Gå til innhold

Nå er det norske kongehuset akkurat som en såpeopera.


Kashmir

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Så ingen eksempler på overskrifter fra utenlandske medier på alle sprellene de har gjort?

Kongehuset tar slike ting internt i familien, noe som jeg synes er veldig bra. Fordi det gjør nettopp motsatt av hva de blir beskyldt for i denne tråden - de de-eskalerer situasjonen i stedet for å mate presssen med mer drama. Det er ikke å være unnvikende, det er å unngå å skape mer drama og skandaler utad og heller ta det internt.

Det du sier om forbilder stemmer rett og slett ikke. Som sagt så er det helt subjektivt hvem man anser som et forbilde.

Jeg har heller ikke sagt noe om hvorvidt jeg anser kongefamilien som forbilder. Jeg har skrevet at jeg anser den som gode representanter for Norge. 

Ja, pressen kommer til å skvise så mye drama de kan utfra bryllupet, det betviler jeg ikke.

Du må holde deg oppdatert på nyheter. Tror til og med at det står i VG når noen i kongefamilien "vekker oppsikt" i utlandet. 

Tar "slike ting internt i familien" ja. Det tviler jeg ikke på 😄 Tenk å ha vært flue på veggen når Sonja og Harald sitter og snakker om barn, svigerbarn og barna deres? lol. Eller..jeg har sympati med dem altså,seriøst. 

Men jeg har konkludert med at det er best for dem også, at de slipper å bli født inn i slike roller. Det fungerer ikke, og det ser vi jo mer og mer. De må jo få henge med i tiden de også... 

Så derfor jeg spøkte med at det er et opprør innenfra 🙂

Hvis vi fks hadde Stoltenberg som president, så hadde det inngitt mye tillit. Han ER intelligent, og utrolig dyktig i enhver jobb han innehar. HAN er et godt forbilde og en å strekke seg etter! Det fins kanskje ikke så mange av hans kaliber da.. og vi måtte jo ha en president etter han også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Du må holde deg oppdatert på nyheter. Tror til og med at det står i VG når noen i kongefamilien "vekker oppsikt" i utlandet. 

Det var du som kom med påstanden om at de skaper overskrifter i utenlandske medier, da er det også du som må underbygge den påstanden med dokumentasjon/eksempler. Det burde jo ikke være vanskelig å finne siden de har gjort "så mange sprell":  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (16 minutter siden):

Det var du som kom med påstanden om at de skaper overskrifter i utenlandske medier, da er det også du som må underbygge den påstanden med dokumentasjon/eksempler. Det burde jo ikke være vanskelig å finne siden de har gjort "så mange sprell":  

Er det ukjent for deg altså, at de har skapt overskrifter i utenlandsk presse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Er det ukjent for deg altså, at de har skapt overskrifter i utenlandsk presse?

Jeg leser ikke noe særlig utenlandsk presse. At de har vært en sak der noen ganger betviler jeg ikke, men jeg er skeptisk til at de "har gjort så mye sprell". Derfor vil jeg gjerne ha eksempler på overskrifter fra utenlandsk presse på alle sprellene til kongeparet og kronprinsparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg leser ikke noe særlig utenlandsk presse. At de har vært en sak der noen ganger betviler jeg ikke, men jeg er skeptisk til at de "har gjort så mye sprell". Derfor vil jeg gjerne ha eksempler på overskrifter fra utenlandsk presse på alle sprellene til kongeparet og kronprinsparet.

Skal jeg drive å lete opp alle skriverier om dem? 😄 Nå rettet jeg til kongeFAMILIEN da Vhanja, og jeg har ikke påstått at kongen og Sonja har lagd noen skandale!  I så fall ikke noe jeg har fått med meg. Har det vært noen fra dem (også ) ?  Det har jeg litt vanskelig for å tro men... Det var vel mest at han ble syk i Malaysia og det ble drama minutt for minutt. Pluss kritikk, men DEN kritikken var ikke riktig da. Syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Jeg leser ikke noe særlig utenlandsk presse. At de har vært en sak der noen ganger betviler jeg ikke, men jeg er skeptisk til at de "har gjort så mye sprell". Derfor vil jeg gjerne ha eksempler på overskrifter fra utenlandsk presse på alle sprellene til kongeparet og kronprinsparet.

Du kan Google, så finner du eksempler. Det blir snart pinlig å være norsk. Hva blir det neste som de selvsagt ikke skal kommentere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Skal jeg drive å lete opp alle skriverier om dem? 😄 Nå rettet jeg til kongeFAMILIEN da Vhanja, og jeg har ikke påstått at kongen og Sonja har lagd noen skandale!  I så fall ikke noe jeg har fått med meg. Har det vært noen fra dem (også ) ?  Det har jeg litt vanskelig for å tro men... Det var vel mest at han ble syk i Malaysia og det ble drama minutt for minutt. Pluss kritikk, men DEN kritikken var ikke riktig da. Syns jeg. 

Nei, da er vi enige. Kongeparet har ikke laget noen skandaler, og det er først og fremst dem som representerer Norge. Samt kronprinsparet og det har ikke vært mye skandaler fra dem heller. Martha har ikke lenger representasjonsjobber for Norge.

Det var pressen som laget drama "minutt for minutt" da Harald ble syk, ikke han selv. 

Osten skrev (7 minutter siden):

Du kan Google, så finner du eksempler. Det blir snart pinlig å være norsk. Hva blir det neste som de selvsagt ikke skal kommentere? 

Til begge: Den som kommer med påstanden er den som har ansvaret for å underbygge den.

Jeg synes det er rart at dere kritiserer kongefamilien for å lage drama. Og når de de-eskalerer og unngår drama ved å ikke kommentere saker utad, da får de kritikk for det også. Det smaker av at de skal kritiseres uansett hva de gjør.

Jeg for min del er stolt over å være norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (7 minutter siden):

Nei, da er vi enige. Kongeparet har ikke laget noen skandaler, og det er først og fremst dem som representerer Norge. Samt kronprinsparet og det har ikke vært mye skandaler fra dem heller. Martha har ikke lenger representasjonsjobber for Norge.

Det var pressen som laget drama "minutt for minutt" da Harald ble syk, ikke han selv. 

Til begge: Den som kommer med påstanden er den som har ansvaret for å underbygge den.

Jeg synes det er rart at dere kritiserer kongefamilien for å lage drama. Og når de de-eskalerer og unngår drama ved å ikke kommentere saker utad, da får de kritikk for det også. Det smaker av at de skal kritiseres uansett hva de gjør.

Jeg for min del er stolt over å være norsk. 

Men de har lagd Martha og Håkon da 🙃 Det er akkurat en tråd her nå om oppvekst og hvordan den påvirker oss. 

Så det er best at barn slipper dette med å vokse opp i slike institusjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får de kritikk når de er så unnvikende at de nekter å kommentere saker som halve kongeriket er opptatt av. Jeg ser dem som feige og handlingslammet. 
Det er uansett gått ut på dato å arve titler, det burde vi ha sluttet med for lenge siden. Vi kan ha folk som representerer Norge som vi kan stemme bort hvis folk mener de ikke gjør jobben sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig får de kritikk når de er så unnvikende at de nekter å kommentere saker som halve kongeriket er opptatt av. Jeg ser dem som feige og handlingslammet. 
Det er uansett gått ut på dato å arve titler, det burde vi ha sluttet med for lenge siden. Vi kan ha folk som representerer Norge som vi kan stemme bort hvis folk mener de ikke gjør jobben sin. 

Jeg vil ikke si feige? Men de er gamle, og burde overlatt ansvaret til Håkon, for sånn som det er nå så vegrer man seg jo for å gå for harst ut siden kongen er både gammel og sliter med helsa!  Dette blir jo også veldig feil. Rockeprinsen Håkon bør bli voksen og ta ansvar her. Det syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg vil ikke si feige? Men de er gamle, og burde overlatt ansvaret til Håkon, for sånn som det er nå så vegrer man seg jo for å gå for harst ut siden kongen er både gammel og sliter med helsa!  Dette blir jo også veldig feil. Rockeprinsen Håkon bør bli voksen og ta ansvar her. Det syns jeg.

Da må kongen først forstå at han må abdisere. (Noe jeg personlig syns han burde gjort)  Så får vi se om Haakon har mer bein i nesa.  Meeeen egentlig mener jeg at Harald burde være den siste kongen i Norge. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (3 minutter siden):

Da må kongen først forstå at han må abdisere. (Noe jeg personlig syns han burde gjort)  Så får vi se om Haakon har mer bein i nesa.  Meeeen egentlig mener jeg at Harald burde være den siste kongen i Norge. 

 

 

Det tar nok tid å avvikle et monarki.. Så spørs om ikke Håkon må være i kongerollen noen år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 time siden):

Da må kongen først forstå at han må abdisere. (Noe jeg personlig syns han burde gjort)  Så får vi se om Haakon har mer bein i nesa.  Meeeen egentlig mener jeg at Harald burde være den siste kongen i Norge. 

 

 

Det tar lang tid å avvikle monarkiet.  Kong Harald lever ikke evig og trenger ikke å abdisere.  Kongen og kronprinsen er populære og derfor er det ingen motstand nå.  Hvis det snur får pipa en annen låt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

Om ikke annet så demonstrerer Høiby at det finnes rævhøl og konebankere i de høyere lag også. Han viser at man kan være Både ekstremt privilegert  og en som banker damer. Etterspillet til feigingen er å hjemme seg bak en advokat.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (27 minutter siden):

Det tar lang tid å avvikle monarkiet.  Kong Harald lever ikke evig og trenger ikke å abdisere.  Kongen og kronprinsen er populære og derfor er det ingen motstand nå.  Hvis det snur får pipa en annen låt.

Er det ingen motstand?? 

Ja, de er populære fordi de er hyggelige osv, men for hver skandale og bråk, blir oppslutningen mindre og mindre. Jeg tror mange begynner å få øynene opp for at monarki er utdatert. Jeg er sikker på at joviale tilhengere av monarki er godt voksne og eldre mennesker, så om en generasjon er det nok historie.. Om ikke før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Er det ingen motstand?? 

Ja, de er populære fordi de er hyggelige osv, men for hver skandale og bråk, blir oppslutningen mindre og mindre. Jeg tror mange begynner å få øynene opp for at monarki er utdatert. Jeg er sikker på at joviale tilhengere av monarki er godt voksne og eldre mennesker, så om en generasjon er det nok historie.. Om ikke før.

Nei det har ikke vært noen motstand.  Jeg er ikke sikker på at tilhengere er kun godt voksne og eldre.  For min del kan man gjerne ha republikk, men det er ikke noe jeg gidder engasjere meg i.  Jeg er godt voksen.

Kronprinsessen har greid å bli populær og hvem kunne forutse det for 25 år siden?  Det har ikke vært noen skandale eller bråk rundt henne og kronprinsen etter at de giftet seg.  Mange syntes det var en skandale at kronprinsen giftet seg med alenemor, og det sier mer om hvor utdatert det norske samfunnet var på den tiden.  Ingrid Alexandra kan gjerne gifte seg med en kvinne og ha en meddronning på slottet for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 time siden):

Det tar lang tid å avvikle monarkiet.  Kong Harald lever ikke evig og trenger ikke å abdisere.  Kongen og kronprinsen er populære og derfor er det ingen motstand nå.  Hvis det snur får pipa en annen låt.

Hvorfor trenger det å ta lang tid å avvikle monarkiet, det burde være greit å få til. Ingen lever evig nei, men hvis han ikke klarer å uttale seg til folk, annet enn å si «ingen kommentar» hver gang det er noe, så burde han abdisere. Det er min mening. Og jeg ser ikke at verken kongen eller kronprinsen er veldig populære for tiden. Det er mange som stiller spørsmål rundt på diverse sosiale medier. Og der er det vanlige folk som uttaler seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (15 minutter siden):

Nei det har ikke vært noen motstand.  Jeg er ikke sikker på at tilhengere er kun godt voksne og eldre.  For min del kan man gjerne ha republikk, men det er ikke noe jeg gidder engasjere meg i.  Jeg er godt voksen.

Kronprinsessen har greid å bli populær og hvem kunne forutse det for 25 år siden?  Det har ikke vært noen skandale eller bråk rundt henne og kronprinsen etter at de giftet seg.  Mange syntes det var en skandale at kronprinsen giftet seg med alenemor, og det sier mer om hvor utdatert det norske samfunnet var på den tiden.  Ingrid Alexandra kan gjerne gifte seg med en kvinne og ha en meddronning på slottet for min del.

Så Epstein er glemt?  Luksusferie ombord i en yacht ingen vet hvem eier, er glemt? Det er det jeg har fått med meg, og det med Epstein er skikkelig grovt faktisk. Og de krasse brevene hun har sendt til pressen for at de skrev om kjæresten til Marius. Når hun gifter seg inn i kongefamilien så må hun regne med litt oppmerksomhet rettet mot sønnen. Men jeg ser jo at det var lurt å ville vende blikket bort fra ham da... For et styr sier jeg. 

At han giftet seg med en alenemor var vel brudd på tradisjonen, og folk reagerer ikke alltid rasjonelt ved forandringer. Vi liker det som er forutsigbart. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (12 minutter siden):

Nei det har ikke vært noen motstand.  Jeg er ikke sikker på at tilhengere er kun godt voksne og eldre.  For min del kan man gjerne ha republikk, men det er ikke noe jeg gidder engasjere meg i.  Jeg er godt voksen.

Kronprinsessen har greid å bli populær og hvem kunne forutse det for 25 år siden?  Det har ikke vært noen skandale eller bråk rundt henne og kronprinsen etter at de giftet seg.  Mange syntes det var en skandale at kronprinsen giftet seg med alenemor, og det sier mer om hvor utdatert det norske samfunnet var på den tiden.  Ingrid Alexandra kan gjerne gifte seg med en kvinne og ha en meddronning på slottet for min del.

Det måtte da være mye bedre for Ingrid Alexandra å være en vanlig jente uten at noen bryr seg med alt hun gjør. Hele konge- og dronning-tullet burde vært avviklet forlengst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (31 minutter siden):

Så Epstein er glemt?  Luksusferie ombord i en yacht ingen vet hvem eier, er glemt? Det er det jeg har fått med meg, og det med Epstein er skikkelig grovt faktisk. Og de krasse brevene hun har sendt til pressen for at de skrev om kjæresten til Marius. Når hun gifter seg inn i kongefamilien så må hun regne med litt oppmerksomhet rettet mot sønnen. Men jeg ser jo at det var lurt å ville vende blikket bort fra ham da... For et styr sier jeg. 

At han giftet seg med en alenemor var vel brudd på tradisjonen, og folk reagerer ikke alltid rasjonelt ved forandringer. Vi liker det som er forutsigbart. 

Jeg følger lite med på sladder, og er ikke interessert i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...