Gå til innhold

Hvilken type øl liker du best?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje

Jeg foretrekker brown ale, altså ganske mørke øltyper. Favoritten er Gamleguten fra Kinns bryggeri, men det finnes mange andre gode og, f.eks. diverse typer juleøl. Liker CB pils, Aas Bayer m.fl. Drikker også Hansa Radler, som er helt annerledes, og mye svakere (halvt øl, halvt sitonbrus). Drikker ikke IPA.

Annonse

Nicklusheletida

Jeg tok en øl med en kollega i kveld. Jeg drikker øl bare for å ikke å ødelegge for andre som har lyst på øl. Når de sier sånn : Nå synes jeg vi skal ta en øl. Da kan jeg ikke si nei. Øl er ikke godt og jeg aner ikke hva slags øl jeg drakk en gang. Jeg bare bestilte det samme som henne. Ikke noe øl smaker godt. 

Jeg hadde egentlig mest lyst på Pepsi max til maten. 

Som regel har jeg mest lyst på lys øl som Ringnes pils eller Frydenlund Fatøl.

Noen ganger har jeg lyst på mørkere øl (juleøl), Blonde eller Saisson. Jeg liker egentlig omtrent alt.

Av alkoholfritt så velger jeg som regel Munkholm fatøl, men det finnes flere bra varianter.

Frydenlund har mange ulike typer øl, da.

De hadde en Pale Ale før, som var min favoritt butikkøl. Men den sluttet de å produsere, dessverre.

Generelt sett liker jeg Lager best, da lys lager. Jeg liker ikke smaken av pils, synes lager har mer smak, samtidig som det er lettdrikkelig.

Jeg er også glad i Pale Ale og IPA. 

Av butikkøl er det Kronenbourg 1664 jeg liker best (ikke hveteølen).

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Jeg tok en øl med en kollega i kveld. Jeg drikker øl bare for å ikke å ødelegge for andre som har lyst på øl. Når de sier sånn : Nå synes jeg vi skal ta en øl. Da kan jeg ikke si nei. Øl er ikke godt og jeg aner ikke hva slags øl jeg drakk en gang. Jeg bare bestilte det samme som henne. Ikke noe øl smaker godt. 

Jeg hadde egentlig mest lyst på Pepsi max til maten. 

Solgte de kun øl der dere var? Jeg hadde aldri drukket øl med noen for å være snill, jeg synes øl smaker forferdelig.

Annonse

påskelilje
laban skrev (40 minutter siden):

Jeg liker ikke ølsmak, så jeg drikker cider hvis det er snakk om å "ta en øl". 

Mulig det finnes noen radler-varianter jeg kunne likt, men jeg har ikke prøvd dem ut.

Hansa har sitron- og grapefrukt-Radler. Vi foretrekker sitronversjonen. Bør prøves!

påskelilje
morsan skrev (10 timer siden):

Jeg liker enten lyse, lette pilsnerøl, eller mørke og brune type juleøl. Jeg liker ikke IPA eller hveteøl eller andre "grumsete" øltyper som har vært populære en stund.

Du och jag, Morsan! Vi skulle hatt en ølkveld sammen 😄

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...