Gå til innhold

Er det slik at når man har frikort så blir både polikliniske timer og medisiner gratis?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja. Men ikke medisiner som ikke er på blå resept.

Anonymkode: a4f76...2de

Hvordan vet man om den er på blå resept eller ikke?

Anonymkode: 9b9b1...9c3

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet man om den er på blå resept eller ikke?

Står der du ser eresepten din.

Medisiner man trenger i mer enn 3 mnd får man som regel på blå resept. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Behandling i kommunen er alltid gratis. 

Anonymkode: c9041...1d0

Må man ikke komme til frikort-grense først?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Må man ikke komme til frikort-grense først?

Nei kommunalt er gratis. Jeg tipper det er fordi det i kommunalt er mest uføre, mens i dps sine systemer så er det mest arbeidende som trenger utredning og avklaring. 

Anonymkode: c9041...1d0

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Står der du ser eresepten din.

Medisiner man trenger i mer enn 3 mnd får man som regel på blå resept. 

Nå regner jeg med du snakker om medisiner mot psykiske lidelser, for det stemmer definitivt ikke for andre medisiner i alle fall. 

AnonymBruker
Lillemus skrev (20 minutter siden):

Nå regner jeg med du snakker om medisiner mot psykiske lidelser, for det stemmer definitivt ikke for andre medisiner i alle fall. 

Det er mye som går under blå resept. Medisiner mot kroniske sykdommer, blodtrykksmedisin, diabetes o.l men også mot psykiske helseplager 

Anonymkode: 4f113...a9d

AnonymBruker

B preparat går nesten alltid på hvit resept. Med mindre det er palliativ behandling i livets sluttfase. Jeg går på 6 faste medisiner for somatisk og psykiske plager som jeg tar fast over år Alle 6 er på blå resept.

Daktacort som jeg har brukt mye men ikke fast, er en salve jeg må betale selv og også benzodiazepiner. Med de er alle billige

Anonymkode: 6a68c...d1c

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Alle går ikke under ordningen. Men kravet er at man må ha det i minst 3 mnd. Benzo, sovemedisiner etc går ikke under.

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mye som går under blå resept. Medisiner mot kroniske sykdommer, blodtrykksmedisin, diabetes o.l men også mot psykiske helseplager 

Anonymkode: 4f113...a9d

Men det er langt fra sånn at alt som brukes mer enn tre mnd i strekk kommer på blå resept. Hadde det vært så vel.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Alle går ikke under ordningen. Men kravet er at man må ha det i minst 3 mnd. Benzo, sovemedisiner etc går ikke under.

Det er da virkelig langt fra alt som brukes mer enn 3 mnd i strekk man deretter får på blå resept. Dessverre. Det koser å være kvinnfolk i overgangsalderen for å si det sånn!

AnonymBruker
Lillemus skrev (23 minutter siden):

Men det er langt fra sånn at alt som brukes mer enn tre mnd i strekk kommer på blå resept. Hadde det vært så vel.

Det er da virkelig langt fra alt som brukes mer enn 3 mnd i strekk man deretter får på blå resept. Dessverre. Det koser å være kvinnfolk i overgangsalderen for å si det sånn!

Nå skrev jeg ikke alt. Jeg skrev kravet for at det skal gå under blå resept ordningen, alle medisiner man skal bruke mer enn 3 mnd er ikke under der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...