Gå til innhold

Ti topper i Statskraft delete 300 millioner kroner i bonus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det fremstår som dårlig styring av Statkraft. De har inngått avtaler som er dårlige for bedriften og som går utover staten som eier og strømkundene. Altså å ha enorme bonuser i en bransje hvor overskuddet er styrt av ytre forhold.

Jeg synes nesten jeg ser de verste skrekk-bonusene i bedrifter som enten er eid av staten eller som lever av offentlig spons.

Endret av Grendel
10 hours ago, Grendel said:

Jeg synes det fremstår som dårlig styring av Statkraft. De har inngått avtaler som er dårlige for bedriften og som går utover staten som eier og strømkundene. Altså å ha enorme bonuser i en bransje hvor overskuddet er styrt av ytre forhold.

Jeg synes nesten jeg ser de verste skrekk-bonusene i bedrifter som enten er eid av staten eller som lever av offentlig spons.

Det er ikke bare dårlig styring av Statkraft, men også av våre politikere som har sørget for at dette er mulig. Politikerne våre har rotet det skikkelig til når det gjelder strømmen. Norske stat går 90 milliarder i overskudd på strømmen og det etter strømstøtten. De raner oss og Støre er så motbydelig frekk at han skryter av hva han gir oss tilbake i strømstøtte, men når du har ranet noen og gir tilbake 80 % av det du stjal, så skulle du ha hatt skikkelig juling og så ille at du aldri ville nevne dette noen sinne igjen.

Bedriftene klarer ikke disse prisene, hvis de ikke har sørget for å få til ei god strømavtale, så de også vil gå dukken. Men det er ingen vilje til å gjøre noe med det heller. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...