Gå til innhold

Nå er det norske kongehuset akkurat som en såpeopera.


Kashmir

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (29 minutter siden):

Ja. Det er vel det 🙂

Jeg ler og lar meg underholde av skandaler og de som 🙂ignorerer dem 

Jeg kan også la meg underholde av «skandaler» til en viss grad. Men disse to?  Nei og atter nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå må vi slutte med denne negativiteten. Neste uke er det bryllup og fest og full jubalong. 🥳

Anonymkode: f596f...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nå må vi slutte med denne negativiteten. Neste uke er det bryllup og fest og full jubalong. 🥳

Anonymkode: f596f...101

Ikke sant?  😄 men vi får jo dessverre ikke tatt så mye del i det da. Vi får vel med oss noe da, så håper det blir noe som er verdt å få med seg. Jeg er ganske nysgjerrig på hvem som er invitert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 timer siden):

Og det er selvsagt helt ok.

Da må det også være ok å ikke bli underholdt av skandaler uten å bli stemplet som "vanskelig". 

Det var bare en spøk Vhanja. Det kommer jo litt på hva slags skandaler det er. Det med Marius er ikke akkurat kjempegøy, men dette bryllupet er liksom noe helt utenom det vanlige. Det er jo Martha og Durek også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (26 minutter siden):

Ikke sant?  😄 men vi får jo dessverre ikke tatt så mye del i det da. Vi får vel med oss noe da, så håper det blir noe som er verdt å få med seg. Jeg er ganske nysgjerrig på hvem som er invitert. 

Kanskje det er invitert noen fra Galapagos. 

Anonymkode: 507f0...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Debatt: Slottet kan når som helst bli et skrekkabinett

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Vzg781/hvordan-kan-nordmenn-vite-om-de-er-for-eller-mot-monarkiet

Virkeligheten banker på døren, og alt vi har sagt og hørt og lest og ettertrykkelig fått hamret inn, begynner å vakle. 

Det er ikke først og fremst voldsanklagene mot kronprinsessens førstefødte som er problemet. Eller den gifteklare sjamanen og hans rengjøringsbyrå, blant annet rettet mot brukte vaginaer og barn med dårlig ånd. Det er heller en dyp og inderlig erkjennelse av at Slottet når som helst kan bli et skrekkabinett. Og at vi ikke har satt oss inn i hvilken risiko som ligger i en samfunnsstruktur som er prisgitt ren og skjær flaks.

Kongehus og kongefamilie blir ett, og fordi vi tilfeldigvis har et statsoverhode som oppfører seg helt fint og greit, har ingen lagt seg i selen for å problematisere såpass mye at folkets frie tanke kunne fått bitte litt næring.

Men hei, nå er det en smule uro i leiren. For Marius Borg Høiby er under etterforskning for vold og skadeverk. Flaks for oss og for samfunnet at det var ham. For tenk hvis det hadde vært en tronarving som havnet på kjøret. Hva skulle vi gjort da?

Anonymkode: 22e0e...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje det er invitert noen fra Galapagos. 

Anonymkode: 507f0...f03

Noen øgler?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Debatt: Slottet kan når som helst bli et skrekkabinett

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Vzg781/hvordan-kan-nordmenn-vite-om-de-er-for-eller-mot-monarkiet

Virkeligheten banker på døren, og alt vi har sagt og hørt og lest og ettertrykkelig fått hamret inn, begynner å vakle. 

Det er ikke først og fremst voldsanklagene mot kronprinsessens førstefødte som er problemet. Eller den gifteklare sjamanen og hans rengjøringsbyrå, blant annet rettet mot brukte vaginaer og barn med dårlig ånd. Det er heller en dyp og inderlig erkjennelse av at Slottet når som helst kan bli et skrekkabinett. Og at vi ikke har satt oss inn i hvilken risiko som ligger i en samfunnsstruktur som er prisgitt ren og skjær flaks.

Kongehus og kongefamilie blir ett, og fordi vi tilfeldigvis har et statsoverhode som oppfører seg helt fint og greit, har ingen lagt seg i selen for å problematisere såpass mye at folkets frie tanke kunne fått bitte litt næring.

Men hei, nå er det en smule uro i leiren. For Marius Borg Høiby er under etterforskning for vold og skadeverk. Flaks for oss og for samfunnet at det var ham. For tenk hvis det hadde vært en tronarving som havnet på kjøret. Hva skulle vi gjort da?

Anonymkode: 22e0e...12e

En smule uro syns jeg er en underdrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Noen øgler?  

👍😀

Anonymkode: 507f0...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mange direkteoverførte kongelige brylluper i min tid, eller iallfall deler av det, og det aller første var vel da Charles og Diana giftet seg. Jeg har også et vagt minne om Carl Gustaf og Silvia, men det er så smått og kort at det kanskje bare var et lite innslag på Ettermiddagsnytt ;) 

Jeg synes det er morsomt å se kongelige brudekjoler og buketter, og annen pomp og prakt som f eks hest og vogn eller gullpyntet båt som i Sverige. 

Min interesse for dette bryllupet har vært betraktelig lavere - jeg orker ikke engasjere meg i alle mulige viderverdigheter. Men jeg hadde nok sett på noe iallfall, dersom bryllupet hadde vært tv-sendt, jeg ikke hadde vært bortreist med masse opplegg neste helg, og hvis det ikke var deilig utevær. 

Jeg lurer jo på hvor utradisjonelt de kommer til å kle seg - blir det slangeskinnsmønstret dress på Durek? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer jo på hvor utradisjonelt de kommer til å kle seg - blir det slangeskinnsmønstret dress på Durek? 

Skal innrømme at jeg også er nysgjerrig på akkurat det! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (2 minutter siden):

Jeg har sett mange direkteoverførte kongelige brylluper i min tid, eller iallfall deler av det, og det aller første var vel da Charles og Diana giftet seg. Jeg har også et vagt minne om Carl Gustaf og Silvia, men det er så smått og kort at det kanskje bare var et lite innslag på Ettermiddagsnytt ;) 

Jeg synes det er morsomt å se kongelige brudekjoler og buketter, og annen pomp og prakt som f eks hest og vogn eller gullpyntet båt som i Sverige. 

Min interesse for dette bryllupet har vært betraktelig lavere - jeg orker ikke engasjere meg i alle mulige viderverdigheter. Men jeg hadde nok sett på noe iallfall, dersom bryllupet hadde vært tv-sendt, jeg ikke hadde vært bortreist med masse opplegg neste helg, og hvis det ikke var deilig utevær. 

Jeg lurer jo på hvor utradisjonelt de kommer til å kle seg - blir det slangeskinnsmønstret dress på Durek? 

Til det siste avsnittet.

Ja, gjestene har jo fått beskjed om å kle seg sexy og kult, så da åpner de jo opp for at alle uten naturlige sperrer kan komme med veldig mye rart 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Til det siste avsnittet.

Ja, gjestene har jo fått beskjed om å kle seg sexy og kult, så da åpner de jo opp for at alle uten naturlige sperrer kan komme med veldig mye rart 😄 

Lurer på hva kongen skal ha på seg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
morsan skrev (Akkurat nå):

Lurer på hva kongen skal ha på seg :D 

Ha ha, ja du sier noe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (27 minutter siden):

Jeg har sett mange direkteoverførte kongelige brylluper i min tid, eller iallfall deler av det, og det aller første var vel da Charles og Diana giftet seg. Jeg har også et vagt minne om Carl Gustaf og Silvia, men det er så smått og kort at det kanskje bare var et lite innslag på Ettermiddagsnytt ;) 

Jeg synes det er morsomt å se kongelige brudekjoler og buketter, og annen pomp og prakt som f eks hest og vogn eller gullpyntet båt som i Sverige. 

Min interesse for dette bryllupet har vært betraktelig lavere - jeg orker ikke engasjere meg i alle mulige viderverdigheter. Men jeg hadde nok sett på noe iallfall, dersom bryllupet hadde vært tv-sendt, jeg ikke hadde vært bortreist med masse opplegg neste helg, og hvis det ikke var deilig utevær. 

Jeg lurer jo på hvor utradisjonelt de kommer til å kle seg - blir det slangeskinnsmønstret dress på Durek? 

Haha, jeg har to veldig nøkterne venninner hvor den ene er mer punker ( voksen, så mer mental ) og så sa jeg at jeg skulle se på et kongelig bryllup. Og de kom og så på sammen med meg! Vi åt ost,frukt og kjeks og drakk Champagne! Helt harry, men gud så gøy!Og den som ble mest rørt var punkeren 😄 Det var svenske Madeleines brullup den gang. Prinsesse Victoria sitt var formidabelt, men da så jeg på med min ene søster som er kronisk uenig i alt jeg mener. Men da hadde vi god tone. Mette Marit rørte meg. Hun var elte preget. Da så jeg på alene.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (21 minutter siden):

Til det siste avsnittet.

Ja, gjestene har jo fått beskjed om å kle seg sexy og kult, så da åpner de jo opp for at alle uten naturlige sperrer kan komme med veldig mye rart 😄 

Det der håper jeg vi får se noe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Haha, jeg har to veldig nøkterne venninner hvor den ene er mer punker ( voksen, så mer mental ) og så sa jeg at jeg skulle se på et kongelig bryllup. Og de kom og så på sammen med meg! Vi åt ost,frukt og kjeks og drakk Champagne! Helt harry, men gud så gøy!Og den som ble mest rørt var punkeren 😄 Det var svenske Madeleines brullup den gang. Prinsesse Victoria sitt var formidabelt, men da så jeg på med min ene søster som er kronisk uenig i alt jeg mener. Men da hadde vi god tone. Mette Marit rørte meg. Hun var elte preget. Da så jeg på alene.

Ja, Mette Marit var en vakker brud. Enkel og elegant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Ja, Mette Marit var en vakker brud. Enkel og elegant. 

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (27 minutter siden):

Haha, jeg har to veldig nøkterne venninner hvor den ene er mer punker ( voksen, så mer mental ) og så sa jeg at jeg skulle se på et kongelig bryllup. Og de kom og så på sammen med meg! Vi åt ost,frukt og kjeks og drakk Champagne! Helt harry, men gud så gøy!Og den som ble mest rørt var punkeren 😄 Det var svenske Madeleines brullup den gang. Prinsesse Victoria sitt var formidabelt, men da så jeg på med min ene søster som er kronisk uenig i alt jeg mener. Men da hadde vi god tone. Mette Marit rørte meg. Hun var elte preget. Da så jeg på alene.

Husker ikke om jeg fikk med meg Madeleines bryllup, men husker godt jeg så Victorias. Og under vårt kronprinspars bryllup sippet jeg under biskopens tale ❤️ 

Nicklusheletida skrev (19 minutter siden):

Ja, Mette Marit var en vakker brud. Enkel og elegant. 

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller vakreste brudepar jeg har sett er fyrst Rainier og Grace Kelly. Tenk å være så vakker som henne med den grasiøsiteten. Sånt blir jeg målløs av. Litt overjordisk. De er vel ganske enestående. Og ikke hadde de andre kongelige gjester heller.Jeg så jo selvsagt ikke det live da. Nå virker jeg kanskje urimelig svuslstig, men Mette Marit var i nærheten med sånt porselensframtoning. Og sp kommer Durek og Martha i helt andre enden. Det er jo fornøyelig på et visst nivå 🙃 Men vi kan bli overrasket. Det sier jeg fordi jeg er åpen for det meste 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...