Gå til innhold

Hva synes dere om at Trump er USAs neste president?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja skuffende at de velger en president for de på bunn, og ikke som alltid ellers en president for eliten/de rike. Når en ser på lønninger for de på bunn i USA f.eks, så er det skuffende at en president hjelper dem, for de har det alt for bra som det er. 

Anonymkode: 80d50...1dd

Du tror Donald bryr seg om de fattigste på bunn i USA?

Anonymkode: 7d83c...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenk om valgresultatet hadde vært omvendt. Da hadde det blitt skreket om juks i lange tider. Det kan kun skyldes juks når The Donald taper. 

Anonymkode: 7d83c...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
ISW skrev (11 minutter siden):

Heldigvis er det ikke Trump alene som bestemmer. Det aller meste må gjennom Kongressen og jeg tror ikke han får flertall for så veldig mye, selv om republikanerne nå har Senatet. Det finnes fortsatt en god del republikanere med vett.

Hva er du urolig for at han kan finne på? 

Det er ikke meg du spør, men jeg er urolig for at han skal endre grunnloven. Han sa dette under valgkampen : Stem på meg. Dette er siste gang dere trenger å stemme. 

En skummel uttalelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Jeg regna med at han kom til å vinne.

han må nok slite på å levere på særlig inflasjon nedgang. Andre ting som å tette grenser og stoppe innvandring fikser han nok.

Hvis han gjør antivakkseren Kennedy jobb som helseminister driter han på draget.

Ellers er jeg mest bekymret for Ukraina og Palestina.

Økonomien også.

Og Ukraina hva vil Trump gjøre der.... Må Ukraina oppgi deler av sitt land for å få fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Nicklusheletida said:

Det er ikke meg du spør, men jeg er urolig for at han skal endre grunnloven.

Det er det liten grunn til å bekymre seg for. Et forslag om endring av grunnloven må godkjennes med et ⅔-flertall i begge kamrene av Kongressen, og for at endringen skal tre i kraft må den godkjennes av minst ¾ av delstatene (i sine respektive lovgivende forsamlinger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, erik123 said:

Og Ukraina hva vil Trump gjøre der.... Må Ukraina oppgi deler av sitt land for å få fred?

Det finnes neppe noen annen løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
nachnoo skrev (31 minutter siden):

Her i Norge røk stortingsplassen for en dyktig fyr pga et par solbriller. I USA kunne David Toskas kloning blitt president. 
Det er ikke republikanernes politikk jeg frykter, men den ustabile, impulsive og antisosiale Trump. 

Ja stakkars tjuvradd . Ble sykmeldt og greier. Ble tjuvradd etter et samlivsbrudd.  Sånne " dyktige" folk trenger vi på Stortinget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Ja stakkars tjuvradd . Ble sykmeldt og greier. Ble tjuvradd etter et samlivsbrudd.  Sånne " dyktige" folk trenger vi på Stortinget. 

Synes det er riktig at han holdes utenfor. Ville bare illustrere ulikhetene på Norge og USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Synes det er riktig at han holdes utenfor. Ville bare illustrere ulikhetene på Norge og USA. 

Når folk er fattige,  bryr de seg ikke om så mye annet enn å overleve. De husker bare at de selv hadde det bedre da Trump var president og blåser i Trumps fremtoning og resten av politikken. 

Jeg tror det er så enkelt som det. Det er kanskje ikke så rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (33 minutter siden):

Det er jeg redd for at de må. En katastrofe at det amerikanske folket har valgt Trump som president.

Anonymkode: c545a...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tankeeksperiment:

Tenk om det ble startet et politisk parti i Norge som sa:

1) Vi stenger grensene 100%.
2) Enhver barneraner, fremmedkulturell voldtektsmann, dopdealer, mullah, eller islamist deporteres til Jan Mayen eller Bjørnøya med enveisbillett hvis de ikke reiser frivillig til hjemlandet.

3) Vi gir ikke en krone i u-hjelp, men bruker pengene på å styrke helsevesenet.

4) Vi øker letevirksomheten etter olje og gass, og bruker pengene på å bygge arbeidsplasser og gi skattelette til alle. 

5) Norske politikere skal tale nordmenns interesser.

6) Utlandskablene for strøm kuttes. Strøm får en makspris på 30 øre/kwh

7) Avgiftene på bensin, diesel, alkohol og tobakk reduseres med 80%. 

8 ) Norge først. 

Jeg tror dette partiet ville fått noen stemmer også her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her synes jeg var skikkelig trist.  Jeg ser flere av mine venninner har svarte profilbilder på Facebook.

Nicklusheletida skrev (59 minutter siden):

Det er ikke meg du spør, men jeg er urolig for at han skal endre grunnloven. Han sa dette under valgkampen : Stem på meg. Dette er siste gang dere trenger å stemme. 

En skummel uttalelse. 

Dette synes jeg egentlig helt hårreisende.  Vi har vel alle lært hvordan en viss annen mann gjorde og sa det samme før han kom til makta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
ISW skrev (17 minutter siden):

Et tankeeksperiment:

2) Enhver barneraner, fremmedkulturell voldtektsmann, dopdealer, mullah, eller islamist deporteres til Jan Mayen eller Bjørnøya med enveisbillett hvis de ikke reiser frivillig til hjemlandet.

4) Vi øker letevirksomheten etter olje og gass, og bruker pengene på å bygge arbeidsplasser og gi skattelette til alle. 

8 ) Norge først. 

Vi er ikke fattige nok enda, men kanskje hvis Støre og co får styre noen år til, de som skaper arbeidsplassene blir jaget ut av landet,  matkøene øker enda mer . Kanskje da ? Skjønt FRP har visst blitt det største partiet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (34 minutter siden):

Et tankeeksperiment:

8 ) Norge først. 

Det er noen partier som er litt sånn, men de slår ikke helt igjennom i Norge. Jeg tror ikke nordmenn misfornøyde nok. Vi har en mer fornuftig venstreside. 

Dessuten er Norge et så lite land at det virker enda mer absurd å skulle klare seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (46 minutter siden):

Et tankeeksperiment:

8 ) Norge først. 

Jeg gjentar: Det er ikke republikanernes politikk jeg er redd. Det er at verdens mektigste embete innehas av en mann med hans personlighet. 
Pkt 1-3 kunne jeg gjerne stemt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg sliter med å forstå er at det amerikanske folket må være klar over at Trump er narsissist.
Allikevel velger de han til president. Det er utrolig. 

Anonymkode: c545a...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...