Gå til innhold

Hvor ble det av den siste tieren?

Anbefalte innlegg

Gjest Basseluska

Tre menn kommer inn på et hotell og får vite at det bare finnes ett ledig rom og at det koster 300 kr pr natt. De betaler 100 kr hver og går til rommet. Senere oppdager mannen i resepsjonen at han har gjort en feil, rommet koster bare 250 kr.

Pikkoloen som får i oppdrag å tilbakebetale de 50 kr, stapper 20 kr i lommen og tenker at nå får de tre mennene 10 kr hver tilbake.

På denne måten har mennene betalt 90 kr hver og pikkoloen har knabbet 20 kr; til sammen 290 kr. Hvor er det blitt av den siste tieren?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48654-hvor-ble-det-av-den-siste-tieren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest pirrka

Slike er morosame, vi dreiv masse med det i "gamle dagar" hugsar eg.

Løysinga er at du kan ikkje legge dei tjue kronene pikkoloen tok til det som gjestene har betalt, fordi dei tjue alt er ein del av dei nitti! Gjestene skulle eigentleg betale berre 250, men har betalt 270. Det er denne differansen pikkoloen har tatt.

Nei, for i handlevogna sitter en sånn polett fra DnB som man kan feste til nøkkelknippet sitt!

Jepp! og de er umistelige! Så det hender en blir møtt med sure folk som stikker til deg en ti'er og skal ha vogna di, og så må man svare at man vil ha igjen sin egen....*lol*

Annonse

Gjest Basseluska

Jepp! og de er umistelige! Så det hender en blir møtt med sure folk som stikker til deg en ti'er og skal ha vogna di, og så må man svare at man vil ha igjen sin egen....*lol*

Ja - man gir da for pokker ikke fra seg vogna med den dyrebare poletten i! o)

Gjest Basseluska

Hehe. Personlig har jeg fra Pfizer, og har også måttet sloss med gamle damer om den.

(fyttikatta hvor mange frekke gamle damer det finnes)

Ja, gamle damer (les: kjerringer) hører fanden til! Tror de eier verden!

Hmmm.... lurer på om jeg skal bli en sånn selv, om en 50 - 60 år... Presse meg frem i køer, forvente at alle reiser seg for meg på bussen osv. Ja, sånn vil jeg bli! ;o)

.. Hi hi, prisen har gått opp siden sist gang jeg hørte denne. Den gang kosta hærberget 10 kroner, og løpegutten skulle tilbake med fem kroner...

Og blant forslagene jeg har fått når jeg har fortalt denne (helst i festlig lag, når folk begynner å bli på en snurr) er:

- Han kjøpte øl for den!

- Han gav den til frelsesarmeen.

- Kronesautomat!

- Hull i lomma...

Ja, gamle damer (les: kjerringer) hører fanden til! Tror de eier verden!

Hmmm.... lurer på om jeg skal bli en sånn selv, om en 50 - 60 år... Presse meg frem i køer, forvente at alle reiser seg for meg på bussen osv. Ja, sånn vil jeg bli! ;o)

Hehe. Jeg har begynt å øve meg litt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...