Gå til innhold

Leste du epikrisen etter endt behandling på DPS?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (2 timer siden):

Jeg og psykiateren min skrev den sammen for å sikre at innholdet ble korrekt og relevant. 

Er det veldig kort og konsist om utredning og behandling? Stod det noe om motivasjonen og responsen din til behandlingen?

Anonymkode: c63c5...dd0

Eva Sofie

Jeg leste den, og var ikke helt enig. Men jeg sluttet også fordi vi ikke kom overens med verken kommunikasjonen eller behandlingen. Jeg hadde fått avslag på å bytte terapeut.

Men jeg har alltid i bakhodet at dette er helsepersonellets vurdering og oppfatning/observasjoner når jeg leser journalnotater/epikriser.

Annonse

FjellOgDalar

Ja. Noe om behandling som var prøvd og hva som virket. Opplysninger om at jeg kan få atypiske symptomer som av noen kan mistolkes ol. Opplysninger om medisiner, hva fastlegen skal følge opp osv. 

Det var ikke så mye terapi de siste årene, mest medisinsk oppfølging. Noen siste terapi time har jeg egt aldri hatt - da det har kommet fordi behandler har sluttet og ikke en gjensidig enig et om å avslutte behandling. 

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (10 timer siden):

Jeg leste den, og var ikke helt enig. Men jeg sluttet også fordi vi ikke kom overens med verken kommunikasjonen eller behandlingen. Jeg hadde fått avslag på å bytte terapeut.

Men jeg har alltid i bakhodet at dette er helsepersonellets vurdering og oppfatning/observasjoner når jeg leser journalnotater/epikriser.

Gikk det greit med deg etter at du brått sluttet i terapi?

AnonymBruker
lavender skrev (13 minutter siden):

Jeg har avsluttet behandling i alle fall 6 ganger. Har bare lest epikrisen en gang og det var fordi behandler ønsket at jeg skulle lese den for å forsikre seg om at alt ble rett. 

Det var bare ikke så viktig for deg?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...