Gå til innhold

Er det mulig å leve på 7600 på en måned nå?

Anbefalte innlegg

laban skrev (2 minutter siden):

"Mickrobøleovnen" 😄 er allerede i hus, se innlegg lenger opp:

Men har hun mickrobøleovn?? Jeg tviler... :D :D :D

Leste innleggene litt raskt ser jeg, men det betyr at hun kan kjøpe seg noe helt annet for sparepengene - til sommeren feks :)

Endret av Kayia
  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hvis boutgifter og transport allerede er betalt, så kan du lett gå til å spare 2k med den summen der!

Poteter og gulrøtter kan du ha liggende noen dager uten at det blir dårlig, samme med egg, om de ikke står i et varmt rom. Ved å bruke ris, poteter eller pasta som hovedkomponenter, ved siden av stekte eller kokte grønnsaker, kommer du kjempe langt på middagsfronten, om du ikke er avhengig av variasjon. Klink til med posesaus ved siden av. Havregrøt på vann med syltetøy eller bananer, eventuelt knekkebrød fremfor vanlig brød, holder lenge og gjør mett. Finnes masse frukt som holder seg en ukes tid uten kjøleskap, om du får til å handle ukentlig. Vil du ha kjøtt i maten må du handle på dagen det skal brukes, eventuelt alliere deg med noen som har litt ekstra plass i fryseren til overs. 

Jeg har ikke micro eller vannkoker, men normalt utrustet med kjøleskap, liten fryser og kokeplate med komfyr. Med andre ord vanlige forhold. Når jeg er alene bruker jeg max et par hundrelapper på mat i uka. Når ungene er der blir det alltid minst 1000, men de har helt andre behov og ønsker enn jeg. 

Som student levde jeg ca. et halvt år uten kjøleskap eller fryser. Det var absolutt ikke optimalt men det gikk mest i havregrøt, knekkebrød og syltetøy, så det var fint mulig. Middag ble det ikke noe av. 

I dag har jeg vanlig god råd. Matforbruk i barneuker skrev jeg lenger opp. Når jeg er alene bruker jeg veldig lite på mat, men jeg kan komme til å handle klær og annet for en del tusen månedlig. Hvis man kutter ut alle disse tusen og ser på hva som er nødvendig forbruk kommer man lett unna med 4000 som enkeltperson på en måned. Spar de siste 3k. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...