Gå til innhold

Er det mulig å leve på 7600 på en måned nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Har sløst med pengene og har nesten ingenting igjen... 

Anonymkode: 39dd2...d78

Er det du som ikke har stekeovn eller kjøleskap hjemme?

Anonymkode: 71779...979

AnonymBruker

Er det du som ikke har stekeovn eller kjøleskap hjemme?

Jeg har ikke stekeovn, men kjøleskap. Har ikke fått ordna det inn her, da foreldrene mine ikke vil jeg skal ha det.

Men, jeg får leve på brød osv, og kutte middager. 🤟

AnonymBruker

Jeg har ikke stekeovn, men kjøleskap. Har ikke fått ordna det inn her, da foreldrene mine ikke vil jeg skal ha det.

Har du mikrobølgeovn?

AnonymBruker
19 minutes ago, AnonymBruker said:

OK, det er altså det trollet som er tilbake.

Anonymkode: 9e516...f05

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvis du ikke har kokeplate, skaffer du deg en vannkoker. Den koster ikke all verden. Så kan du variere de brødbaserte middagene med varer som bare trenger litt oppvarming: Legg f.eks. ferdige kjøttboller ("svenske") og potetmospulver eller hurtigris lagvis i en kjele, kok opp den mengden vann som mosen/risen krever, hell over, sett på lokk og la det svelle. Sånne middager levde jeg på i årevis som student. Men ofte foretrakk jeg brød med hermetisk torskerogn, blodpudding, hermetisk fisk eller annet som kunne spises kaldt. Nå er det mye mer å få kjøpt ferdig tilberedt enn den gangen. 

Jeg tror også det finnes ferdigmiddager (Fjordland o.l.) i poser som kan varmes i vannbad, men det kan hende du må eksperimentere litt hvis de egentlig skal "trekke" en stund - da må du trolig skifte vann noen ganger. Små, frosne grønnsaker (som selskapserter) kan også "kokes" ved å legge posen uåpnet i oppkokt vann. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

OK, det er altså det trollet som er tilbake.

Anonymkode: 9e516...f05

Nei, jeg er ikke et troll. Hver eneste gang jeg oppretter noe så får jeg bare stygge kommentarer.

AnonymBruker
laban skrev (5 timer siden):

Hvis du ikke har kokeplate, skaffer du deg en vannkoker. Den koster ikke all verden. Så kan du variere de brødbaserte middagene med varer som bare trenger litt oppvarming: Legg f.eks. ferdige kjøttboller ("svenske") og potetmospulver eller hurtigris lagvis i en kjele, kok opp den mengden vann som mosen/risen krever, hell over, sett på lokk og la det svelle. Sånne middager levde jeg på i årevis som student. Men ofte foretrakk jeg brød med hermetisk torskerogn, blodpudding, hermetisk fisk eller annet som kunne spises kaldt. Nå er det mye mer å få kjøpt ferdig tilberedt enn den gangen. 

Jeg tror også det finnes ferdigmiddager (Fjordland o.l.) i poser som kan varmes i vannbad, men det kan hende du må eksperimentere litt hvis de egentlig skal "trekke" en stund - da må du trolig skifte vann noen ganger. Små, frosne grønnsaker (som selskapserter) kan også "kokes" ved å legge posen uåpnet i oppkokt vann. 

Har mikro, men fjordland er dyrt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...