Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

hattifnattus
Lillemus skrev (58 minutter siden):

Rester fra i går, altså verdens beste spicy kyllingryte i karrisaus med litt salat til. *dåne*

Kan jeg få be om oppskriften på den? Jeg er stor fan av spicy kyllinggryter, særlig de som går for å være verdens beste :D

Annonse

hattifnattus skrev (11 minutter siden):

Kan jeg få be om oppskriften på den? Jeg er stor fan av spicy kyllinggryter, særlig de som går for å være verdens beste :D

Karrisaus:

3 dl fløte

125 g kremost med afrikansk paprika (kan bruke pepperost eller krydderost også)

5 ss ketchup (u/sukker)

1 ss karri

1 ts paprikapulver

1-2 ts sambal oelen eller 1 finhakket chili (jeg bruker bare en dæsj Sriacha chilisaus)

Salt og pepper

Bland alle ingrediensene i sausen og la den putre mens du lager resten.

400 g kyllingfilet deles i biter

150 g champinon

1 løk (rød eller kepa)

1 paprika

Smør til steking

150 g ost

Del løk, paprika og sopp i biter/skiver. Stek kyllingbitene til de får stekeskorpe og krydre med salt og pepper, legg i en ildfast form. Stek grønnsakene i samme panne, ha i mer stekefett etter behov, salt og pepper. Ha over i den ildfaste forma. Hell over sausen, jeg pleier å stikke øsa litt nedi så sause skal renne ned gjennom hele gryta. Dekk med ost. Stek i 20-25 min. La hvile i 5 min før servering. Vi pleier å ha salat til, om du spiser ris så er det kjempegodt til, ev. blomkålris. :) Jeg bommer alltid på mengder så sist nå brukte vi 600 g kylling og sikkert dobbelt så mye sopp som det står. :D Hadde to store porsjoner i to dager av dette, til to voksne.

hattifnattus
Lillemus skrev (1 time siden):

Karrisaus:

3 dl fløte

125 g kremost med afrikansk paprika (kan bruke pepperost eller krydderost også)

5 ss ketchup (u/sukker)

1 ss karri

1 ts paprikapulver

1-2 ts sambal oelen eller 1 finhakket chili (jeg bruker bare en dæsj Sriacha chilisaus)

Salt og pepper

Bland alle ingrediensene i sausen og la den putre mens du lager resten.

400 g kyllingfilet deles i biter

150 g champinon

1 løk (rød eller kepa)

1 paprika

Smør til steking

150 g ost

Del løk, paprika og sopp i biter/skiver. Stek kyllingbitene til de får stekeskorpe og krydre med salt og pepper, legg i en ildfast form. Stek grønnsakene i samme panne, ha i mer stekefett etter behov, salt og pepper. Ha over i den ildfaste forma. Hell over sausen, jeg pleier å stikke øsa litt nedi så sause skal renne ned gjennom hele gryta. Dekk med ost. Stek i 20-25 min. La hvile i 5 min før servering. Vi pleier å ha salat til, om du spiser ris så er det kjempegodt til, ev. blomkålris. :) Jeg bommer alltid på mengder så sist nå brukte vi 600 g kylling og sikkert dobbelt så mye sopp som det står. :D Hadde to store porsjoner i to dager av dette, til to voksne.

Tusen takk! Dette passer helt perfekt senere i uka :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...