Gå til innhold

Hva skjer i "saken"/hos behandler ved pasients selvmord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Får behandler lov til å ha med seg en kollega inn på møtet i slike tilfeller? Som psykisk støtte?

Anonymkode: 3ec87...0be

Ja, det får de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kommer behandler i bryllupet om pasienten gifter seg?

Anonymkode: 99dcc...7e1

Kanskje hvis hun blir bedt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kommer behandler i bryllupet om pasienten gifter seg?

Anonymkode: 99dcc...7e1

Selvfølgelig ikke. Hadde en psykolog på dps dratt i en pasient sitt bryllup og sjefen hadde fått vite det hadde det blitt sparken. 

Psykologer og forsåvidt alle andre folk i helsevesenet får ikke en gang lov til å hilse på en pasient først ute i offentligheten pga taushetsplikten. 

Anonymkode: cc4a3...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Fy faen så frekt.

Hvem vil ha en behandler i sitt bryllup? Dette er ikke vennene dine. Du går til de for å få behandling. Ikke kaffeslabberas og vennskapsprat. 

Anonymkode: cc4a3...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig ikke. Hadde en psykolog på dps dratt i en pasient sitt bryllup og sjefen hadde fått vite det hadde det blitt sparken. 

Psykologer og forsåvidt alle andre folk i helsevesenet får ikke en gang lov til å hilse på en pasient først ute i offentligheten pga taushetsplikten. 

Anonymkode: cc4a3...aa7

Det er pasienten som eier taushetsplikten. Om pasienten hilser først, kan behandler hilse tilbake. 
Om det skulle skje at pas ber behandler i bryllup, kan behandler delta om det vurderes riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (18 minutter siden):

Det er pasienten som eier taushetsplikten. Om pasienten hilser først, kan behandler hilse tilbake. 
Om det skulle skje at pas ber behandler i bryllup, kan behandler delta om det vurderes riktig. 

Hvordan kan det vurderes riktig?

Anonymkode: f24e5...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (11 minutter siden):

Jeg skal dra i mine behandlere sine begravelser.

Jeg skal dra i konfirmasjoner og bryllup samt bursdagsselskap tenker jeg. Begravelse får de ikke med seg at jeg er på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Jeg skal dra i konfirmasjoner og bryllup samt bursdagsselskap tenker jeg. Begravelse får de ikke med seg at jeg er på. 

Rar form for humor?

Anonymkode: f24e5...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (20 minutter siden):

Jeg skal dra i mine behandlere sine begravelser.

Du vil vise respekt og ta farvel?

Anonymkode: f24e5...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rar form for humor?

Anonymkode: f24e5...794

Bedre enn ingen humor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (6 minutter siden):

Bedre enn ingen humor. 

Sant nok.

Anonymkode: f24e5...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (42 minutter siden):

Det er pasienten som eier taushetsplikten. Om pasienten hilser først, kan behandler hilse tilbake. 
Om det skulle skje at pas ber behandler i bryllup, kan behandler delta om det vurderes riktig. 

Det er aldri ok at en behandler drar i en pasient sitt bryllup. Det ville vært svært uprofesjonelt 😂 snakk om rolleblanding. 

Anonymkode: cc4a3...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Hadde en psykolog på dps dratt i en pasient sitt bryllup og sjefen hadde fått vite det hadde det blitt sparken. 

Psykologer og forsåvidt alle andre folk i helsevesenet får ikke en gang lov til å hilse på en pasient først ute i offentligheten pga taushetsplikten. 

Anonymkode: cc4a3...aa7

Et vesentlig unntak fra dette, er i de tilfellene hvor pasienten på forhånd har sagt at det er ønskelig at behandlere uansett hilser om de skulle møtes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Et vesentlig unntak fra dette, er i de tilfellene hvor pasienten på forhånd har sagt at det er ønskelig at behandlere uansett hilser om de skulle møtes. 

Jeg og min behandler så hverandre i byen en lørdag. Jeg hilset ikke og min behandler sa etterpå at han gjerne ville hilset på meg men at han ikke gjorde det da han ikke visste hvordan jeg ville reagere.

Anonymkode: f24e5...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommer behandler i bryllupet om pasienten gifter seg?

Anonymkode: 99dcc...7e1

😆

 

Trinity80 skrev (4 timer siden):

Jeg skal dra i konfirmasjoner og bryllup samt bursdagsselskap tenker jeg. Begravelse får de ikke med seg at jeg er på. 

😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg og min behandler så hverandre i byen en lørdag. Jeg hilset ikke og min behandler sa etterpå at han gjerne ville hilset på meg men at han ikke gjorde det da han ikke visste hvordan jeg ville reagere.

Anonymkode: f24e5...794

Der håndterte han det riktig.

 

Selv har jeg opplevde det motsatte for 5-6 år siden, at en fra psykiatrien kom bort og presenterte seg. Hva jeg vet, hadde vi ingen avtaler om slikt. Jeg har gjort avtaler med de få jeg har fått god kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...