Gå til innhold

Boligalarm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har hatt Falken boligalarm i 1 1/2 år nå.

Det inkluderer også brannalarm.

Hvis alarmen blir utløst fordi jeg ikke rekker å koble ut eller steiker og braser på kjøkkenet uten å lukke døra, så går det ikke mer enn 1 minutt før Falken ringer og spør hva det er. Det er til og med et passord som jeg må oppgi for at de skal skjønne at de snakker med rett person.

Jeg er fornøyd. Nå sover jeg godt om natten og synes pengene er vel investert.

Dyrt ja... jeg betaler kr 1300 hvert kvartal. Jeg vet ikke hva andre løsninger koster.

Andre ting.. jo den er innstilt slik at ikke alarmen utløses av pus, greit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48517-boligalarm/#findComment-185903
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg har hatt Falken boligalarm i 1 1/2 år nå.

Det inkluderer også brannalarm.

Hvis alarmen blir utløst fordi jeg ikke rekker å koble ut eller steiker og braser på kjøkkenet uten å lukke døra, så går det ikke mer enn 1 minutt før Falken ringer og spør hva det er. Det er til og med et passord som jeg må oppgi for at de skal skjønne at de snakker med rett person.

Jeg er fornøyd. Nå sover jeg godt om natten og synes pengene er vel investert.

Dyrt ja... jeg betaler kr 1300 hvert kvartal. Jeg vet ikke hva andre løsninger koster.

Andre ting.. jo den er innstilt slik at ikke alarmen utløses av pus, greit.

Høres bra ut, men hvor lang tid tar det før de kommer kjørende hvis du ikke er hjemme ? Og koster det noe da om de da må rykke ut ? Jeg tipper det tar en stund før de kommer hvis de ikke tilfeldigvis er i nærheten. Slik beredskap koster forferdelig mye penger for Falken, ca 1,5 mill pr år pr person i 24 timer kontinuerlig turnus. Og går det to alarmer på en gang blir det problemer hvis de bare har spandert en utrykkingsperson. Jeg har vært i ledelsen i den bransjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48517-boligalarm/#findComment-185921
Del på andre sider

Høres bra ut, men hvor lang tid tar det før de kommer kjørende hvis du ikke er hjemme ? Og koster det noe da om de da må rykke ut ? Jeg tipper det tar en stund før de kommer hvis de ikke tilfeldigvis er i nærheten. Slik beredskap koster forferdelig mye penger for Falken, ca 1,5 mill pr år pr person i 24 timer kontinuerlig turnus. Og går det to alarmer på en gang blir det problemer hvis de bare har spandert en utrykkingsperson. Jeg har vært i ledelsen i den bransjen.

Det har det ikke vært behov for så jeg vet ikke hvor lang tid det vil ta eller hvor dyrt det vil bli.

Avstanden er ikke mange km.

De har også både mitt og andre familiemedlemmers mobilnr. dersom noe skulle skje hvis jeg ikke er hjemme.

Går alarmen ved innbrudd midt på natten så våkner jeg i alle fall og kan få ringt politi og annen hjelp i tillegg.

Jeg håper jo at det blir unødvendig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48517-boligalarm/#findComment-185979
Del på andre sider

Annonse

Gjest sevenup

hvor mye tjente du da ? siden det koster så mye mener jeg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48517-boligalarm/#findComment-185998
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

hvor mye tjente du da ? siden det koster så mye mener jeg

På et døgn jobber tre personer 8 timer hver, altså tre personer skal ha full lønn hvert døgn, det koster 1 mill. Så kommer utstyr, bil, lokaler, administrasjon osv osv tilsammen 1,5 mill per 24 timers vakt inkl alt. Men EN vaktmann/dame tjener bare ca 230-250.000 pr år i personlig lønn. Ikke så mye :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48517-boligalarm/#findComment-186017
Del på andre sider

Nei jeg har ikke boligalarm. Jeg har heller satset på at den fysiske sikringen er god nok, -En alarm gjør bare at de knuser,- flyr inn og er ute igjen etter noen få minutter. Har man FG-godkjente låser i alle dører, og vet hvordan man skal bruke dem, er mye gjort. To "brekkpunkter" på døra - ved å sette opp en tilleggslås er en god sikring. INGEN dirker dører slik man ser på film, de nye låsene som er i dag, KAN faktisk ikke dirkes opp.

De fleste innbrudd skjer på dagtid, når man er på skole og på jobb, - og da er det viktig at sikringen er så god at de ikke gidder å stå å brekke på ei dør,- det har de ikke tid til.

Har man i tillegg vinduslåser (kjekke små saker) på alle vinduer i bakkeplan, -kan man heller ikke bare knuse vinduet og stikke hånda inn for å åpne, -og forsere knust glass, det vil de HELLER ikke.

Har de så kommet seg inn, -- - står der med de lett omsettelige varene sine og skal ut, da er det lurt med en lås som ikke kan åpnes fra innsiden når man har låst fra utsiden - den fås kjøpt nemlig!MUUUHAAAAA!

....en ting til - stigen din må du låse fast i veggen, ellers er det å be om at de klatrer inn et vindu som står på lufting i 2.etasje....

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48517-boligalarm/#findComment-186444
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...