Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lei av alle som er gjømmer seg bak anonyme bruker, hva er viste skriver jeg igjen?    

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir som regel aldri ut informasjon om meg selv i tråder som er startet av AnonymBruker. Hvorfor skal jeg gi info om meg selv til noen som ikke en gang har baller nok til å spørre under nick eller dele tilsvarende av seg selv?

Skrevet

Hvorfor dette gjør det noe forskjell for folk kommer jeg aldri til å forstå. 

Skrevet
wrimle skrev (7 minutter siden):

Hvorfor dette gjør det noe forskjell for folk kommer jeg aldri til å forstå. 

Det er jo åpenbart. 

Når man skriver under et nick så får man et forhold til den personen. Man ser ulike ting de skriver og lager seg et "bilde" av den personen. Man har en historie, man vet hvem de er, på forumet. Det gjør at innlegg de skriver betyr litt mer og man får lyst å svare dem.

For AB så vet man ingenting og man har dermed heller ingen historie og ingen kjennskap til hvem vedkommende er. Dermed heller ingen tilknytning eller forhold til dem. 

Skrevet (endret)
Vhanja skrev (25 minutter siden):

Det er jo åpenbart. 

Når man skriver under et nick så får man et forhold til den personen. Man ser ulike ting de skriver og lager seg et "bilde" av den personen. Man har en historie, man vet hvem de er, på forumet. Det gjør at innlegg de skriver betyr litt mer og man får lyst å svare dem.

For AB så vet man ingenting og man har dermed heller ingen historie og ingen kjennskap til hvem vedkommende er. Dermed heller ingen tilknytning eller forhold til dem. 

Tenker likt som deg🙂

Endret av Krisebærblomsten
Skrevet
Vhanja skrev (33 minutter siden):

Det er jo åpenbart. 

Jeg tror at de som (nesten) alltid skriver som anonym, savner å bli kjent med andre brukere. Men samtidig er de redd for å bli gjenkjent av folk som kjenner dem i virkeligheten, i tillegg kan det ha sine fordeler å stille uten forhistorie i hver tråd. Da slipper man å bli påminnet eller konfrontert med tidligere utsagn. Kanskje får man ikke et eneste svar og ingen "likes", da kan det være greit å gjemme seg bak AB.

Dette er hva jeg tror. Egentlig burde denne tråden ligge på vanlig Åpent forum, slik at anonyme brukere selv kan fortelle hvorfor de foretrekker å ikke bruke nick. Jeg synes for øvrig at vi skal respektere dette. Det er mange gode innlegg fra anonyme brukere. Selvsagt også noen som ikke er så hyggelige, men vi velger jo selv hva vi svarer på. Og uansett bør man aldri la seg irritere av noe som skrives på et nettforum.

Nå har jeg ikke nevnt sensitive tema og alt som har med sykdommer og helse å gjøre, der er det åpenbare årsaker til anonymitet, men dette er det vel ingen som stiller spørsmålstegn ved.

Skrevet

Jeg bruker anonymt når jeg skriver noe her inne som jeg også har sagt til nære venner/familie og vil derfor ikke bli gjenkjent. 

Skrevet (endret)

Jeg tenker at grunnen for de er anonyme kan ha noe med deres privatliv 🤔

Skrevet
Vhanja skrev (10 timer siden):

Det er jo åpenbart. 

Vel, er jo mulig de kun ønsker svar på spørsmål uten forpliktelser. Hva er galt med det? Jeg ser på anonym og ikke anonym likt med mindre de er slemme og kaster skit og det gjelder også for både anonym og ikke anonym. Syns ikke det er noe forskjell. Ikke alle ønsker hverken bli gjenkjent eller ha en sporbar profil med uttalelser flere år tilbake. For noen kan det være mer fornuftig å bruke anonym. 

Skrevet
Krisebærblomsten skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at grunnen for de er anonyme kan ha noe med deres privatliv 🤔

Hva kan det være for eksempel?  

Skrevet
wrimle skrev (4 minutter siden):

Vel, er jo mulig de kun ønsker svar på spørsmål uten forpliktelser. Hva er galt med det? Jeg ser på anonym og ikke anonym likt med mindre de er slemme og kaster skit og det gjelder også for både anonym og ikke anonym. Syns ikke det er noe forskjell. Ikke alle ønsker hverken bli gjenkjent eller ha en sporbar profil med uttalelser flere år tilbake. For noen kan det være mer fornuftig å bruke anonym. 

Jeg sa ikke at det var noe galt med det, jeg kommenterte hvorfor det kan være en forskjell. 

Skrevet
wrimle skrev (2 timer siden):

Hva kan det være for eksempel?  

Familien eller jobb. 

Skrevet (endret)
Krisebærblomsten skrev (11 timer siden):

Familien eller jobb. 

Jeg tror og de som velger og være anonyme lyver mye og dikter opp gode historier. Har tenkt noen ganger er dette virkelig sant det de skriver. Har ingen eksempler og komme med nå.   

Skrevet
Krisebærblomsten skrev (10 timer siden):

Jeg tror og de som velger og være anonyme lyver mye og dikter opp gode historier. Har tenkt noen ganger er dette virkelig sant det de skriver. Har ingen eksempler og komme med nå.   

Ja det vet ikke jeg. Jeg tenker mye kan være diktet opp for å ikke bli identifisert, og jeg tenker det ikke er dumt. 

Kan jo være noen liker å dikte opp alt fordi de kjeder seg, men det kan jo også de som ikke bruker anonym funksjon gjøre. 

Personlig har jeg erfaring fra annet forum der jeg ble identifisert for noe jeg skrev tilbake i 2003 og som følge pakker inn ting godt eller godt nok. Lyver om ting som alder jobb bosted, etnisitet, kjønn, antall barn og det som ikke handler direkte om det jeg vil ha svar på og som ikke er essensiell informasjon for spøsmålet. Likevel er essensen av det jeg spør om sant og noe jeg ønsker svar på. 

Har skjønt noen følger godt med på enkelte forum og kjenner igjen skrive stil og skrivefeil og da hender det man uansett avsløres. Men å bli gjenkjent og deretter hetset gjør noe med deg og hva er egentlig poenget med slike forum om man ikke kan stille spørsmål av personlig art ? Blir man for personlig, blir man fort gjenkjent. Hvis man kommenterer for overfladisk og for generelt blir man stilt følgespørsmål som krever info av mer privat karakter. Det hender jeg kommenterer da totalt ærlig og får vondt i magen og angrer på at jeg gjorde det. Tenker jeg skulle ha pakket det inn bedre eller ikke sagt noe. 

Ja det er nå meg.Hva andre driver med vet jeg ikke.  Får vel vondt i magen nå over å ha vært så ærlig. 

Det beste kan være å holde seg unna forum. Da kan chat gpt være løsningen. 

stjernestøv
Skrevet
wrimle skrev (10 minutter siden):

Personlig har jeg erfaring fra annet forum der jeg ble identifisert

Datteren leste om seg selv det jeg hadde skrevet her fra oppveksten 😮 

Skrevet
wrimle skrev (22 minutter siden):

Ja det vet ikke jeg. Jeg tenker mye kan være diktet opp for å ikke bli identifisert, og jeg tenker det ikke er dumt. 

Kan jo være noen liker å dikte opp alt fordi de kjeder seg, men det kan jo også de som ikke bruker anonym funksjon gjøre. 

Personlig har jeg erfaring fra annet forum der jeg ble identifisert for noe jeg skrev tilbake i 2003 og som følge pakker inn ting godt eller godt nok. Lyver om ting som alder jobb bosted, etnisitet, kjønn, antall barn og det som ikke handler direkte om det jeg vil ha svar på og som ikke er essensiell informasjon for spøsmålet. Likevel er essensen av det jeg spør om sant og noe jeg ønsker svar på. 

Har skjønt noen følger godt med på enkelte forum og kjenner igjen skrive stil og skrivefeil og da hender det man uansett avsløres. Men å bli gjenkjent og deretter hetset gjør noe med deg og hva er egentlig poenget med slike forum om man ikke kan stille spørsmål av personlig art ? Blir man for personlig, blir man fort gjenkjent. Hvis man kommenterer for overfladisk og for generelt blir man stilt følgespørsmål som krever info av mer privat karakter. Det hender jeg kommenterer da totalt ærlig og får vondt i magen og angrer på at jeg gjorde det. Tenker jeg skulle ha pakket det inn bedre eller ikke sagt noe. 

Ja det er nå meg.Hva andre driver med vet jeg ikke.  Får vel vondt i magen nå over å ha vært så ærlig. 

Det beste kan være å holde seg unna forum. Da kan chat gpt være løsningen. 

Skulle endre kommentaren, men det var visst for sent. Tidsaspektet for når hendelsen skjedde er også informasjon som det hender jeg endrer. Mulig jeg er blitt paranoid. Men livet mitt har en del innhold som jeg trenger å bearbeide har trengt. Og mulig det ikke rimer med moderator og slik når jeg prøver å bearbeide noe fra 20 - 15 år tilbake plutselig som om det skjedde et par måneder siden. 

Og ordet hetset er kanskje en overdrivelse for et par stygge kommentarer.Men man føler seg ekstremt avkledd. Ikke noe jeg ønsker å oppleve på nytt. 

Skrevet
stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Datteren leste om seg selv det jeg hadde skrevet her fra oppveksten 😮 

😵 ikke sant. Men du har ikke gått "under jorden". 🤗

stjernestøv
Skrevet
wrimle skrev (1 minutt siden):

😵 ikke sant. Men du har ikke gått "under jorden". 🤗

Nei det er nok mange som kjenner meg igjen tenker jeg og det bryr meg ikke så mye, jeg er nå den jeg er. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Nei det er nok mange som kjenner meg igjen tenker jeg og det bryr meg ikke så mye, jeg er nå den jeg er. 

Og dattera mi vet nicket mitt.

Ellers har jeg aldri blitt gjenkjent av noen, men har møtt en del her inne.

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med et annet enkelte ikke bruker nick. Jeg tror det kan være lurt, og spesielt hvis man deler personlige ting.

Jeg tror det er bra for samfunnet med anonyme diskusjonsforum fordi folk kanskje kan være mer ærlige om hva de mener om ting. Ting på egen jobb. Politikk og hva som helst.

Det kan misbrukes. Hvis man skal kritisere andre brukere, men det er det feigt å være anonym.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...