stone Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Historien om jenten er fra Rio de Janeiro. Hvis du forstår portugisisk, så finner du den kanskje i arkivet til Jornal do Brasil eller O Globo. Jeg husker det svært godt; det ble slått opp i avisene med fullt navn, osv. Poenget er ikke at USA skal åpne grensen for alle, men den nedrakkingen som Cheer kommer med i denne og i en "innvandring" tråd for noen dager siden. Hun er jo selv innvandrer, og det blir jo rimelig latterlig å kritisere andre for å være det! Med vennlig hilsen Det må vel være en temmelig stor forskjell på å være en ''godkjent'' innvandrer, som Cheer er, og til dem som innvandrer illegalt? Skal hun fratas sin rett til å ha egne meninger, siden hun er en innvandrer i USA? I denne tråden var det tross alt du som startet opp snakk om innvandring i en tråd som overhodet ikke hadde det som tema. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-187719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Det må vel være en temmelig stor forskjell på å være en ''godkjent'' innvandrer, som Cheer er, og til dem som innvandrer illegalt? Skal hun fratas sin rett til å ha egne meninger, siden hun er en innvandrer i USA? I denne tråden var det tross alt du som startet opp snakk om innvandring i en tråd som overhodet ikke hadde det som tema. Det blir litt som om Røkke skulle kritisere folk på Haiti for å stjele brød.... Jeg tør påstå at Røkke selv ville stjålet brød hvis han var sulten nok. Jeg mener det er usmakelig kritikk av folk som må ta valg som vi (som norske statsborgere) ALDRI vil måtte ta. Hverken Cheer, deg eller meg har vært så fattige som svært, svært mange meksikanere er. === Og hvis du leser tilbake i tråden så ser du at det var Cheer som diskuterte innvandring i et svar til mitt innlegg om emnet rettssikkerhet. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-187728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stone Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Det blir litt som om Røkke skulle kritisere folk på Haiti for å stjele brød.... Jeg tør påstå at Røkke selv ville stjålet brød hvis han var sulten nok. Jeg mener det er usmakelig kritikk av folk som må ta valg som vi (som norske statsborgere) ALDRI vil måtte ta. Hverken Cheer, deg eller meg har vært så fattige som svært, svært mange meksikanere er. === Og hvis du leser tilbake i tråden så ser du at det var Cheer som diskuterte innvandring i et svar til mitt innlegg om emnet rettssikkerhet. Med vennlig hilsen *LOL* Du Sør, du Sør..... Etter hva jeg ser var det du som dro inn følgende kommentar til Cheer: **Jeg er klar over at i ditt verdensbilde er alle meksikanere mordere, og alle amerikanere uskyldige, men noen av oss forsøker å se på hva de tiltalte faktisk har gjort.** Hadde dette noe med emnet Orderud, rettsikkerhet å gjøre, eller var det bare en ''spydig'' stikker til Cheer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-187759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 *LOL* Du Sør, du Sør..... Etter hva jeg ser var det du som dro inn følgende kommentar til Cheer: **Jeg er klar over at i ditt verdensbilde er alle meksikanere mordere, og alle amerikanere uskyldige, men noen av oss forsøker å se på hva de tiltalte faktisk har gjort.** Hadde dette noe med emnet Orderud, rettsikkerhet å gjøre, eller var det bare en ''spydig'' stikker til Cheer? Det gikk nettopp på det jeg skrev - rettssikkerhet. Kommentaren refererte til et annet innlegg. === For å diskutere sak litt: Tror du at du er bedre enn de meksikanske immigrantene? Ville du sittet i Meksiko og sultet hvis du hadde sjansen til et bedre liv i USA? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-187767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stone Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Det gikk nettopp på det jeg skrev - rettssikkerhet. Kommentaren refererte til et annet innlegg. === For å diskutere sak litt: Tror du at du er bedre enn de meksikanske immigrantene? Ville du sittet i Meksiko og sultet hvis du hadde sjansen til et bedre liv i USA? Med vennlig hilsen Ehh, om jeg satt i Mexico som en fattig person, ville jeg selvsagt gjort det jeg kunne for å fått det bedre. MEN, jeg ville også visst at om jeg tok meg inn i USA ulovlig så var det en stor mulighet for at jeg kunne blitt sendt tilbake. Om jeg tror at jeg er bedre enn de meksikanske immigrantene? Har jeg på noe hvis gitt deg inntrykk av det? Jeg er født i et godt land og drar nytte av det, slik du gjør. Hvis jeg bodde i et annet land hadde jeg sikkert måttet gjøre alt anderledes, som du måtte. Uansett. Man kan ikke åpne for fri immigrasjon i alle land, ei heller i USA. Uansett hvor ''synd'' man synes på meksikanere eller andre som ønsker seg dit, er det en umulighet. Det samme gjelder i Norge. Vi kan ikke slippe alle inn som ønsker å komme hit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-187786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Ehh, om jeg satt i Mexico som en fattig person, ville jeg selvsagt gjort det jeg kunne for å fått det bedre. MEN, jeg ville også visst at om jeg tok meg inn i USA ulovlig så var det en stor mulighet for at jeg kunne blitt sendt tilbake. Om jeg tror at jeg er bedre enn de meksikanske immigrantene? Har jeg på noe hvis gitt deg inntrykk av det? Jeg er født i et godt land og drar nytte av det, slik du gjør. Hvis jeg bodde i et annet land hadde jeg sikkert måttet gjøre alt anderledes, som du måtte. Uansett. Man kan ikke åpne for fri immigrasjon i alle land, ei heller i USA. Uansett hvor ''synd'' man synes på meksikanere eller andre som ønsker seg dit, er det en umulighet. Det samme gjelder i Norge. Vi kan ikke slippe alle inn som ønsker å komme hit. Hei, Hvis jeg var født i et fattig land, ville jeg vært død. (Én av mine resepter i Sør Afrika kostet mer enn sikkerhetsvaktens årslønn!) Jeg har ikke nevnt at "USA skal åpne grensen". Jeg har kritisert Cheer for hennes holdninger og trakasserende påstander om meksikanske immigranter. Det er litt på linje med å sitte ved middagsbordet, samtidig som man ikke forstår hvorfor folk utenfor klager over å være sultne. Med andre ord, en totalt mangel på empati for disse menneskene. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-187798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stone Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hei, Hvis jeg var født i et fattig land, ville jeg vært død. (Én av mine resepter i Sør Afrika kostet mer enn sikkerhetsvaktens årslønn!) Jeg har ikke nevnt at "USA skal åpne grensen". Jeg har kritisert Cheer for hennes holdninger og trakasserende påstander om meksikanske immigranter. Det er litt på linje med å sitte ved middagsbordet, samtidig som man ikke forstår hvorfor folk utenfor klager over å være sultne. Med andre ord, en totalt mangel på empati for disse menneskene. Med vennlig hilsen Jeg har ikke lest noe annet enn det som står i denne tråden, og uttalelsene mine er derfor kun referert til denne. I denne tråden ser jeg ingenting fra Cheer som er diskriminernde mot andre på noen som helst måte. Jeg kan se at hun ønsker det samme som de aller fleste nordmenn ønsker her hjemme, en klar og ryddig innvandringspolitikk. Jeg tror at Cheer kan føle empati med andre, sultne mennesker, slik de fleste av oss kan. Men, for de aller fleste av oss er det slik at vi ønsker at reglene vi har vært med på å lage, skal følges. Også av dem som har det vanskelig. Derfor er jeg f.eks for at det skal innføres et nytt system i visum-behandlingen i Norge. Det er en skam at Norge ikke kontrollerer en visumsøknad mot kriminalitet, slik de gjør i mange andre EU-land. Da kunne mange av de ting vi har opplevd i Norge vært unngått, og innvandrerne kunne sluppet mange av de problemer dem har fått som følge av denne ''slappheten'' fra Norske myndigheter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-187829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cheerleader Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Så du ville foretrekke at dine barn og familien sultet halvt ihjel, istedet for å emigrere til USA? Det tror jeg faktisk ikke på, av den enkle årsak av at du trolig har hatt mat å spise hver eneste uke i hele ditt liv. Ja, de er fremdeles fattige i USA, men det er vel ikke vanskelig for deg å forstå at de faktisk har det verre i Meksiko siden de velger å reise til USA? Staten Texas og USA er så styrtrike at de kan, om nødvendig, betale for skole og sykehus for hele Meksikos befolkning uten problemer. Med vennlig hilsen Og Norge er garantert så rikt at de kan dra hele Pakistan inn i landet, og gi dem både mat, skole og steder å bo. Men hvorfor skulle de gjøre det? Og, hvor mange nordmenn tror du hadde jublet over forslaget? Jeg vil ikke betale, for et annet lands problemer. Dessuten, de drar med seg et helt nytt språk, som det blir mer og mer tvang for å lære seg. Om de bare kunne integrere seg skikkelig. Men nei, nå skal barn lære spansk fra førskolen av, og det finnes egne skoler her hvor det 90% av tiden snakkes spansk, istedenfor at disse meksikanske barna lærer engelsk. Det kommer inn flere millioner ulovlige innvandrere i året, og det er mer enn hva Texas kan tåle. Og ang. det med å sulte ihjel. Som jeg skrev, mat og annet er langt billigere hvor de kommer fra. Også bo osv. Å bo i Austin er like dyrt som å bo i Oslo! Så hvorfor kommer de hit? For samme pris som vi leier for her per måned, kunne vi bodd ved stranden i et flott hus i Mexico. Forresten, angående det med penger osv..Er du klar over hvor mange biler den gjennomsnittlige meksikanske familie har..? Og hvor mye de bruker på å glorifisere den, med maling, kjetting rundt hjulene og annet tøv? Hadde du kommet hit, og sett kjøretøyene deres, så hadde du selv sett. Det er klart de må bruke det på det de vil, det er deres penger, men det sier litt om tankegangen deres. Det er ikke alltid en kan bo der en vil, og gjøre som en vil. En skal følge lovene, og også bruke litt common sense. Fattige mennesker vil alltid fins, det betyr ikke at de er unndratt fra lover og regler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-187879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cheerleader Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Ikke for å skyte på blikkbokser, nei, men for å beskytte seg. Ikke ulogisk å gå på at de trenger våpen for å beskytte seg når søsteren til Per like før hadde blitt utsatt for et mordforsøk. Jeg stoler langt mer på den forrige retten som dømte han til et par års fengsel, enn den juryen som nå dømte han. Uansett... det du skriver over her faller jot på sin egen urimelighet i forhold til at du tror Veronica er uskyldig. Husk, juryen dømte ham ikke uten grunn. Og det samme gjelder selvsagt for Veronica. Det er mer til saken enn mediene forteller oss. Jeg tror, etter det jeg vet, at hun er uskyldig, han er ikke. Er han nødvendigvis en ond mann? Nei, men så utrolig naiv og dum som et menneske kan bli, det var han. Etter min mening, iallfall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-187880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Husk, juryen dømte ham ikke uten grunn. Og det samme gjelder selvsagt for Veronica. Det er mer til saken enn mediene forteller oss. Jeg tror, etter det jeg vet, at hun er uskyldig, han er ikke. Er han nødvendigvis en ond mann? Nei, men så utrolig naiv og dum som et menneske kan bli, det var han. Etter min mening, iallfall. Det du sier er jo helt meningsløst. Du sier deg mer eller mindre enig i at han kanskje ikke har visst noe om det, men at han var naiv og dum. Greit nok, men det at du faktisk finner han skyldig fordi han har vært naiv, det går jo mot det enhver rettstat bør stå for. Man kan ikke dømme folk fordi de er dumme. Når det gjelder hva som har kommet fram i media så har det som har blitt sagt i retten, i hvertfall i den første rettsaken og stort sett i den andre, hvert ord som har blitt sagt i retten kommet fram. Så det er ikke mer til det enn det vi har lest i media, med mindre du mener kroppsspråket til de 4 skal være grunn nok til å dømme dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-188517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cheerleader Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Så du ville foretrekke at dine barn og familien sultet halvt ihjel, istedet for å emigrere til USA? Det tror jeg faktisk ikke på, av den enkle årsak av at du trolig har hatt mat å spise hver eneste uke i hele ditt liv. Ja, de er fremdeles fattige i USA, men det er vel ikke vanskelig for deg å forstå at de faktisk har det verre i Meksiko siden de velger å reise til USA? Staten Texas og USA er så styrtrike at de kan, om nødvendig, betale for skole og sykehus for hele Meksikos befolkning uten problemer. Med vennlig hilsen Det ble stille fra din kant, Sør! Du svarte ikke på siste innlegg fra meg. Greide jeg å målbinde deg? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48501-veronica-orderud-blir-tv-stjerne/page/3/#findComment-190819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.