Gå til innhold

Noen som har erfaring med Seroquel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

erik123 skrev (Akkurat nå):

Er 25 mg. Lite for søvnproblemer? Jeg tror  det er nok for meg, men kan øke til 50 mg. 

Jeg sover på halvparten, altså 12,5mg og det gjør flere andre også.  Jeg har bivirkninger som urolige ben, men det trenger ikke du å få.  Men det er som du sier, det er tross alt bedre å sove hver natt.  

Annonse

Dorthe skrev (16 minutter siden):

Jeg sover på halvparten, altså 12,5mg og det gjør flere andre også.  Jeg har bivirkninger som urolige ben, men det trenger ikke du å få.  Men det er som du sier, det er tross alt bedre å sove hver natt.  

Jeg må bruke 100mg, ellers roer ikke kroppen seg ned nok. Og da sover jeg i økter med mye våkentid. Uten quetiapin så sover jeg omtrent ikke. Har bivirkninger som urolige bein innimellom og blir sulten av de. Men uansett de bivirkningene så er det bedre enn og ikke sove. Da blir jeg iallefall syk (har bipolar med psykose og ptsd)

emilie321 skrev (15 minutter siden):

Jeg må bruke 100mg, ellers roer ikke kroppen seg ned nok. Og da sover jeg i økter med mye våkentid. Uten quetiapin så sover jeg omtrent ikke. Har bivirkninger som urolige bein innimellom og blir sulten av de. Men uansett de bivirkningene så er det bedre enn og ikke sove. Da blir jeg iallefall syk (har bipolar med psykose og ptsd)

Jeg brukte 25mg en lang periode, men legen min ville jeg skulle prøve halvparten siden jeg fikk bivirkninger.  Men jeg er nok litt utsatt for å få urolige bein.  Og det hjelper å spise magnesium og Sifrol.  Likevel synes jeg det er kjipt å ta tabletter for å fjerne bivirkning, men merker at jeg får mer nervesmerter hvis jeg ikke sover.

Dorthe skrev (11 minutter siden):

Jeg brukte 25mg en lang periode, men legen min ville jeg skulle prøve halvparten siden jeg fikk bivirkninger.  Men jeg er nok litt utsatt for å få urolige bein.  Og det hjelper å spise magnesium og Sifrol.  Likevel synes jeg det er kjipt å ta tabletter for å fjerne bivirkning, men merker at jeg får mer nervesmerter hvis jeg ikke sover.

Jeg spiser også magnesium og synes det hjelper litt. Hmm.... kanskje derfor jeg innimellom har mindre nervesmerter Har igrunn ikke tenkt over at det kan ha sammenheng med søvnmangel. Skal jaggu følge litt med. For tiden er ryggen skikkelig vrang, så jeg sover dårligere enn vanlig pga smerter. Blir litt sprø av det. 

emilie321 skrev (21 minutter siden):

Jeg spiser også magnesium og synes det hjelper litt. Hmm.... kanskje derfor jeg innimellom har mindre nervesmerter Har igrunn ikke tenkt over at det kan ha sammenheng med søvnmangel. Skal jaggu følge litt med. For tiden er ryggen skikkelig vrang, så jeg sover dårligere enn vanlig pga smerter. Blir litt sprø av det. 

Jeg har også mer nervesmerter for tiden og tror det er været.  Snø og regn og fuktig luft får i hvert fall meg til å reagere.  Og så er det ingenting som hjelper heller.  Og jeg har prøvd det meste.

erik123 skrev (20 minutter siden):

En søvnløs natt. Jeg er fortvilet, må snart be om Sobril, for de virker. Skal det aldri ta slutt?

Det var leit å høre :( har du forsøkt å øke dosen, om den kan økes (jeg har ikke peiling på medisiner)? Kanskje @nachnoo eller @ISW kan hjelpe deg litt?

Annonse

Emoji skrev (10 minutter siden):

Det var leit å høre :( har du forsøkt å øke dosen, om den kan økes (jeg har ikke peiling på medisiner)? Kanskje @nachnoo eller @ISW kan hjelpe deg litt?

Tør ikke øke dosen på grunn av bivirkninger. Svimmel nok som det er. 

erik123 skrev (5 minutter siden):

Tør ikke øke dosen på grunn av bivirkninger. Svimmel nok som det er. 

Det er synd. Det er så trasig å ikke få sove. Men da har du iallefall prøvd. Mannen min fikk ikke bruke Serequel pga hjertet (han er hjertesyk), så han fikk prøve melatonin av legen, og den funker bra den også sier han. Jeg håper det ordner  seg for for deg ❤️

Endret av Emoji
Emoji skrev (2 timer siden):

Det er synd. Det er så trasig å ikke få sove. Men da har du iallefall prøvd. Mannen min fikk ikke bruke Serequel pga hjertet (han er hjertesyk), så han fikk prøve melatonin av legen, og den funker bra den også sier han. Jeg håper det ordner  seg for for deg ❤️

Takker! Jeg skal prøve Melatonin en på resept. Må ha trua. 😍

AnonymBruker

Dere må slutte på alle de dere går på for søvn dere mener ikke virker. Ikke vits å  medisin dere mener ikke virker. Å ja mange medisiner som brukes for søvn har tretthet og sløvhet dagen etter som bivirkning. 

Tåler man ikke fe så sovet man ikke dårlig nok.

Anonymkode: 2316f...e9f

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere må slutte på alle de dere går på for søvn dere mener ikke virker. Ikke vits å  medisin dere mener ikke virker. Å ja mange medisiner som brukes for søvn har tretthet og sløvhet dagen etter som bivirkning. 

Tåler man ikke fe så sovet man ikke dårlig nok.

Anonymkode: 2316f...e9f

Hva var  det du prøvde å si? Det ble bare rør. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...