Gå til innhold

Hvorfor kler mennesker med autisme seg så barnslig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser på tiktok så ser man mennesker med autisme og alle de jeg har sett på har masse bamser hjemme, leker og kler seg i klær fra barneavdelingen eller går med rosa hår. Hva ligger bak dette? Gjør de fleste det og hvorfor er det sånn? Jeg har mest lest at det handler om traumer. Altså at man går tilbake til barndommen. 

Anonymkode: 47d07...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slabbedask
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ser på tiktok så ser man mennesker med autisme og alle de jeg har sett på har masse bamser hjemme, leker og kler seg i klær fra barneavdelingen eller går med rosa hår. Hva ligger bak dette? Gjør de fleste det og hvorfor er det sånn? Jeg har mest lest at det handler om traumer. Altså at man går tilbake til barndommen. 

Anonymkode: 47d07...96b

Det er ikke vanlig nei. Folk som legger ut hele livet sitt på tiktok er nok noe "spesielle". Diagnose eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RødPanda

Det er vel heller en liten andel av de som er aller mest synlige som stikker seg ut, og derfor legger man merke til det. De fleste jeg kjenner med autisme klær seg med en helt vanlig voksen stil.

Og mange av disse på nettet er selvdiagnoserte, så atdet er så mange av den og den visse tilstanden som er X og Y ville jeg tatt med en klype salt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir vel det samme med homofile, det er "skrullene" du legger merke til, de andre sklir noenlunde anonymt gjennom uten at de tiltrekker seg oppstyr. 

Anonymkode: ad2b3...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...