Gå til innhold

Frekke, uærlige folk!

Anbefalte innlegg

For gud veit hvilken gang sitter jeg og skriver purrebrev, og jeg er så drit lei folk som ikke gidder å gjøre opp for seg! Hjelp skal de ha, ( er håndverker) men med en gang regninga kommer er du glemt! Er det så fordømt vanskelig å ta en telefon og be om utsettelse eller en eller annen slags ordning med regninga istedetfor å late som ingenting? Er det blitt for dyrt så kan jo det sikkert diskuteres også, ihvertfall forklares! Hadde vært bedre om de lot være å hyre hjelp i det hele tatt hvis de absolutt ikke vil/kan betale...

Hva skal jeg gjøre med slike folk? Prøver å ringe rundt og spørre hva som er problemet, men får alltid høre at jooooda, det skal ordnes med EN gang! Også ender det allikevel med inkasso, noe som fordyrer saken betraktelig for dem. På toppen ringer de og vil ha hjelp igjen!

Makan til frekkhet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48671-frekke-u%C3%A6rlige-folk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

godt å vite at jeg ikke er av de ihvertfall. Betaler regninene mine med en gang hvis det er penger på kontoen. Hvis ikke legger jeg de inn slik at jeg skal slippe purring og slikt *stolt*

Det er så utrolig frekt å ikke ringe og gi beskjed hvis man ikke kan betale innen forfallsfristen.

En gang måtte jeg ha en liten utsettelse på en uke, da ringte jeg og spurte omdet gikk greit. Joa, no problemer.

Ærlighet varer lengst sier bare jeg

Vi hadde håndtverker i fjor for å bygge nytt bad. Han ble ikke helt ferdig og det gjensto to små filleting (tar han toppen en time å rette opp).

Han dro på ferie og lovte å komme tilbake etter ferien. Da vi fikk regninga på 40.000, holdt vi tilbake 10.000 for å være sikker på at han kom tilbake. Han har enda ikke vært her, men purring på penga har vi fått.

Vi hadde håndtverker i fjor for å bygge nytt bad. Han ble ikke helt ferdig og det gjensto to små filleting (tar han toppen en time å rette opp).

Han dro på ferie og lovte å komme tilbake etter ferien. Da vi fikk regninga på 40.000, holdt vi tilbake 10.000 for å være sikker på at han kom tilbake. Han har enda ikke vært her, men purring på penga har vi fått.

I ditt tilfelle er jeg enig i at det er greit å vente med å betale når han ikke dukker opp. Regner med at du har ringt og forklart årsaken, og da har han kun seg selv å takke.

Det jeg klager på er folk som får hjelp omtrent midt på natta fordi det er krise, du står på og ordner opp etter alle kunstens regler tilogmed uten å ta noe ekstra for det. Også gidder de ikke betale!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...