Gå til innhold

Marius Høiby på glattcelle etter vold mot kvinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

slabbedask
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Tror du han er en ond mann som ønsket at han kjørte over den gardisten og kanskje rygget over ham igjen også? 

Tror du det?

Han er en mindre intelligent vestkantblære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
slabbedask skrev (6 minutter siden):

Han er en mindre intelligent vestkantblære.

Hva er forskjellen på en østkantblære og en vestkantblære? 

Anonymkode: 0f669...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
Drømmeautomat skrev (8 timer siden):

Kvinnen ble innlagt på sykehus fra søndag til mandag og har fått påvist hjernerystelse, så kroppen hennes ble indeed krenka.

Oi stakkars dame😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Å tillegge folk diagnoser og problemer som ikke er bekreftet bare fordi de gjør idiotiske ting er ikke greit!

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Admin skrev (2 timer siden):

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Å tillegge folk diagnoser og problemer som ikke er bekreftet bare fordi de gjør idiotiske ting er ikke greit!

Admin

Jeg fikk ikke med meg utviklingen i diskusjonen, men hvorfor er mine innlegg slettet ? Jeg nevnte ikke diagnoser i det hele tatt. Kun ting som alle kan Google seg frem til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (45 minutter siden):

Jeg fikk ikke med meg utviklingen i diskusjonen, men hvorfor er mine innlegg slettet ? Jeg nevnte ikke diagnoser i det hele tatt. Kun ting som alle kan Google seg frem til. 

Mesteparten av debatten startet med innlegg som spekulerte rundt diagnoser og misbruk av diverse ting og jeg fant ikke noe naturlig punkt for å dele ut resten av debatten uten at noen stadig tok dette opp på nytt og nytt dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er forskjellen på en østkantblære og en vestkantblære? 

Anonymkode: 0f669...e8f

En østkantblære er ingen trussel mot noen, for de har ikke noe særlig andre kan ønske seg eller misunne. Ergo ingen eventuell makt ut over i nærmiljøet. En vestkantblære har mye mer som mange andre kan ønske seg, og ikke minst status og posisjon, og derfor mer makt. De er dermed en større trussel hvis de misbruker status, eller bruker den feil på andre måter. 

Så er noen mer sårbare i siste eksempel, og da spesielt hvis de er mer kjente personer som har mer interesse hos mange mennesker. Veldig lite blir godt nok. Personen blir ikke oppfattet ydmyk nok, grei nok, sympatisk nok. De gjør ikke det riktige til rett tidspunkt, og får de mer alvorlige problemer fins det ikke særlig med sympati, for vedkommende "fortjener jo ikke bedre". Det stilles også krav til yrke, og velger de noe uten særlig apell til visse mennesker, så "har de ikke evner" siden de ikke bruker alle mulighetene de har. Andre kan jo velge å ha et yrke uten å utdanne seg eller som ikke har stor status, men ikke en vestkant"blære" uten å få kritikk for det også. 

Man må være bra ydmyk og forsiktig hvie en skal unngå å bli vestkant"blære"

Er det noen som misunner dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (19 timer siden):

Kritikken min var av at Se og Hør hadde valgt å identifisere ham, de var veldig kjappe.  Det er jo ikke vanlig ved denne typen siktelser.

Nå har kulturen endres seg så mye i landet vårt, at det er kanskje på tide med slikt her også?

Tror kulturen med å beskytte kriminelle funket bra i "gamle dager" (antar du er en gamling :)), men det er nye tider nå, og mangel på konsekvenser ses på som en invitasjon og oppfordring til kriminelle handlinger i den nye kulturen

Jeg er enig i at jeg foretrakk den gamle kulturen, før disse endringene, og at den gamle kulturen var mer optimal, men tror du og andre bør revurdere hvordan vi skal forholde oss til kriminelle fremover, det er nye tider og nye holdninger hos folket/de kriminelle.

Din snillhet er kun naivitet som skal utnyttes, i den nye kulturen. Og det er ikke snillt i det hele tatt, når en ser konsekvensene av snillheten er det slemt mot både samfunn og de kriminelle egentlig. Dagens kultur betyr at kriminelle må vite at det vil komme brutale straffer, ingen snillhet, ellers vil de ikke komme noen vei, og alle taper

Studer Demokrat styrte byer i USA om du vil lære mer om problematikken med forferdelig ego-kultur, og null konsekvenser for kriminelle. Det ender ikke bra.

Anonymkode: 4ba8e...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var også en kniv inne i bildet.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/dette-skal-ha-skjedd-i-leiligheten-for-hoiby-ble-pagrepet/16897557/
 

Kvinnen som skal ha blitt utsatt for vold av Marius Borg Høiby (27), skal ha hatt synlige hodeskader og fått hjernerystelse. Ifølge TV 2s opplysninger ble det også beslaglagt en kniv.

Anonymkode: 7d017...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå har kulturen endres seg så mye i landet vårt, at det er kanskje på tide med slikt her også?

Tror kulturen med å beskytte kriminelle funket bra i "gamle dager" (antar du er en gamling :)), men det er nye tider nå, og mangel på konsekvenser ses på som en invitasjon og oppfordring til kriminelle handlinger i den nye kulturen

Jeg er enig i at jeg foretrakk den gamle kulturen, før disse endringene, og at den gamle kulturen var mer optimal, men tror du og andre bør revurdere hvordan vi skal forholde oss til kriminelle fremover, det er nye tider og nye holdninger hos folket/de kriminelle.

Din snillhet er kun naivitet som skal utnyttes, i den nye kulturen. Og det er ikke snillt i det hele tatt, når en ser konsekvensene av snillheten er det slemt mot både samfunn og de kriminelle egentlig. Dagens kultur betyr at kriminelle må vite at det vil komme brutale straffer, ingen snillhet, ellers vil de ikke komme noen vei, og alle taper

Studer Demokrat styrte byer i USA om du vil lære mer om problematikken med forferdelig ego-kultur, og null konsekvenser for kriminelle. Det ender ikke bra.

Anonymkode: 4ba8e...be5

Jeg er motstander av offentlig gapestokk, og en ung mann som foreløpig kun er siktet gir det ingen mening å identifisere i mediene, tenker jeg. Det har ingenting med snillhet å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Trist for Harald og Sonja at de skal måtte oppleve dette på slutten av livet sitt. Som om det ikke var nok med Martha og Durek 😞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har ikke lest alt her inne ... Men tenker at for Marius, å vokse opp  i en familie der hans to søsken er prins og prinsesse, og han selv Mr. Nobody, ikke kan ha vært lett. Det utdaterte systemet som monarkiet er fører til mange former for mishandling, også barnemishandling.

Anonymkode: 2f01f...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har ikke lest alt her inne ... Men tenker at for Marius, å vokse opp  i en familie der hans to søsken er prins og prinsesse, og han selv Mr. Nobody, ikke kan ha vært lett. Det utdaterte systemet som monarkiet er fører til mange former for mishandling, også barnemishandling.

Anonymkode: 2f01f...fcb

Stakkars offer sier jeg bare!

Endret av knas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er igjen ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt. Slutt å spor av tråder med å diskutere hverandre, og det har siden jeg kom i 2016 absolutt ikke vært greit å anta at andre bruker eller kjente personer har diverse diagnoser. Faktisk er dette en av tingene som som oftest blir rapportert da noen finner det sårt og bli anklaget for å lyve om sine diagnoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Admin skrev (16 minutter siden):

Tråden er igjen ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt. Slutt å spor av tråder med å diskutere hverandre, og det har siden jeg kom i 2016 absolutt ikke vært greit å anta at andre bruker eller kjente personer har diverse diagnoser. Faktisk er dette en av tingene som som oftest blir rapportert da noen finner det sårt og bli anklaget for å lyve om sine diagnoser. 

 

2016 føles som i går for meg,  så det er sikkert riktig at det ikke har vært lov etter 2016. Jeg har uansett ikke deltatt i en slik diskusjon I denne tråden.

Før 2016 var det et mindre strengt forum her. En av de vi diskuterte diagnoser på var Breivik bl.annet. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

 

2016 føles som i går for meg,  så det er sikkert riktig at det ikke har vært lov etter 2016. Jeg har uansett ikke deltatt i en slik diskusjon I denne tråden.

Før 2016 var det et mindre strengt forum her. En av de vi diskuterte diagnoser på var Breivik bl.annet. 

Når det gjelder Breivik, Manshaus o.l. så har det diskusjon rundt diagnoser vært en del av selve saken, disse har jeg ikke ryddet fordi det også ble diskutert dette i behandling av saken. Men det er noe annet å tillegge diagnoser, ganske alvorlige diagnoser til en person hvor dette ikke er en del av temaet. Det vil altså være forskjell på å diskutere hvilke diagnose f.eks Breivik har, og det å si at en kjendis er sossiopat eller psykopatisk når det ikke har vært ett tema noen steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Admin skrev (4 minutter siden):

Når det gjelder Breivik, Manshaus o.l. så har det diskusjon rundt diagnoser vært en del av selve saken, disse har jeg ikke ryddet fordi det også ble diskutert dette i behandling av saken. Men det er noe annet å tillegge diagnoser, ganske alvorlige diagnoser til en person hvor dette ikke er en del av temaet. Det vil altså være forskjell på å diskutere hvilke diagnose f.eks Breivik har, og det å si at en kjendis er sossiopat eller psykopatisk når det ikke har vært ett tema noen steder. 

Ja, skjønner . Fikk ikke med meg dette. Fikk med meg bare " bad guys" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To uavhengige, sikre kilder som begge ønsker å være anonyme på grunn av sakens sensitivitet, forteller til Se og Hør at Marius Borg Høiby i tiden mellom hendselsen i kvinnens leilighet natt til søndag - og til han ble arrestert rett utenfor Skaugum søndag ettermiddag - skal ha fremsatt flere trusler mot kvinnen han har en relasjon til.

På telefon skal han ha truet med å sette fyr på og brenne opp jentas klær og eiendeler.

https://www.seher.no/kongelig/truet-med-a-tenne-pa/81783684

Anonymkode: 7d017...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...