Piris Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Hei. Jeg har en sterilisert hannkatt på 13 år. Han er en kosete, men litt egen type. Han har noen forkalkninger i ryggen og har hatt store smerter i forhold til dette tidligere, men har fått et helt nytt liv etter at han begynte å få Solensia injeksjon hver mnd. Jeg har lenge hatt lyst til å skaffe meg en liten pelsball til, men har utsatt det pga. bla. smertene til pus. Men nå som han har det så uendelig mye bedre tenker jeg at tiden er inne for en økning av antall firbente familiemedlemmer. Jeg har kommet over 2 små skjønne pusebrødre, og dilemmaet mitt er nå om jeg skal ta én, eller begge. Jeg tenker at å skaffe to kattunger fra samme kull vil kunne føre til at gamlefar kanskje får være litt mer i ro og fred siden de har hverandre å leke og herje med. Samtidig er jeg redd for at det kanskje kan føre til at de to nykomlingene ikke knytter seg like lett til gamlefar, og at han kan oppleve å bli litt "skviset ut". Er det noen her som har litt mer kunnskap og kanskje erfaring rundt dette? Hva vil være best for både ny og gammel pus, en eller to kattunger? Jeg vet huskatter i utgangspunktet ikke er flokkdyr, og at introduksjon av en liten nykomling kan være utfordrende når den vi har fra før er så mye som 13 år. Men vil det kunne bli lettere for alle parter dersom det er to nykomlinger, eller vil det gjøre det vanskeligere for gamlefar? Setter stor pris på alle svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488532-anskaffelse-av-kattunge-n%C3%A5r-man-har-en-katt-p%C3%A5-13-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.