Gå til innhold

Kvinnekampen som feministene og venstresiden ikke tar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/muslimske-jenter-svetter-under-hijaber-dette-er-mishandling/o/5-95-2005347

Mens nordmenn plasker i havet og kjøler seg ned, svetter muslimske jenter under hijaber.

Årsaken er åpenbar: Det er ikke religionen alene, men ideologien islamisme som uniformerer jenter fra de er bitte små.

Med denne uniformen venner jentene seg til et liv uten likestilling, bading, selvbestemmelse og uten rett til å være frie som andre barn. Og ikke helt menneske med de samme rettighetene som brødrene.

Anonymkode: 27dc1...b5d

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/muslimske-jenter-svetter-under-hijaber-dette-er-mishandling/o/5-95-2005347

Mens nordmenn plasker i havet og kjøler seg ned, svetter muslimske jenter under hijaber.

Årsaken er åpenbar: Det er ikke religionen alene, men ideologien islamisme som uniformerer jenter fra de er bitte små.

Med denne uniformen venner jentene seg til et liv uten likestilling, bading, selvbestemmelse og uten rett til å være frie som andre barn. Og ikke helt menneske med de samme rettighetene som brødrene.

Jeg har sett tilfeller der hele familier har vært ute i varmen, far og sønn(er) i t-skjorte og shorts i sommersola, mor og datter/døtre godt innpakket... Jeg gråter inni meg for småjentene.

Drømmeautomat

Jeg savner at Bandehy konkretiserer:

1. Hvor utbredt dette problemet er. Mitt inntrykk er at det er marginalt. De aller fleste muslimer i Norge lar døtrene sine bade og tvinger ikke på dem hijab i ung alder.

2. Hva som skal gjøres med dette. Forby hijab for jenter under en viss alder? Totalt hijab-forbud? Lage regler for hvor mange og hvilke plagg et barn kan bære gitt visse temperaturer?

Bandehys kommentar er en ren synsing og framstår som lite annet enn nok en utblåsning om hvor forferdelig islam og muslimer er.

Endret av Drømmeautomat
Drømmeautomat skrev (56 minutter siden):

1. Hvor utbredt dette problemet er. Mitt inntrykk er at det er marginalt. De aller fleste muslimer i Norge lar døtrene sine bade og tvinger ikke på dem hijab i ung alder.

2. Hva som skal gjøres med dette. Forby hijab for jenter under en viss alder? Totalt hijab-forbud? Lage regler for hvor mange og hvilke plagg et barn kan bære gitt visse temperaturer?

Ja, det kan godt innføres forbud mot hijab før jentene er myndige. Og forbud mot niqab og  burka.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Ja, det kan godt innføres forbud mot hijab før jentene er myndige. Og forbud mot niqab og  burka.

"Jeg vil vise hvor forkastelig det er at menn bestemmer hva dere skal gå i med å bestemme hva dere ikke får gå i".

Det er ikke noe særlig bedre å nekte noen å gå i et plagg enn det er å pålegge dem å gjøre det. Hva med å ikke bestemme over andre og la folk få gå i hva de vil?

Så kan man heller legge inn innsats i holdningskampanjer.

Vhanja skrev (41 minutter siden):

"Jeg vil vise hvor forkastelig det er at menn bestemmer hva dere skal gå i med å bestemme hva dere ikke får gå i".

Det er ikke noe særlig bedre å nekte noen å gå i et plagg enn det er å pålegge dem å gjøre det. Hva med å ikke bestemme over andre og la folk få gå i hva de vil?

Så kan man heller legge inn innsats i holdningskampanjer.

Disse kvinneundertrykkende plaggene synes jeg godt vi kan forby, ja.

Annonse

Lillemus skrev (28 minutter siden):

Disse kvinneundertrykkende plaggene synes jeg godt vi kan forby, ja.

Jeg synes vi skal slutte å tro at vi vet hva som er best for andre.  Da er vi jo ikke så mye bedre enn de menn som vil påtvinge dem disse klærne - fordi de også mener de vet hva som er best for andre.

Endret av Vhanja
AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg synes vi skal slutte å tro at vi vet hva som er best for andre. 

Mens i Iran fengsles og piskes kvinner som trosser hijab påbudet (flere har blitt drept av moralpolitiet).

https://www.aftenposten.no/verden/i/VPBbR6/iranske-myndigheter-trapper-opp-jakten-paa-kvinner-uten-hijab-tre-aktivister-forbereder-seg-paa-blodbad

https://www.nrk.no/urix/iran-vil-filme-kvinner-uten-hijab-1.16370088

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (2 timer siden):

Bandehys kommentar er en ren synsing og framstår som lite annet enn nok en utblåsning om hvor forferdelig islam og muslimer er.

Nå eksemplifiserer du venstresiden helt perfekt. Helt klokkerent.

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå eksemplifiserer du venstresiden helt perfekt. Helt klokkerent.

Hvis dette er venstresida for deg, helt greit for meg. Jeg har ingen interesse av å påføre deg kognitiv dissonans på en lørdags ettermiddag.

Problemet med kommentaren består: Den fremlegger ikke empiri og den kommer ikke med konkrete forslag for å bedre det eventuelle problemet. Da står man igjen med nok en utblåsning om hvor ille islam er. Det er lite konkret å debattere når en tekst er så substansløs.

Hva ville du med å dele denne teksten? Bare si at islam er kjipt nok en gang? Eller har du den empirien og/eller de konkrete løsningsforslagene som Bandehy beleilig unngår?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser ikke hva det har med mitt utsagn å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...