Gå til innhold

Skremmende sinne, hatsk retorikk og konspirasjonstorier hos alternative nyhetsformidlere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste årene har vi sett at alternative nyhetsmedier har blitt mer populære. Eksempler på norske nyhetsformidlere av denne typen er document.no, steigan.no, inyheter.no og rights.no.

Disse plattformene bruker ofte retorikk preget av sinne, hat og konspirasjonsteorier. De gir enkle forklaringer på vanskelige problemer. Men denne typen nyheter kan også skape sinne og polarisering, som gjør det vanskeligere for folk å diskutere på konstruktiv måte. Dette smitter også over på kommentarfeltene som er like ille,virkelig ille. 
                                   
Jeg blir skremt når jeg leser på slike nettsteder. Det virker som om disse lever i en helt annen verden enn flertallet? Det virker som de ønsker konflikt og en nedsmelting av samfunnet? 

Hva tenker andre om dette?

Anonymkode: 63c42...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror man hadde sett færre av denne typen nettsteder om de mer etablerte mediene drev med skikkelig journalistikk i større grad.

Flere av de er redusert til se og hør lignende blekker, med kjendissladder og alt medfølgende.

I tillegg burde de i mindre grad la seg styre av politisk korrekthet og heller ha fokus på å nøytralt formidle informasjon til folket.

Ellers enig med deg, mye sprøtt der ute. Selv om jeg faktisk klikker inn på noen av dem ab og til, da jeg synes et annet perspektiv kan være interessant

Anonymkode: 30c58...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det virker som om disse lever i en helt annen verden enn flertallet?

Det gjør de nok, men er egentlig flertallets verden så mye bedre? Dessuten hadde det vært veldig kjedelig for antikonspirasjonsmiljøet om de ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir skremt når jeg leser på slike nettsteder. Det virker som om disse lever i en helt annen verden enn flertallet? Det virker som de ønsker konflikt og en nedsmelting av samfunnet? 

Anonymkode: 63c42...0a4

Når mindretall ikke liker noe, men flertallet gir blaffen, så er det faktisk veldig begrenset med muligheter en har Hva ville du gjort, om du mente noe var viktig, men alle rundt deg bare ga blaffen i deg for du er mindretall og derfor mindre verdt ? å samle dramatiske historier og bruke dem til å vekke folk er vel det beste alternativet en har da, selv om det som regel ikke lykkes.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir skremt når jeg leser på slike nettsteder. Det virker som om disse lever i en helt annen verden enn flertallet? Det virker som de ønsker konflikt og en nedsmelting av samfunnet? 

Anonymkode: 63c42...0a4

Har ikke lest nettsidene du nevner men tror jeg vet omtrent hvor i landet de ligger, men vil som motsvar si at jeg blir skremt når jeg leser mainstream medier, vg.no, nrk.no db.no etc etc, for mens svenske tilstander kryper inn, som følge av politikken du/de er for, er det 0 realisme, null løsninger, null fokus i avisene, som informerer folket. Og uten informasjon, hvordan skal saueflokken ledes i riktig retning ? Mainstream medier tar ikke sitt ytringsansvar på alvor, det er kun profitt/woke som er fokus for dem

Jeg blir skremt av at du blir skremt av at andre blir skremt, av resultatene av din egen politikk, som er skremmende ;) 

Anonymkode: 924aa...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mainstream medier tar ikke sitt ytringsansvar på alvor,

Hva med deg selv? Tar du ditt ytringsansvar på alvor, når du poster som anonym?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Hva med deg selv? Tar du ditt ytringsansvar på alvor, når du poster som anonym?

FfBR_mqaUAE2jxh.png

Anonymkode: 924aa...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alt var bedre før vel?

Konspirasjonsteoriene var ihvertfall både bedre og morsommere før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri man kan bli kvitt det, men signerer på at det beste de andre mediene kan gjøre er å være seriøse og redelige selv sånn at flertallet stoler på dem.

Jeg tenker det dummeste man kan gjøre er å få panikk og ikke stole på at åpen debatt fungerer. Spesielt hvis man kansellerer, mistenkeliggjør eller latterliggjør folk med legitime argumenter. Ingen ting skaper mer mistillit.

Jeg kommer i alle fall på én gang et sånt nettsted har gjort noe positivt, og det var når Resett offentliggjorde varslene mot Giske. Det var absolutt på sin plass det var en Kafka-prosess frem til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at konspirasjonsteorier er et symptom på at skolesystemet har feilet. Vi har ikke lykkes med å lære barn om kritisk tenking, logikk og kildekritkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Jeg har alltid tenkt at konspirasjonsteorier er et symptom på at skolesystemet har feilet.

Hvilke tiltak vil du i så fall iverksette for å snu utviklingen, når vi tar i betraktning at kunnskapsforakt i mange tilfeller er noe barn lærer hjemme?

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Hvilke tiltak vil du i så fall iverksette for å snu utviklingen, når vi tar i betraktning at kunnskapsforakt i mange tilfeller er noe barn lærer hjemme?

Innføre mer logikk, kritisk tenking og vitenskapsteori i skolen. Da selvsagt lagt opp til barnas alder. 

Hvis dette blir innført i ung alder så kan det være at fremtidens barn vokser opp med mindre kunnskapsforakt enn dagens voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (11 minutter siden):

Innføre mer logikk, kritisk tenking og vitenskapsteori i skolen.

Foreldre møter dette med en tilsvarende mengde av antiintellektualisme og faktaforakt - og det er påfallende godt organisert.

Mitt forslag er at staten tar i bruk reklameindustriens metoder for å påvirke barn og unge til kritisk tenkning utenfor skolens arena. Det burde være uproblematisk mtp. at kommersiell bedriftstenkning i statsapparatet allerede er stilltiende akseptert i befolkningen, bl.a. gjennom innføringen av New Public Management - ideologien.

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker skrev (12 timer siden):

Det gjør de nok, men er egentlig flertallets verden så mye bedre? Dessuten hadde det vært veldig kjedelig for antikonspirasjonsmiljøet om de ble borte.

De bør forsvinne..Det er bare hat og faenskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 minutt siden):

De bør forsvinne..Det er bare hat og faenskap.

Da regner jeg med at du har en oppskrift på hvordan. Fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk øglefolk som leder USA. Før vi anerkjenner dette som fakta, vil makten deres bare øke.

Var egentlig kabinstreiken i SAS, ett moralsk initiativ da den nederlandske øglen som leder SAS hadde planer om massive chemtrails den perioden!

 

En dag er dere øglefolk beseiret!!!!!

 

Psykiatri på 90 tallet, subkultur i dag.

Anonymkode: 55991...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (5 timer siden):

Da regner jeg med at du har en oppskrift på hvordan. Fyr løs!

Ikke på stående fot, men regner med at du har løsningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...