Gå til innhold

hva heter mappen jeg skal legge hjemmesiden i på start.no

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pass på at når du bruker FrontPage dukker det opp en del elementer (knapper, linker, menyer etc) som automatisk legger seg i andre undermapper - som _derived, for eksempel. Da må du opprette likedanne undermapper på start.no sin server (under public_htm) og laste opp disse elementene dit!

Venter spent på fortsettelsen! Ser at du også har en Adrian.. ;o)

Pass på at når du bruker FrontPage dukker det opp en del elementer (knapper, linker, menyer etc) som automatisk legger seg i andre undermapper - som _derived, for eksempel. Da må du opprette likedanne undermapper på start.no sin server (under public_htm) og laste opp disse elementene dit!

Venter spent på fortsettelsen! Ser at du også har en Adrian.. ;o)

"som automatisk legger seg i andre undermapper - som _derived"

...hæ??

Jeg bruker FP, men har aldri sett/tenkt over dette... Hmm, mine sider funker lell de da... Jeg bruker ws-ftp å laste opp med...

Jeg lagde kun public_html-mappa (eller lå den der tro, husker ikke)...??..

Mappen public_html ligger på start-serveren. Alle de andre tingene som ligger der kan du bare overse. Husk å slette index.html-filen som ligger der allerede.

Hvis du sender en tekstmelding til Start kan du slippe å koble deg opp til Start for å få ftp-tilgang hver gang. Det fungerer helt greit.

Send ST FTP til 1901

Det koster 10 kroner.

Mappen public_html ligger på start-serveren. Alle de andre tingene som ligger der kan du bare overse. Husk å slette index.html-filen som ligger der allerede.

Hvis du sender en tekstmelding til Start kan du slippe å koble deg opp til Start for å få ftp-tilgang hver gang. Det fungerer helt greit.

Send ST FTP til 1901

Det koster 10 kroner.

Du må sende:

ST FTP ditt brukernavn

til 1901

Annonse

...hæ??

Jeg bruker FP, men har aldri sett/tenkt over dette... Hmm, mine sider funker lell de da... Jeg bruker ws-ftp å laste opp med...

public_htm mappa ligger der fra før.

Mulig at dersom man laster over hele mapper om gangen så tas undermappene med? Gjør du det, da? Jeg laster over filene enkeltvis, jeg, og da må man i alle fall lage undermappene manuelt.

...hæ??

Dersom man bruker frontpage kan man bruke frontpage til å laste opp med også. Den vil da bare laste opp de filene som er endret siden forrige opplasting.

Den funksjonen man da vil bruke er Publiser/Publish.

public_htm mappa ligger der fra før.

Mulig at dersom man laster over hele mapper om gangen så tas undermappene med? Gjør du det, da? Jeg laster over filene enkeltvis, jeg, og da må man i alle fall lage undermappene manuelt.

Å, sånn ja, skjønte bare ikke hva du mente med "derived"...?

Jeg har laget undermapper til public_html, og jeg laster noen ganger opp bare filer, andre ganger hele mapper (med innhold)...

Er det ikke det jeg gjør da??..uff, nå ble jeg usikker.....øøhhh...

Dersom man bruker frontpage kan man bruke frontpage til å laste opp med også. Den vil da bare laste opp de filene som er endret siden forrige opplasting.

Jepp, jeg har "hørt om" dette.. Synes ws-ftp'n er greiest jeg...

Man kan ikke benytte denne funksjonen på serveren til start.no - i alle fall kunne man ikke det da jeg opprettet siden min for et års tid siden. Serveren støttet FP-funksjoner i den forstand at man kan _lage_ tilsvarende mapper som FP automatisk generer og deretter fylle opp disse, men man må altså ta i bruk et ftp-program for å overføre filene.

Å, sånn ja, skjønte bare ikke hva du mente med "derived"...?

Jeg har laget undermapper til public_html, og jeg laster noen ganger opp bare filer, andre ganger hele mapper (med innhold)...

Er det ikke det jeg gjør da??..uff, nå ble jeg usikker.....øøhhh...

Hehe - JEG vet i alle fall ikke hva du gjør! ;o)

derived-mappa er den som bl.a. knapper (linker) til andre sider på hjemmesiden legger seg i, i alle fall i min versjon av FP.

Man kan ikke benytte denne funksjonen på serveren til start.no - i alle fall kunne man ikke det da jeg opprettet siden min for et års tid siden. Serveren støttet FP-funksjoner i den forstand at man kan _lage_ tilsvarende mapper som FP automatisk generer og deretter fylle opp disse, men man må altså ta i bruk et ftp-program for å overføre filene.

Altså, det jeg prøver å få frem er at FP støtter FTP.

Annonse

Hehe - JEG vet i alle fall ikke hva du gjør! ;o)

derived-mappa er den som bl.a. knapper (linker) til andre sider på hjemmesiden legger seg i, i alle fall i min versjon av FP.

ÅÅååå, men jeg har ikke hjemmesidene mine i den mappa FP bestemmer serru.

Jeg har laget meg "egen mappe" for hemmesidene mine serru...*s*

...eller er jeg helt på jordet, og har misforstått deg totalt nå?...

Altså, det jeg prøver å få frem er at FP støtter FTP.

Ok, det jeg leste var at "man kan bruke FP's Publisher til å overføre filene"..! ;o)

Det kan man nok i mange tilfeller, men ikke til start.no sin server. Er vi på nett da?

ÅÅååå, men jeg har ikke hjemmesidene mine i den mappa FP bestemmer serru.

Jeg har laget meg "egen mappe" for hemmesidene mine serru...*s*

...eller er jeg helt på jordet, og har misforstått deg totalt nå?...

Nei, nå er vi enige! :o))

Ok, det jeg leste var at "man kan bruke FP's Publisher til å overføre filene"..! ;o)

Det kan man nok i mange tilfeller, men ikke til start.no sin server. Er vi på nett da?

FPs publish-funksjon støtter servere som har FP server extensions, og den støtter servere som har FTP. Dermed kan man bruke FPs publish mot start.no også.

FPs publish-funksjon støtter servere som har FP server extensions, og den støtter servere som har FTP. Dermed kan man bruke FPs publish mot start.no også.

Da er det i så fall en helt ny tjeneste - akkurat den teksten hadde de nemlig da jeg opprettet min side der for et års tid siden (at de støttet FP server extensions). Etter mye klunder og x antall telefoner til support ble vi endelig enige om at det i praksis betydde at man kunne _manuelt_ opprette de samme mappene som automatisk ble generert i FP, men man kunne ikke overføre filer til serveren deres via Publisher - man måtte bruke ftp. Ergo bruker jeg ftp, og det går så det suser! :o)

Da er det i så fall en helt ny tjeneste - akkurat den teksten hadde de nemlig da jeg opprettet min side der for et års tid siden (at de støttet FP server extensions). Etter mye klunder og x antall telefoner til support ble vi endelig enige om at det i praksis betydde at man kunne _manuelt_ opprette de samme mappene som automatisk ble generert i FP, men man kunne ikke overføre filer til serveren deres via Publisher - man måtte bruke ftp. Ergo bruker jeg ftp, og det går så det suser! :o)

Om man bruker publisher, så sier man at man vil publisere til ftp://ftp.start.no/dinmappe

i stedet for http://www.start.no/dinmappe

Og voila så har FP blitt en FTP-klient..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...