Gå til innhold

Er det gratis å tipse Forbrukertilsynet og Forbrukerrådet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg meldte meg på en konkurranse der man kan vinne et gavekort. Det stod at jeg godtar at telefonselgere kan ringe om tilbud. TILBUD..  noe man kan si nei til.

Så ringte det en som ville tilby meg hair and skin. Jeg sa nei, men han sa jeg måtte ta imot for å være med i trekningen. Han sa at jeg var en av de få igjen som var med i trekningen. Jeg sa bare han kunne fjerne meg fra konkurransen for jeg ville ikke få noen produkter der jeg måtte styre med å melde meg av noe.

Han sa han kunne ordne slik at jeg kun fikk noe dersom jeg vant. Jeg sa fremdeles nei.

Så ringer han dagen etter og sier at han skal sørge for at jeg ikke før produkter i det hele tatt. Det jeg måtte gjøre var å skrive i meldingen at jeg ikke ønsker produkter. 

Plutselig er det en pakke i postkassen og en faktura på 79,-. Ikke så ille pris, men jeg ble forbannet. Jeg har ikke vunnet noe. Jeg fikk kun et produkt.

Jeg har prøvd å ringe nummeret som ringte meg, men der kommer bare en lang pipelyd. Jeg har tatt kontakt med Hair and skin og fått avsluttet abonnementet. Og skrev saken til dem. De skrev at beløpet kunne refunderes dersom jeg kunne bevise det selgeren hadde sagt.

Jeg sendte de screenshot av meldingen jeg hadde fått. Og skrev hva selgeren hadde sagt. Etter dette var det ingen oppfølging. Nå har det gått flere dager og jeg har sendt mailer der jeg skriver at det må være kommunikasjon mellom selger og leverandør, og at man ikke kan lyve på denne måten. 

Når jeg går inn på forbrukertilsynet så nå man vist betale for å opprette sak. Det er også mulig å gi tips, men jeg vet ikke om dette også koster? 

Anonymkode: 02295...b10

Fortsetter under...

psykedeliker

Så lenge du faktisk ikke har bestilt noe produkt, lar du være å hente pakken (evt. leverer den i retur på postkontoret). Er firmaet tåpelige nok til å sende dette til inkasso, bestrider du kravet. Inkassoselskapet må da bevise at du faktisk har bestilt produktet, ikke omvendt.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (48 minutter siden):

Så lenge du faktisk ikke har bestilt noe produkt, lar du være å hente pakken (evt. leverer den i retur på postkontoret). Er firmaet tåpelige nok til å sende dette til inkasso, bestrider du kravet. Inkassoselskapet må da bevise at du faktisk har bestilt produktet, ikke omvendt.

Jeg betalte men kan fremdeles sende pakken i retur og bruke angreretten. Da skal de refundere pengene, men frakten må jeg dekke.

Jeg gjorde som selger sa og skrev: «jeg ønsker ikke å motta noen pakker». 

Jeg turte ikke annet fordi kjenner jeg systemet rett er det ingen som vil støtte, for lang tid eller de finner ut at de skal være late og si at jeg ikke har noen rettigheter her. Men jeg ble lovet muntlig å ikke få noe, og gjorde som selger sa for å unngå det. Nå får jeg ikke kontakt med selger eller noen av de på kundeservice der.

Anonymkode: 02295...b10

psykedeliker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg turte ikke annet fordi kjenner jeg systemet rett er det ingen som vil støtte, for lang tid eller de finner ut at de skal være late og si at jeg ikke har noen rettigheter her.

Da kjenner du ikke systemet rett. Har du ikke bestilt noe, skal du heller ikke betale noe. Men mange lar seg lure av disse metodene, og betaler likevel.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...