD/HD) har harr det siden første klasse .Nå går hun i 5 klasse...

Det har jo ikke bare hjulpet henne , men også resten av klassen!

Det hører med at hun nå etter å ha begynt på Ritalin , ikke trenger det lengre!

Men ...puhhhh...ja det er ett strev...

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hulda

7

• Ulv I Faarikaal

6

• Ikke Nickedokke

5

• Taj Mahal

4

Mest aktive i denne tråden

Du klarte å tolke "holde ham under oppsyn" til å bli "lenke ham fast til rommet sitt"? Godt gjort.

Hei på deg,

Ja det gjorde jeg, hva skal vi gjøre da mener du?

Har en sånn gutt selv jeg, han er eldre enn denne da.

Det går ikke å gjete dem hele tiden faktisk..

Når de er 1 år så går det uten problemer, men ikke når de er eldre.

Det er nok å snu ryggen til..-så er de borte..

Tro meg.... det er sant..

Skulla bare visst hvor jæ... mange ganger jeg har vært på leit etter sønnen.

Det er ikke morsomt, når du har flere du skal passe på.

Jeg reagerer når jeg hører at skolen ikke har ressurser til assistenter!

Min datter ( AD/HD) har harr det siden første klasse .Nå går hun i 5 klasse...

Det har jo ikke bare hjulpet henne , men også resten av klassen!

Det hører med at hun nå etter å ha begynt på Ritalin , ikke trenger det lengre!

Men ...puhhhh...ja det er ett strev...

Hei

Han har fått det nå i 6 klasse.......

og det etter et innlegg i avisa og trusler med å skifte til privatskole..

Gud som jeg har slitt med skolen eller kommunen er det vel,

Tr.Heim da....

De har råd til å spandere vin og snitter til rikingene på the world...........

Hei,

Det er veldig viktig at lærerne takler det på riktig måte -og får hjelp inn i klassen.

Ev. assistenter.

Men.. skolene har ikke ressurser til det og da går det utover de andre.

I vårt tilfelle er det for mye uro i klassen til at sønnen min klarer å holde på konsentrasjonen. Han melder seg ut.

Fint du vil lære mer da *s*

Det er veldig slitsomt å være foreldre til disse barna, de må jo gjetes hele tiden.

Men det sier jo seg selv at det ikke går alltid.

Det er jo nok å gå på do det.......

Hei hulda

Det samme problemet er det i klassen til min sønn. Svært urolig klasse. Byttet utallige lærere osv.

Jeg har stor sympati for dere foreldre. Og beundrer dere stort. Barn uten denne sykdommen kan jo være en stor prøve til tider, så hvordan dere har det .........

Doen er et fint hvilested....helt til det banker på døren *bank, bank, bank...MAMMA! MAMMA!?* :-D

Han ene gutten var på besøk hos min sønn her i går, og de hadde det riktig så koselig. Min sønn fikk litt velfortjent trim *lol*

Han har sluttet helt med å fly på andre barn og slikt. Det er fint å se denne fremgangen.

Mvh

Hei hulda

Det samme problemet er det i klassen til min sønn. Svært urolig klasse. Byttet utallige lærere osv.

Jeg har stor sympati for dere foreldre. Og beundrer dere stort. Barn uten denne sykdommen kan jo være en stor prøve til tider, så hvordan dere har det .........

Doen er et fint hvilested....helt til det banker på døren *bank, bank, bank...MAMMA! MAMMA!?* :-D

Han ene gutten var på besøk hos min sønn her i går, og de hadde det riktig så koselig. Min sønn fikk litt velfortjent trim *lol*

Han har sluttet helt med å fly på andre barn og slikt. Det er fint å se denne fremgangen.

Mvh

Så fint at sønnen din har kontakt med ham da :)

Det er ikke alle som vil ha de i hus, de har hørt at de er så ille..

Men hvis de tar seg tid til å bli kjent med dem så finner de ut at de kan være riktig så trivelige-og ikke riktig ille som de trodde.

Min sønn har ikke mange venner -enda mindre da han var yngre, ble ikke bedt i bursdager og ble holdt utenfor i mange tilfeller.

Hvem blir ikke trist og lei seg av det?? -og enda værre oppførsel.....

Nei, vi får akseptere at folk er forskjellige og gi alle en mulighet.

Sånn er det desverre ikke.

Så fint at sønnen din har kontakt med ham da :)

Det er ikke alle som vil ha de i hus, de har hørt at de er så ille..

Men hvis de tar seg tid til å bli kjent med dem så finner de ut at de kan være riktig så trivelige-og ikke riktig ille som de trodde.

Min sønn har ikke mange venner -enda mindre da han var yngre, ble ikke bedt i bursdager og ble holdt utenfor i mange tilfeller.

Hvem blir ikke trist og lei seg av det?? -og enda værre oppførsel.....

Nei, vi får akseptere at folk er forskjellige og gi alle en mulighet.

Sånn er det desverre ikke.

Hei,

Nei, det er utrolig lite omtenksomt å holde noen barn utenfor. Slikt provoserer meg vanvittig. Såpass burde voksene folk kunne klare å takkle.

Begge guttene var i bursdagen til min sønn, og de gjorde det slik at det ble futt i festen i alle fall *s*

Fant ut at jeg skulle filme barna en stund, så satte de seg å så på videoen etterpå. Det var noe de likte svært gort. Spesielt han ene som er hardest rammet av sykdommen. Han snakker om det enda *s*

Hvordan han fikk med seg så mye av det som vistes på videoen, er for meg et mysterium *lol*

Det gikk litt hard utover dører osv, men det var bare for meg å vise meg litt i døråpningen, så roet han seg. (kan se meget bestemt ut) *s*

Så gadd han ikke det mere og fant på noe helt annet som ikke gikk utover noe :o)

De trenger å omgås andre barn på lik linje med friske barn. Kanskje behovet er større hos dem til og med, hva vet jeg.......

Annonse

Hei,

Nei, det er utrolig lite omtenksomt å holde noen barn utenfor. Slikt provoserer meg vanvittig. Såpass burde voksene folk kunne klare å takkle.

Begge guttene var i bursdagen til min sønn, og de gjorde det slik at det ble futt i festen i alle fall *s*

Fant ut at jeg skulle filme barna en stund, så satte de seg å så på videoen etterpå. Det var noe de likte svært gort. Spesielt han ene som er hardest rammet av sykdommen. Han snakker om det enda *s*

Hvordan han fikk med seg så mye av det som vistes på videoen, er for meg et mysterium *lol*

Det gikk litt hard utover dører osv, men det var bare for meg å vise meg litt i døråpningen, så roet han seg. (kan se meget bestemt ut) *s*

Så gadd han ikke det mere og fant på noe helt annet som ikke gikk utover noe :o)

De trenger å omgås andre barn på lik linje med friske barn. Kanskje behovet er større hos dem til og med, hva vet jeg.......

Skulle vært flere som deg :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...