Gå til innhold

Er barn erstatningspliktige? 2

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden lenger nede her vil jeg gjerne høre deres mening om en sak jeg var ute for.

Det var da min sønn var såvidt fyllt 2 år, og lekte ute med noen andre unger som var endel eldre, ca 5-8 år. De store guttene syns jo det var fantastisk moro å lokke minsten til å gjøre alt mulig tull. Så de fikk han til å kaste steiner på naboens og de store guttenes foreldres bil. Bilene ble ganske ramponert. Det var flere som hadde sett og hørt hvordan han ble lokket til å gjøre det, mens de store ikke kastet selv.

Så hvem er egentlig ansvarlig da? Jeg tok dengang på meg ansvaret, og ordnet opp med naboen (heldigvis en gammel bil, og en grei fyr!). Foreldrene til guttene ordnet selv sin bil, men jeg skjønte at de helst så at vi betalte for det og.

Saken er heldigvis gammel og glemt, men det hadde vært moro å høre hvordan dere ville løst dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48588-er-barn-erstatningspliktige-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Den opprinnelige m&m

Var det _voksne_ som hadde hørt at den lille gutten ble lokket til å kaste sten - uten å si fra??? I såfall burde jammen _de_vært erstatningspliktige!

Men hvis de var barn - jeg synes de andre guttenes foreldre var vel så erstatningspliktige som dere.

Var det _voksne_ som hadde hørt at den lille gutten ble lokket til å kaste sten - uten å si fra??? I såfall burde jammen _de_vært erstatningspliktige!

Men hvis de var barn - jeg synes de andre guttenes foreldre var vel så erstatningspliktige som dere.

Vi fikk giro etter at sønnen vår hadde lekt med klinkekuler og truffet et vindu på skolen. Trodde kanskje skolen var forsikret mot slikt, men nei...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...