Gå til innhold

Hva avgjør om man blir pumpa eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man har tatt overdose. Opplevd både å bli og ikke bli

Er det om man er bevisst eller ikke det handler om? Da jeg var våken og kunne svare på spørsmål såvidt så ble jeg ikke pumpa, mens da jeg sov så ble jeg pumps

 

Anonymkode: 1637b...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beror sikkert på flere faktorer, men en faktor kan være tiden. Det hjelper jo ikke å bli "pumpet" hvis det har gått en stund etter inntaket. 

Anonymkode: 0dd15...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble pumpet. Var lys våken æsj.

Strengt tatt var det bel ikke noe vits i, da det var halvannen time etter inntak.

Gjorde det bare på trass for å oppføre meg slik att de ikke kunne ha meg på sykehjemmet.

Sykepleieren som var med å pumpe var en skikkelig dritt. Slang med leppa . Så (navnet mitt.) ville ha litt oppmerksomhet i kveld da? Prøvde å forklare hvordan der var på psykehjemmet, men da ble han bare enda spydigere. Men jeg antar det virket for jeg har aldri svelget en overdose siden.

Anonymkode: 07d29...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når man har tatt overdose. Opplevd både å bli og ikke bli

Er det om man er bevisst eller ikke det handler om? Da jeg var våken og kunne svare på spørsmål såvidt så ble jeg ikke pumpa, mens da jeg sov så ble jeg pumps

 

Anonymkode: 1637b...d5f

 

En vurderer om medisinsk kull for å forhindre at kroppen tar opp alt vil være nyttig. Mengde og tid siden inntak spiller inn.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt pumpet to ganger og ikke noen ganger. Alle gangene har jeg fått kull. 

Den siste gangen så ringte de giftsentralen for å spørre om pumping var nødvendig. Det var en fæl opplevelse. Veldig nedverdigende, selv om ingen sa noe negativt til meg. Måtte få anestesi inn for å gi meg lystgass. Til slutt ble slangen tvunget ned, mens jeg spydde flere ganger. Det var en veldig tøff opplevelse, og så ble det walk of shame morgenen etter når jeg ble overført til psyk i klær full av spy og kull. At noen kan si at en gjør slik bare for oppmerksomhet syntes jeg er vanskelig å høre. Ingen setter seg i en slik situasjon uten å være alvorlig syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok det som sagt bare for å sabotere mitt ufrivillige opphold på et fælt psykiatrisk sykehjem. Men det var en dårlig opplevelse uansett, og jeg fikk litt flashbacks i årevis etterpå. Og har senere måtte kaste inn håndkleet på gastroskopi.

Anonymkode: 07d29...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt pumpet to ganger tror jeg. Da har jeg vært våken og ikke rukket å bli så påvirket. De andre gangene har jeg vært komatøs så da har de ikke pumpet, men gitt symptomatisk behandling slik som orfiril ved grand mal epileptisk anfall og noe annet intravenøst for å hjelpe hjertet som holdt på å stanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...