hattifnattus Skrevet lørdag kl 09:51 Del Skrevet lørdag kl 09:51 Jeg må ha en operasjon i nærmeste framtid og må legges i narkose i et par timers tid, og jeg gruer meg sånn. Ofte så hører jeg fra folk at de beskriver det som den beste søvnen de har hatt, de gleder seg til å gå under o.l men jeg hater tanken på å bli slått helt ut, og ikke ha kontroll på hva jeg sier eller gjør underveis og etterpå. Jeg ble operert en gang for 12 år siden, men husker veldig lite annet enn at hele kroppen var vanvittig tung og jeg frøs og skalv da jeg våknet opp. Hvordan kan jeg klare å snu på det? Jeg vet at leger har sett det aller meste før og at jeg bare er en i rekka hvor de sikkert verken husker eller bryr seg, men jeg syns det er så ekkelt å vite at jeg må være bevisstløs og gi fra meg kontrollen på kroppen på den måten der, uten å få med meg hva som skjer rundt meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet lørdag kl 10:20 Del Skrevet lørdag kl 10:20 hattifnattus skrev (27 minutter siden): Jeg må ha en operasjon i nærmeste framtid og må legges i narkose i et par timers tid, og jeg gruer meg sånn. Ofte så hører jeg fra folk at de beskriver det som den beste søvnen de har hatt, de gleder seg til å gå under o.l men jeg hater tanken på å bli slått helt ut, og ikke ha kontroll på hva jeg sier eller gjør underveis og etterpå. Jeg ble operert en gang for 12 år siden, men husker veldig lite annet enn at hele kroppen var vanvittig tung og jeg frøs og skalv da jeg våknet opp. Hvordan kan jeg klare å snu på det? Jeg vet at leger har sett det aller meste før og at jeg bare er en i rekka hvor de sikkert verken husker eller bryr seg, men jeg syns det er så ekkelt å vite at jeg må være bevisstløs og gi fra meg kontrollen på kroppen på den måten der, uten å få med meg hva som skjer rundt meg. det går nok bra jeg gruet meg også veldig til operasjon men det gikk fint, jeg fikk varmeteppe da jeg frøs sånn etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hattifnattus Skrevet lørdag kl 10:39 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 10:39 stjernestøv skrev (9 minutter siden): det går nok bra jeg gruet meg også veldig til operasjon men det gikk fint, jeg fikk varmeteppe da jeg frøs sånn etterpå. Takk for svar Lå du sånn lenge etterpå? Jeg prøver å huske tilbake til den tidligere operasjonen, men jeg husker så utrolig lite. Hvordan var det å våkne opp fra narkosen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet lørdag kl 12:08 Del Skrevet lørdag kl 12:08 hattifnattus skrev (1 time siden): Takk for svar Lå du sånn lenge etterpå? Jeg prøver å huske tilbake til den tidligere operasjonen, men jeg husker så utrolig lite. Hvordan var det å våkne opp fra narkosen? lå vel med varmeteppe rundt to timer. jeg trodde jeg var hjemme når jeg våknet men det gikk fort over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knas Skrevet lørdag kl 12:43 Del Skrevet lørdag kl 12:43 Du er i de beste hender. De du kommer til, gjør dette hver eneste dag og vet hva de gjør. Lykke til! 😊 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hattifnattus Skrevet lørdag kl 12:54 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 12:54 stjernestøv skrev (45 minutter siden): lå vel med varmeteppe rundt to timer. jeg trodde jeg var hjemme når jeg våknet men det gikk fort over. knas skrev (10 minutter siden): Du er i de beste hender. De du kommer til, gjør dette hver eneste dag og vet hva de gjør. Lykke til! 😊 Tusen takk begge to 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet lørdag kl 13:05 Del Skrevet lørdag kl 13:05 hattifnattus skrev (10 minutter siden): Tusen takk begge to Jeg følte meg dopa lenge etterpå, de holdt på i mange timer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hattifnattus Skrevet lørdag kl 13:06 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 13:06 stjernestøv skrev (Akkurat nå): Jeg følte meg dopa lenge etterpå, de holdt på i mange timer. Du hadde kanskje et litt større inngrep? Jeg skal bare være under narkose en times tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet lørdag kl 13:08 Del Skrevet lørdag kl 13:08 hattifnattus skrev (1 minutt siden): Du hadde kanskje et litt større inngrep? Jeg skal bare være under narkose en times tid. planen var en times tid men det ble mange timer, galleblæren var betent og de slet med å få den ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet lørdag kl 16:05 Del Skrevet lørdag kl 16:05 Narkose er som søvn uten tidsbegrep. Når du våkner om morgenen eller midt på natten, har du ofte en slags formening om du har sovet lenge eller kort. Når man får narkose, føles det som man våkner igjen "med én gang", selv hvis det er en stor operasjon og man er bevisstløs lenge. De overvåker deg hele tiden, så du får akkurat den bedøvelsen som trengs, uansett om det tar kortere eller lengre tid enn planlagt eller varer nøyaktig så lenge de trodde før start. Blir du spurt om høyde og vekt på forhånd, svarer du ærlig, så får de helt riktig utgangspunkt. hattifnattus skrev (6 timer siden): Jeg ble operert en gang for 12 år siden, men husker veldig lite annet enn at hele kroppen var vanvittig tung og jeg frøs og skalv da jeg våknet opp. Det kan gå mye bedre denne gangen, de har blitt mye flinkere til å tilpasse bedøvelsen slik at man ikke får så kraftige ettervirkninger. Men folk reagerer forskjellig, så ingenting er sikkert. Jeg liker heller ikke følelsen av å bli "skrudd av", men den varer jo bare et sekund eller to, før man er "borte" - og så er det overstått i neste bevisste øyeblikk. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hattifnattus Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden Tusen takk dere. Nå er det overstått og narkosen og oppvåkningen gikk veldig bra. Ble utrolig godt ivaretatt også, så dette var helt meningsløst å grue seg til ❤️ 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.