Gå til innhold

Boligtilskudd, og tilbakebetaling?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk kommunalt lån i 99 og boligtilskudd utgjorde halvparten. Kom i dag over info om at boligtilskudd skal betales tilbake. Har det alltid vært sånn? Det eneste jeg hørte var at det ble nedbetalt ved å bo i leiligheten, 10% i året i 10 år.

Det er ikke urimelig å tilbakebetale, jeg bare lurer på siden jeg ikke ble klar over dette før i dag, om det alltid har vært sånn? 

Anonymkode: 47111...b14

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489653-boligtilskudd-og-tilbakebetaling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Får inderlug håpe det. Får noen halvparten av summen på en bolig er systemet pil råttent.

Anonymkode: 73d13...4f8

Det var 220000 da. Ville ikke brukt ordet råttent .

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var 220000 da. Ville ikke brukt ordet råttent .

Så hvis du fikk 220000kr fra kommunen, mens jeg måtte låne tilsvarende, så er det ikke råttent? 

Sorry var alenemor som tjente 100kr for mye pr år til bostøtte. Det var knallhardt. Så hvis andre fa FÅR en sum som gjør at fattige faktisk kunne spise middag hver dag i tillegg til å eie bolig, ja da er det pil råttent at ikke alle som gikk under fattig får det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så hvis du fikk 220000kr fra kommunen, mens jeg måtte låne tilsvarende, så er det ikke råttent? 

Sorry var alenemor som tjente 100kr for mye pr år til bostøtte. Det var knallhardt. Så hvis andre fa FÅR en sum som gjør at fattige faktisk kunne spise middag hver dag i tillegg til å eie bolig, ja da er det pil råttent at ikke alle som gikk under fattig får det.

Nå har jeg svaret. I fjor ble det innført tilbakebetaling av boligtilskudd ved salg av bolig. Jeg slipper altså det.

Bostøtte er noe som har blitt vanskelig å få. Jeg fikk det før uføre reformen før lånet var nedbetalt. Jeg vil heller si det er råttent at du ikke får det. Men dette er ikke min skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...