jacob Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Kunne tatt meg av å sende ho til Bjørnøya ja, men ikkje skampulinga! Kristin kanskje men ikkje "brugla" ! Mvh Alt går - bare man har en profesjonell innstilling til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 YEPP ! Men det måtte blitt uten følelser selvfølgelig! ...men med kondom? Hun har hatt så mange rare kavalerer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Alt går - bare man har en profesjonell innstilling til det. Da skampuler du Veronika, eg sender ho til Bjørnøya og skampuler Kristin i samme slengen! Deal? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Huff, der mista jeg alt som het av potens, bare av tanken. Hvem i heeeeeeelvete ville tatt på seg en slik jobb? Men enig med deg i at hun burde vært sent til helvete. Hva med å sende henne til Bergen? Det er vel nummeret før helvete "Hvem i heeeeeeelvete ville tatt på seg en slik jobb?" Jacob ! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cheerleader Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hei Cheer, Folk i Meksiko flykter UORGANISERT til USA. Å påstå at den meksikanske staten organiserer "at fattige flykter" er latterlig. Det er åpenbart at det er fattige som flykter - de rike behøver jo ikke flykte! === Du skriver: "hva har dette å gjøre med Ordrerud-saken og Veronica?" De er funnet skyldige to ganger. At du, som hverken kjenner dem eller engang har sittet i rettssaken, skulle "vite bedre" enn de som var der, er en rimelig "morsom" antagelse. Med vennlig hilsen Jeg skrev: Jeg TROR ikke hun hadde noe.." ...osv. Jeg sa ikke at det nødvendigvis ER slik. Det er bare min personlige mening om saken! ALLE har sin mening om denne kjente saken, det at den ikke er den samme som juryens, er vel helt greit??? Klart mye av innstrømmingen hit er organisert! De lures inn på alle slags måter, og betaler bakmenn for å ta dem hit. Og samme hvordan det skjer, det ødelegger Texas. Skolene er blant annet overfylte! Vi har skoler her i Austin, som drives med 46% for mange elever. De setter opp brakker ved siden av skoler, for å gjøre plass til alle. Brakkene har dårlig ventilering, og barn kan få allslags helseskader av det, for ikke å nevne kvaliteten på undervisningen! Er dette rettferdig, mener du? At amerikanske skattebetaleres barn, skal måtte få astma og hodepine på skolen, mens foreldrene deres betaler taxes? Fordi ulovlige immigranter absolutt skal hit? Flere og flere finner seg ikke i det. Det er måte på hvor mye penger det er å bruke på å bygge nye skoler hele tiden. Jeg er ikke imot innvandring, på noen måte, verken fra det ene eller andre landet. Vi er jo immigranter selv. Men, det skal gjøres på rett måte. Hvorfor skal ikke de søke, som alle oss andre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 "Hvem i heeeeeeelvete ville tatt på seg en slik jobb?" Jacob ! Mvh Selvsagt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg kjenner ikke de tiltalte og nå dømte personlig, og det skal det vel heller ikke være nødvendig å gjøre for å ha en mening om saken. Alle som har fulgt med i saken, har hver sin teori. Dette var simpelthen min, og fordi den er annerledes enn din, betyr det ikke at den er feil. Hvordan klarer du å få Lars som "skyldig som natten er lang"? En som ikke har noe å vinne på dette, en småkriminelle narkoman.. Jeg mener.. man forteller da ikke en småkriminell narkoman om et trippeldrap uten å forvente at folk vil få vite om det. Den teorien din er syltynn, den tynneste jeg har hørt. Er det noen som er klart skyldige her så er det Per og Veronica. Ser overhodet ikke logikken din i at hun ikke skal være skyldig, og enda mindre at de andre er "skyldig som natten er lang". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cheerleader Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hvordan klarer du å få Lars som "skyldig som natten er lang"? En som ikke har noe å vinne på dette, en småkriminelle narkoman.. Jeg mener.. man forteller da ikke en småkriminell narkoman om et trippeldrap uten å forvente at folk vil få vite om det. Den teorien din er syltynn, den tynneste jeg har hørt. Er det noen som er klart skyldige her så er det Per og Veronica. Ser overhodet ikke logikken din i at hun ikke skal være skyldig, og enda mindre at de andre er "skyldig som natten er lang". Han var allerede kriminell, hva får deg til å tro at han ikke har noe som helst med saken å gjøre, men bare ble uskyldig dratt inn i det? Så merkelig tilfeldig da, at han er narkoman og dømt kriminell. Forresten, denne saken er igrunnen temmelig uinterresant, jeg har fulgt med på den, men ikke med stor iver. Det er bare min personlige mening at Veronica ble trukket ned med de andre, ikke noe jeg er verken skråsikker på eller påstår er rett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg skrev: Jeg TROR ikke hun hadde noe.." ...osv. Jeg sa ikke at det nødvendigvis ER slik. Det er bare min personlige mening om saken! ALLE har sin mening om denne kjente saken, det at den ikke er den samme som juryens, er vel helt greit??? Klart mye av innstrømmingen hit er organisert! De lures inn på alle slags måter, og betaler bakmenn for å ta dem hit. Og samme hvordan det skjer, det ødelegger Texas. Skolene er blant annet overfylte! Vi har skoler her i Austin, som drives med 46% for mange elever. De setter opp brakker ved siden av skoler, for å gjøre plass til alle. Brakkene har dårlig ventilering, og barn kan få allslags helseskader av det, for ikke å nevne kvaliteten på undervisningen! Er dette rettferdig, mener du? At amerikanske skattebetaleres barn, skal måtte få astma og hodepine på skolen, mens foreldrene deres betaler taxes? Fordi ulovlige immigranter absolutt skal hit? Flere og flere finner seg ikke i det. Det er måte på hvor mye penger det er å bruke på å bygge nye skoler hele tiden. Jeg er ikke imot innvandring, på noen måte, verken fra det ene eller andre landet. Vi er jo immigranter selv. Men, det skal gjøres på rett måte. Hvorfor skal ikke de søke, som alle oss andre? Du skriver: "Hvorfor skal ikke de søke, som alle oss andre?" Hvor vanskelig var det for deg å få visum til USA? Hvor vanskelig tror du det er for en meksikaner? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cheerleader Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Du skriver: "Hvorfor skal ikke de søke, som alle oss andre?" Hvor vanskelig var det for deg å få visum til USA? Hvor vanskelig tror du det er for en meksikaner? Med vennlig hilsen Hvis en meksikansk mann, uten kriminelt rulleblad, med god utdanning, og penger nok til å kunne bo her en stund uten jobb søker om visa, så tror jeg bestemt at han har samme sjanse som meg da jeg søkte. Men, det kan ta tid, og ofte må en søke flere ganger før en får visa. Det gir en ikke grunn til å gi blaffen i US laws, og snike seg inn. En får stå i kø, som alle andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hvis en meksikansk mann, uten kriminelt rulleblad, med god utdanning, og penger nok til å kunne bo her en stund uten jobb søker om visa, så tror jeg bestemt at han har samme sjanse som meg da jeg søkte. Men, det kan ta tid, og ofte må en søke flere ganger før en får visa. Det gir en ikke grunn til å gi blaffen i US laws, og snike seg inn. En får stå i kø, som alle andre. Joda, hvis de hadde penger, utdannelse og alt annet - åpenbart. Men som jeg sa - de som har det behøver ikke være ulovlige immigranter. Vi snakker om folk som IKKE har utdannelse, osv. ==== I Brasil var det en klasse med 7 åringer som skulle på klassetur til USA. Det var i denne klassen én eneste svart jente. Det var én eneste elev som ikke fikk visum. Gjett hvem? Begrunnelsen var at hun kunne bli igjen i USA for å jobbe! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Han var allerede kriminell, hva får deg til å tro at han ikke har noe som helst med saken å gjøre, men bare ble uskyldig dratt inn i det? Så merkelig tilfeldig da, at han er narkoman og dømt kriminell. Forresten, denne saken er igrunnen temmelig uinterresant, jeg har fulgt med på den, men ikke med stor iver. Det er bare min personlige mening at Veronica ble trukket ned med de andre, ikke noe jeg er verken skråsikker på eller påstår er rett. Det er hele poenget mitt, nettopp det at han er narkoman og småkriminell. Jeg går ut fra at du ikke setter slitne narkomaner i samme bås som kaldblodige mordere? Hvis jeg var Per og ville drepe tre personer så er den siste personen jeg hadde fortalt mine planer til vært en småkriminell narkoman. See? Dessuten er han den eneste av de tre uten noe som helst motiv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-186639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cheerleader Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Det er hele poenget mitt, nettopp det at han er narkoman og småkriminell. Jeg går ut fra at du ikke setter slitne narkomaner i samme bås som kaldblodige mordere? Hvis jeg var Per og ville drepe tre personer så er den siste personen jeg hadde fortalt mine planer til vært en småkriminell narkoman. See? Dessuten er han den eneste av de tre uten noe som helst motiv. Lars Grønnerøds følelser for Kristin, tror jeg er grunnen til at han ble blandet inn i det. Han ga alltid etter for hva enn hun ba han om, fra stoff til penger og bil. Etter mas fra Kristin, tror jeg han skaffet Per et kraftigere våpen. At han skaffet våpenet, er det ingen tvil om. Det innrømmet han selv. Han burde spurt litt mer spørsmål før han ga det til dem. Han forstod vel at det ikke skulle brukes til å skyte blikkbokser med.. Jeg er også enig med aktoratet i, at han dro ut til Ordrerud gård og ga våpenopplæring og gode instrukser for hvordan man kunne skjule biologiske spor med engangsdresser og strikkede sokker på føttene. Grønnerød sitter dypt i det, mye pga sin egen naivitet og hengivenhet til Kristin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-187481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cheerleader Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Joda, hvis de hadde penger, utdannelse og alt annet - åpenbart. Men som jeg sa - de som har det behøver ikke være ulovlige immigranter. Vi snakker om folk som IKKE har utdannelse, osv. ==== I Brasil var det en klasse med 7 åringer som skulle på klassetur til USA. Det var i denne klassen én eneste svart jente. Det var én eneste elev som ikke fikk visum. Gjett hvem? Begrunnelsen var at hun kunne bli igjen i USA for å jobbe! Med vennlig hilsen Den historien fra Brasil, må jeg se ikke kommer fra en eller annen spam-mail, før jeg tror det. OG lese mer om bakgrunnen for avgjørelsen først. Det finnes ofte mer til en sak, enn det Amnesty osv tar med. Det er kanskje der du har hørt det fra? Syns du det er ok du da, å være en ulovlig immigrant? Fordi en ikke har penger til å komme hit lovlig? Da får en holde seg hvor en er, mener jeg. Tenk på alle som vil bo i Monaco, men der kommer en ikke inn uten en viss sum i banken. Betyr det at det er greit å snike seg inn, syns du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-187487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Den historien fra Brasil, må jeg se ikke kommer fra en eller annen spam-mail, før jeg tror det. OG lese mer om bakgrunnen for avgjørelsen først. Det finnes ofte mer til en sak, enn det Amnesty osv tar med. Det er kanskje der du har hørt det fra? Syns du det er ok du da, å være en ulovlig immigrant? Fordi en ikke har penger til å komme hit lovlig? Da får en holde seg hvor en er, mener jeg. Tenk på alle som vil bo i Monaco, men der kommer en ikke inn uten en viss sum i banken. Betyr det at det er greit å snike seg inn, syns du? Historien fra Brasil var behørig dokumentert i de lokale avisene (O Jornal do Brasl, O Globo). Jeg bodde faktisk rett der det skjedde. Jeg har ikke påstått at ulovlig innvandring er "OK", men din drittkasting til de som gjør det er, om noe, enda verre. Det er en GRUNN til de vandrer inn ulovlig, og det er at: 1) De kan ikke komme inn lovlig. 2) De er fattige/sultne. Og ikke fortell meg at hvis du var en lut-fattig meksikansk kvinne, og sjansen bød seg, så ville du forbli i Meksiko fordi det er "ulovlig" å krysse grensen. Du ville gjort akkurat det samme selv. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-187517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cheerleader Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Historien fra Brasil var behørig dokumentert i de lokale avisene (O Jornal do Brasl, O Globo). Jeg bodde faktisk rett der det skjedde. Jeg har ikke påstått at ulovlig innvandring er "OK", men din drittkasting til de som gjør det er, om noe, enda verre. Det er en GRUNN til de vandrer inn ulovlig, og det er at: 1) De kan ikke komme inn lovlig. 2) De er fattige/sultne. Og ikke fortell meg at hvis du var en lut-fattig meksikansk kvinne, og sjansen bød seg, så ville du forbli i Meksiko fordi det er "ulovlig" å krysse grensen. Du ville gjort akkurat det samme selv. Med vennlig hilsen Nei, jeg ville ikke det. Ikke tro forresten at de blir rike når de kommer hit. De er lusfattige her også. Men det er dyrere å bo her. Maten er dyrere osv. Så hvor logikken deres er, aner jeg ikke. Amerikanere reiser jo til Mexico på helgeturer, fordi alt er så mye billigere å handle der. Så hva mener du skal skje med Mexico da?Skal alle fattige komme hit, og gjøre Texas fattig? Du kommenterte ikke det jeg skrev om skolene her, som er overfylte. Det samme gjelder for sykehusene. Mexico's styre må begynne å gjøre noe for det landet, det hjelper ikke å tømme det for mennesker, og la de rike sitte igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-187525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Lars Grønnerøds følelser for Kristin, tror jeg er grunnen til at han ble blandet inn i det. Han ga alltid etter for hva enn hun ba han om, fra stoff til penger og bil. Etter mas fra Kristin, tror jeg han skaffet Per et kraftigere våpen. At han skaffet våpenet, er det ingen tvil om. Det innrømmet han selv. Han burde spurt litt mer spørsmål før han ga det til dem. Han forstod vel at det ikke skulle brukes til å skyte blikkbokser med.. Jeg er også enig med aktoratet i, at han dro ut til Ordrerud gård og ga våpenopplæring og gode instrukser for hvordan man kunne skjule biologiske spor med engangsdresser og strikkede sokker på føttene. Grønnerød sitter dypt i det, mye pga sin egen naivitet og hengivenhet til Kristin. Ikke for å skyte på blikkbokser, nei, men for å beskytte seg. Ikke ulogisk å gå på at de trenger våpen for å beskytte seg når søsteren til Per like før hadde blitt utsatt for et mordforsøk. Jeg stoler langt mer på den forrige retten som dømte han til et par års fengsel, enn den juryen som nå dømte han. Uansett... det du skriver over her faller jot på sin egen urimelighet i forhold til at du tror Veronica er uskyldig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-187562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Nei, jeg ville ikke det. Ikke tro forresten at de blir rike når de kommer hit. De er lusfattige her også. Men det er dyrere å bo her. Maten er dyrere osv. Så hvor logikken deres er, aner jeg ikke. Amerikanere reiser jo til Mexico på helgeturer, fordi alt er så mye billigere å handle der. Så hva mener du skal skje med Mexico da?Skal alle fattige komme hit, og gjøre Texas fattig? Du kommenterte ikke det jeg skrev om skolene her, som er overfylte. Det samme gjelder for sykehusene. Mexico's styre må begynne å gjøre noe for det landet, det hjelper ikke å tømme det for mennesker, og la de rike sitte igjen. Så du ville foretrekke at dine barn og familien sultet halvt ihjel, istedet for å emigrere til USA? Det tror jeg faktisk ikke på, av den enkle årsak av at du trolig har hatt mat å spise hver eneste uke i hele ditt liv. Ja, de er fremdeles fattige i USA, men det er vel ikke vanskelig for deg å forstå at de faktisk har det verre i Meksiko siden de velger å reise til USA? Staten Texas og USA er så styrtrike at de kan, om nødvendig, betale for skole og sykehus for hele Meksikos befolkning uten problemer. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-187641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stone Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Så du ville foretrekke at dine barn og familien sultet halvt ihjel, istedet for å emigrere til USA? Det tror jeg faktisk ikke på, av den enkle årsak av at du trolig har hatt mat å spise hver eneste uke i hele ditt liv. Ja, de er fremdeles fattige i USA, men det er vel ikke vanskelig for deg å forstå at de faktisk har det verre i Meksiko siden de velger å reise til USA? Staten Texas og USA er så styrtrike at de kan, om nødvendig, betale for skole og sykehus for hele Meksikos befolkning uten problemer. Med vennlig hilsen Jeg lurer på hva du egentlig vil frem til i denne tråden du har skapt? Skal USA åpne grensene mot Mexico slik at alle kan reise inn, eller er det andre tanker du har? Og den historien om en jente som ble nektet visum kan jo ikke taes som annet enn en historie. Aviser i Mexico kan, som aviser i Norge, overdrive for å øke salget sitt. Og vi har ingen annen dokumentasjon på den historien enn det du skriver. Om Cheerleader har sin mening i Orderud-saken, så er det hennes mening. Ingen vits å henge seg opp i det. Du har din mening, jeg har min. Og min mening er ikke slik de flestes mening er. Jeg syntes det er rart at fire mennesker kan kjennes skyldig i denne saken, der det ikke foreligger fellende bevis. Saken er basert på hva de fire har sagt i avhør og er basert på motiv som KAN være en årsak. Jeg tror at saken kommer til å bli gjennopptatt, og er langtfra sikker på at denne dommen blir den endelige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-187689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg lurer på hva du egentlig vil frem til i denne tråden du har skapt? Skal USA åpne grensene mot Mexico slik at alle kan reise inn, eller er det andre tanker du har? Og den historien om en jente som ble nektet visum kan jo ikke taes som annet enn en historie. Aviser i Mexico kan, som aviser i Norge, overdrive for å øke salget sitt. Og vi har ingen annen dokumentasjon på den historien enn det du skriver. Om Cheerleader har sin mening i Orderud-saken, så er det hennes mening. Ingen vits å henge seg opp i det. Du har din mening, jeg har min. Og min mening er ikke slik de flestes mening er. Jeg syntes det er rart at fire mennesker kan kjennes skyldig i denne saken, der det ikke foreligger fellende bevis. Saken er basert på hva de fire har sagt i avhør og er basert på motiv som KAN være en årsak. Jeg tror at saken kommer til å bli gjennopptatt, og er langtfra sikker på at denne dommen blir den endelige. Historien om jenten er fra Rio de Janeiro. Hvis du forstår portugisisk, så finner du den kanskje i arkivet til Jornal do Brasil eller O Globo. Jeg husker det svært godt; det ble slått opp i avisene med fullt navn, osv. Poenget er ikke at USA skal åpne grensen for alle, men den nedrakkingen som Cheer kommer med i denne og i en "innvandring" tråd for noen dager siden. Hun er jo selv innvandrer, og det blir jo rimelig latterlig å kritisere andre for å være det! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/2/#findComment-187703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.