Gå til innhold

Kan noen skrive en handleliste for meg?

Anbefalte innlegg

Jeg må slanke meg! Eller forandre livstil,vet egentlig altfor mye om kosthold,nesten så det går rundt for meg.

Nå skal jeg i butikken og handle til mitt nye liv og vil gjerne ha tips om matvarer jeg bør ha i hus som er sunne,næringsrike og som jeg kan spise nok av. Altså ikke sulte meg.

Hjelp noen?!

Kan dere gi meg forslag til hva jeg bør putte i handlekurven?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48843-kan-noen-skrive-en-handleliste-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flettemor

Knaskegrønnsaker:

- gulrøtter(kjøp vanlige, knaskegulrøtter er dyre)

- blomkål

-stangselleri

Masse grønnsaker til å lage salater med.

Rømmekolle istedenfor rømme. Når jeg gikk på libra kunne man lage grønnsaksdipp og spise 1 slik.

Rent magert kjøtt:

Kylling, svinekoteletter, fisk ikke minst. Kjempegreit å blande med wok-blanding du får kjøpt i store butikker(smart-club, maksi og muligens meny)

Vitaminer og tran.

Frukt

Grovt brød, birkebeinerbrød er veldig godt og saftig. Rugknekkebrød etc. Ryvita.

Pålegg:

Rent kjøttpålegg igjen, kalverulade, kyllingpålegg etc. Leverpostei. Lettsyltetøy kanskje.

Selv har jeg kjøpt meg boken til Fedon LIndberg naturlig slank angående Glykemisk indeks. Der er det 4 ukers meny inni. De kan jo lese på siden hans vektibalanse.no tror jeg om det er noe for deg.

Bananer g frosne jorbær! Da kan du lage smoothies med stavmikser ;-) Det er sikkert ikke sååå usunt, eller hva?

5 om dagen, blablabla...

Ikke bananer. Er så mye karbohdrater i de, at skal man slanke seg så skal man passe på og spise minimalt med babaner.

Gjest Klara Klukk

Pålegg: magerost, kalkun/kyllingpålegg, lettsyltetøy, lettost, makrell i tomat, cottage cheese....

Snacks: Tørkede frukter, lettyoghurt, gulrøtter, agurk, blomkål..... kjøp dip-mix og bland ut med yoghurt naturell istedetfor rømme.

Kjøp masse frukt og grønnsaker! (økt tilgjengelighet gir økt forbruk... bla, bla...)

Toro grønnsakssuppe innholder bare 15 kcal pr dl... Kyllingsuppe med nudler inneholder ikke så mye mer.....

Wok!! Nam nam... Kylling, hvitt kjøtt generelt... Fisk...

Jeg sliter selv med vekta, og prøver så godt jeg kan å spise disse matvarene og trene litt, men sprekker gang på gang... Kan ikke du maile meg, så gjør vi det i fellesskap? Kanskje det blir lettere da? :)

Mailadressa mi er: [email protected]

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...