Gå til innhold

Greit å bestille time til gyn - lurer på tidlig overgangsalder.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er greit å ta opp en time for denne problemstillingen. Fastlegen sa man må ta ultralyd av eggstokkene fordi blodprøver ikke er noen sikker indikator. Siden jeg har fjernet livmoren pga. sterke blødninger får jeg ikke fulgt med på endringer i syklus. Symptomene er vage. Søvnproblemer fordi hodet spinner i ett kjør er blitt mye verre selv om jeg alltid har hatt det sånn. Ikke pga. vanskelige tanker, mer hyperaktiv tankevirksomhet. Tidligere var jeg ganske plaget med migrene, men siste par årene har jeg ikke hatt særlig mange anfall.  Moren min kom sent i overgangsalderen riktignok. Har bare forstått at dette ikke trenger å gå i arv. 

Anonymkode: 49db4...46c

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om det er greit å ta opp en time for denne problemstillingen. Fastlegen sa man må ta ultralyd av eggstokkene fordi blodprøver ikke er noen sikker indikator. Siden jeg har fjernet livmoren pga. sterke blødninger får jeg ikke fulgt med på endringer i syklus. Symptomene er vage. Søvnproblemer fordi hodet spinner i ett kjør er blitt mye verre selv om jeg alltid har hatt det sånn. Ikke pga. vanskelige tanker, mer hyperaktiv tankevirksomhet. Tidligere var jeg ganske plaget med migrene, men siste par årene har jeg ikke hatt særlig mange anfall.  Moren min kom sent i overgangsalderen riktignok. Har bare forstått at dette ikke trenger å gå i arv. 

Anonymkode: 49db4...46c

Hvis fastlegen vil henvise deg så tar du imot det, det er sannsynligvis lang ventetid, men du betaler bare en egenandel. Om du har mulighet og råd til å gå til privat gyn er det mye kortere ventetid, men det koster skjorta. Alderen din er jo relevant, om man er gammel nok (usikker på nøyaktig tall der altså) så kan man behandles ut fra symptomer og alder uten andre indikasjoner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...