Gå til innhold

Er det blitt for lett å bli pensjonist idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Grendel skrev (1 minutt siden):

Kanskje på tide å kalle det uavgjort og gå videre.

Det er ikke uavgjort åh nei, så aldeles ikke. Alle de unge jobber knallhardt og står på. Pensjonister derimot får alt servert på sølvfat kun fordi de blir 66år.

Anonymkode: a3535...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke uavgjort åh nei, så aldeles ikke. Alle de unge jobber knallhardt og står på. Pensjonister derimot får alt servert på sølvfat kun fordi de blir 66år.

Anonymkode: a3535...63e

De fikk jo til og med villa på vestkanten med èn normal lønn tilbake i den tiden de kjøpte seg bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ikke uavgjort åh nei, så aldeles ikke. Alle de unge jobber knallhardt og står på. Pensjonister derimot får alt servert på sølvfat kun fordi de blir 66år.

Anonymkode: a3535...63e

Pensjonister er heller ikke en homogen gruppe der alle er like, akkurat som uføre. Det finnes feks mange minstepensjonister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A black hole to end it all..
Martine skrev (36 minutter siden):

Pensjonister er heller ikke en homogen gruppe der alle er like, akkurat som uføre. Det finnes feks mange minstepensjonister.

Det vet nok alle. Alle skjønner denne tråden handler om å gi erik123 smak av egen medisin heller enn å mobbe pensjonister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A black hole to end it all.. skrev (7 minutter siden):

Det vet nok alle. Alle skjønner denne tråden handler om å gi erik123 smak av egen medisin heller enn å mobbe pensjonister.

Synes du det har fungert så langt? Dere har holdt på i flere dager nå. Kanskje det er bedre å heve dere over det han skriver og heller tenke at han kan ha egne utfordringer som påvirker hvordan han tenker og reagerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A black hole to end it all..
Martine skrev (17 minutter siden):

Synes du det har fungert så langt? Dere har holdt på i flere dager nå. Kanskje det er bedre å heve dere over det han skriver og heller tenke at han kan ha egne utfordringer som påvirker hvordan han tenker og reagerer?

Det er mulig. Vi har alle vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martine skrev (6 timer siden):

Synes du det har fungert så langt? Dere har holdt på i flere dager nå. Kanskje det er bedre å heve dere over det han skriver og heller tenke at han kan ha egne utfordringer som påvirker hvordan han tenker og reagerer?

Jeg er enig i at slike "krangler" som dette sjelden blir konstruktivt for noen parter. 

Samtidig støtter jeg ikke tanken om at hvis man har en utfordring så kan det unnskylde eller bortforklare det man skriver på nett. Hvis man deltar i en diskusjon, og spesielt om man går hardt ut med bastante og enkle påstander, så man både tåle og forvente motbør.

Det å ha en psykologisk utfordring er ikke et frikort for å skrive hva man vil på nett.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at slike "krangler" som dette sjelden blir konstruktivt for noen parter. 

Samtidig støtter jeg ikke tanken om at hvis man har en utfordring så kan det unnskylde eller bortforklare det man skriver på nett. Hvis man deltar i en diskusjon, og spesielt om man går hardt ut med bastante og enkle påstander, så man både tåle og forvente motbør.

Det å ha en psykologisk utfordring er ikke et frikort for å skrive hva man vil på nett.

Det er selvfølgelig ikke det jeg mener, men det er stor forskjell på å gi saklige motsvar i en diskusjon og å komme med oppkonstruerte, unyanserte påstander tilbake for å provosere. Jeg opplever at det er et forsøk på å trigge frem reaksjoner man vet vil komme, kun for å ha enda mer å ta ham på. Selv om utfordringer ikke skal være en unnskyldning for dårlig oppførsel, og man selvfølgelig skal få motsvar, synes jeg likevel at man kan vise litt forståelse for at det kan ligge noe mer bak. Jeg mener absolutt ikke at Erik ikke skal få motsvar, men det er denne evigvarende drittslengingen frem og tilbake jeg ikke synes fører til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (14 timer siden):

Han tror alt er som når han var ung i 1960 😂

Er jo vanlig for eldre å rakke ned på dagens unge. Til og med Sokrates gjorde det i antikkens Hellas.

Like mye som du rakker ned på eldre. Så du er ikke noe bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 timer siden):

Jeg er enig i at slike "krangler" som dette sjelden blir konstruktivt for noen parter. 

Samtidig støtter jeg ikke tanken om at hvis man har en utfordring så kan det unnskylde eller bortforklare det man skriver på nett. Hvis man deltar i en diskusjon, og spesielt om man går hardt ut med bastante og enkle påstander, så man både tåle og forvente motbør.

Det å ha en psykologisk utfordring er ikke et frikort for å skrive hva man vil på nett.

Hvem har psykologisk utfordring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine skrev (11 timer siden):

Synes du det har fungert så langt? Dere har holdt på i flere dager nå. Kanskje det er bedre å heve dere over det han skriver og heller tenke at han kan ha egne utfordringer som påvirker hvordan han tenker og reagerer?

Og det gjelder flere andre her inne. Det er mye drittslenging. Skiller man seg ut, blir man "skutt" ned. Man må mene det samme som alle andre. Jeg er ferdig nå. Kommer ikke videre med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (5 timer siden):

Jeg er enig i at slike "krangler" som dette sjelden blir konstruktivt for noen parter. 

Samtidig støtter jeg ikke tanken om at hvis man har en utfordring så kan det unnskylde eller bortforklare det man skriver på nett. Hvis man deltar i en diskusjon, og spesielt om man går hardt ut med bastante og enkle påstander, så man både tåle og forvente motbør.

Det å ha en psykologisk utfordring er ikke et frikort for å skrive hva man vil på nett.

Det gjelder andre her også. Ikke bare meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fordi du fikk siste ordet.

Anonymkode: a385c...3ca

Vil du ha siste ordet? Er det ikke nok nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke rart det blir krig i verden :D 

Men er en god illustrasjon på nedsiden ved manglende enhet i et folk, folk skiller seg ut i grupper og det blir "krig" mellom gruppene. Mange ser bare oppsidene ved mangfold, men mangfold er en svakhet når ting går nedover i samfunnet, det snakkes det mindre om. Se på japanerne, de har vel hatt nedtur i 30 år eller noe, men folk blir ikke helt rabiate eller går til krig mot hverandre, en føler en enhet og er samlet i nedturen.

Ingen mennesker har fri vilje, så psykdom eller ei endrer lite, alle som sier dumme ting gjør det pga ting utenfor deres egen kontroll, men sier en dumme ting, vil mottakerne, som også mangler fir vilje ofte si dumme ting tilbake, som også er dumt, men også utenfor deres kontroll.

(alle) mennesker er dumme. Og vi vil aldri klare å enes om en løsning. Og samfunnet vil kollapse helt innen 40 år. Det er konklusjonen.

Lykke til !

Anonymkode: dac46...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

”Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.”

Dette sa Sokrates for 2450 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (5 minutter siden):

”Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.”

Dette sa Sokrates for 2450 år siden.

Nei, ikke et sitat fra Sokrates, men skrevet av en viss Kenneth John Freeman i 1907.

http://quoteinvestigator.com/2010/05/01/misbehaving-children-in-ancient-times/ 

Anonymkode: 77b9f...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...