Gå til innhold

Betalingsutsettelse i banken, renter også?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat nå

Er det mulig å få en hel måneds(/termin) utsettelse hos banken for å komme over en kneik. Jeg tenker da på bade renter og avdrag. Jeg har ikke lyst til å fremstille meg som gjeldsoffer(selv om det nesten er nummeret før), da jeg gjerne vil beholde det gode kundeforholdet og kunne søke lån der ved senere anledninger. Siden vi har stort huslån vil det hjelpe utrolig med en eller to måneders utsettelse, slik at vi kan få betalt ned andre ting.

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Vi fikk en måneds betlaingsutsettelse uten problemer for å komme over kneika med alt av regninger i januar samtidig som det var slutt på mine svangerskapspenger. Det var ikke noe problem i det hele tatt. Alt ble bare forskøvet en måned, både renter og avdrag. Når man har det på 20 år så utgjør jo ikke det så mye akkurat, men det hjalp utrolig godt for oss akkuart da.

Men å gjøre det for å reise på sydentur hadde vi aldri gjort...

Eg har gjort det flere ganger, men om du kan unngå det så gjør det.

På ett stort huslån er det nemlig dritdyrt !

Eg utsatte avdrag/renter i to mnd. på ett lån på i underkant av 1 mill., det medførte en ekstra nedbetalingstid på flere år.

Tror det ville øke innbetalingen på lånet med ca. 150000.- kroner totalt, avdrag/renter var på ca. 7000.- i mnd.

Tenk deg godt om, og vurder andre alternativer !

Mvh

Gjest anonym akkurat nå

Eg har gjort det flere ganger, men om du kan unngå det så gjør det.

På ett stort huslån er det nemlig dritdyrt !

Eg utsatte avdrag/renter i to mnd. på ett lån på i underkant av 1 mill., det medførte en ekstra nedbetalingstid på flere år.

Tror det ville øke innbetalingen på lånet med ca. 150000.- kroner totalt, avdrag/renter var på ca. 7000.- i mnd.

Tenk deg godt om, og vurder andre alternativer !

Mvh

Det hørtes forferdelig mye ut det du forteller der Geir. Men jeg vet ikke om alternativet er så mye bedre, når vi da må låne penger for å få betalt utestående regninger.

Det hørtes forferdelig mye ut det du forteller der Geir. Men jeg vet ikke om alternativet er så mye bedre, når vi da må låne penger for å få betalt utestående regninger.

Eg ville tatt det opp med banken, og bedt om en oversikt over kor mye begge alternativene vil koste dere.

Alt. 1 Utsetting av avdrag/renter, i x antall mnd.

Alt. 2 Påplussing av eksisterende lån, med beløp tilsvarende det renter/avdrag utgjør.

Dette bør banken din kunne gi deg svar på i løpet av noen timer.

Mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...