kie Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 Skal visst kjøre en .php-fil(?), men får ikke til riktig script-type... Noen som kan forklare meg hvordan og med hva jeg gjør det? Det er for å oppgradere et forum. Mvh 0 Siter
Alpt Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 Da må du ha en server som støtter php, rett og slett.. Mange vil hevde at php er kongen blandt scriptspråkene som brukes på web i dag. http://www.php.net/ for mere info.. 0 Siter
kie Skrevet 17. april 2002 Forfatter Skrevet 17. april 2002 Da må du ha en server som støtter php, rett og slett.. Mange vil hevde at php er kongen blandt scriptspråkene som brukes på web i dag. http://www.php.net/ for mere info.. Takk :-) Jeg har server som støtter php. (Det er en oppgradering jeg sliter litt med, og da var det en php fil man skulle kjøre...) Hvordan kjører jeg den? Oppe på serveren? Om det har noe å si, så er det helt tomt på mysql databasen (tror det er det det kalles). Før oppgraderinga måtte jeg nemlig fjerne alle gamle filer (ifølge manualen). Nå får jeg hverken den nye eller gamle versjonen opp igjen. De kommer seg kun til hjemmesideområdet. Deretter er det en config error... Jeg lurer litt på om jeg rett og slett har mistet noe som er viktig for prosessen i datakrasjen jeg hadde her for en tid siden. *funderer* Skal prøve å lese litt på den siden du ga meg link til, jeg :-) Mvh 0 Siter
Alpt Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 Takk :-) Jeg har server som støtter php. (Det er en oppgradering jeg sliter litt med, og da var det en php fil man skulle kjøre...) Hvordan kjører jeg den? Oppe på serveren? Om det har noe å si, så er det helt tomt på mysql databasen (tror det er det det kalles). Før oppgraderinga måtte jeg nemlig fjerne alle gamle filer (ifølge manualen). Nå får jeg hverken den nye eller gamle versjonen opp igjen. De kommer seg kun til hjemmesideområdet. Deretter er det en config error... Jeg lurer litt på om jeg rett og slett har mistet noe som er viktig for prosessen i datakrasjen jeg hadde her for en tid siden. *funderer* Skal prøve å lese litt på den siden du ga meg link til, jeg :-) Mvh Om du skal kjøre en php-fil er det egentlig bare å legge den på serveren og peke browseren på den. Da blir den kjørt. 0 Siter
kie Skrevet 17. april 2002 Forfatter Skrevet 17. april 2002 Om du skal kjøre en php-fil er det egentlig bare å legge den på serveren og peke browseren på den. Da blir den kjørt. Tusen takk! Nå kom jeg et skritt videre :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.